Ostanite smireni i u krizi, budite darežljivi u pohvalama

Autor: Stjepan Škramić , 06. prosinac 2012. u 22:00
Zaposlenici žele da njihov šef nagrađuje ljude proporcionalno njihovom doprinosu

Zaposlenici u svom nadređenom prije svega traže sigurnost i žele vjerovati da on zna odgovore na sve što ih muči.

Zašto neki šefovi privlače najbolje i najlojalnije zaposlenike, dok ih drugi konstantno tjeraju od sebe? Odgovor leži u temeljnim osobinama koje svaki šef unosi u posao. Za razliku od prosječnih šefova, piše Inc.com, koji su opsjednuti vlastitim ciljevima, iznimno dobri šefovi razumiju što zaposlenici trebaju i to im daju.

Jednostavnost je bitna
Jednostavnost je osobina broj jedan. Poslovni svijet kompleksan je i uvijek traži kompromise. Suočeni s nejasnoćama, ljudi uglavnom ostanu pasivni ili pak nastavljaju raditi ono što im je poznato. Zaposlenici trebaju šefa koji će znati pojednostaviti ono što je kompleksno, kako bi njihove dnevne aktivnosti i zadaci imali smisla te jasnu svrhu.Iako ne neosporno da "život nije fer", želja za jednakim tretmanom toliko je snažno ukorijenjena u ljudsku psihu da čak i ubojica protestira kada se netko prema njemu odnosi nepošteno. Zaposlenici zbog toga žele da njihov šef nagrađuje ljude proporcionalno njihovom doprinosu te da se ne okružuje "miljenicima". Zato – budite pošteni.  Većinu ljudi odbijaju arogantni pojedinci. Kada su zaposlenici prisiljeni tolerirati šefa "koji sve zna" njihova averzija brzo se pretvara u prezir. S druge strane, zaposlenici poštuju šefove koji su dovoljno skromni da priznaju kako ne znaju sve te kako ponekad i oni rade greške.

Ne zatvarajte se u ured
Šef koji se zatvori u svoj ured, donese odluke, a zatim se pojavi s nizom zapovijedi, ostavlja dojam da je odluka proizvoljna. Čak i ako im se odluka ne sviđa, zaposlenici imaju potrebu shvatiti kako šef razmišlja i zbog čega je imao potrebu donijeti odluku koju je donio.Zatim valja biti velikodušan. Nije u pitanju novac. Novac je nešto što zaposlenici očekuju od svog posla, ne od šefa. Zaposlenici žele da šefovi budu velikodušni u pohvalama i darežljivi kada je u pitanju stjecanje novih znanja koja će zaposlenicima pomoći da svoj posao rade brže i učinkovitije.Imajte strpljenja. Zaposlenici potajno preziru šefove koji su toliko emocionalno slabi da moraju druge opterećivati svojim bijesom ili frustracijama, kako bi se sami osjećali bolje. Suprotno tome, zaposlenici jako cijene šefove koji ostaju smireni čak i u vrijeme krize te imaju strpljenja za svakog zaposlenika.U poslovnom svijetu, gdje se čini kako je sve nesigurno i "visi u zraku", zaposlenici traže sigurnost u činjenici da će njihov šef znati učiniti pravu stvar, bilo da su u pitanju oni sami ili vanjske okolnosti. Šefovi koji mogu nadahnuti ljude da im na takav način vjeruju, bez sumnje i privlače kvalitetne zaposlenike koji uvijek zaslužuju iskrenost.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close