Narudžba knjiga online i u šoping-centrima

Autor: Ksenija Puškarić , 23. kolovoz 2012. u 22:00

Da je kriza nagrizla tržište knjiga nije nikakva tajna, a nakon roditeljskih domišljatosti o razmjeni debelo je zagrizla i u posljednje utočište knjižara – tržište udžbenika. Njihovi su se nekada sigurni višemilijunski prihodi doslovno, prema neslužbenim informacijama, prepolovili, a teško stanje dodatno su potpirili i pojedini trgovački centri koji su i sami ponudili prodaju školskih udžbenika. Među njima se posebno ističe Konzum koji uslugu predbilježbe i prodaje udžbenika nudi četvrtu godinu zaredom, a sa zadovoljstvom ističe da svake godine bilježe sve veće zanimanje kupaca. “Sam proces narudžbe je jednostavan i brz, a ove je godine predbilježba, koja je bila omogućena u 115 Konzumovih prodavaonica, trajala do 20. kolovoza, a knjige će se moći preuzeti prije početka školske godine”, kaže Ana Mitrović, voditeljica Ureda za odnose s javnošću u Konzumu. Navedenu uslugu uveli su, kažu u Konzumu, na traženje kupaca, kao dodatan način odgovaranja na njihove želje i potrebe. Posebno ističu da Konzum prodaje udžbenike i u manjim mjestima i gradovima u kojima većina nakladnika nema svoja prodajna mjesta, a kao svoju prednost ističu i širok izbor i povoljnu ponudu ostaloga školskog asortimana.

Mobiteli u pola cijene
“Kupci u Konzumovim prodavaonicama mogu pronaći kompletnu opremu za školu, od kvalitetne anatomske torbe, pernice, preko bilježnica i školskog pribora do odjeće za školu i slobodno vrijeme omiljenih brendova. Također Super Konzum prodavaonice nude opremu za slobodne aktivnosti i druženje s vršnjacima, namještaj za dječju sobu, računala i sve ostalo što školarcima treba. Posebna pogodnost je i nagradna igra za sve školarce u kojoj mogu sudjelovati svi Konzumovi kupci koji ostvare kupnju proizvoda školskog asortimana u minimalnom iznosu od 50 kuna uz provlačenje svoje MultiPlusCard kartice. Izvlačenje dobitnika održat će se 19. rujna, a nagrade su pet putovanja u Gardaland za dvije osobe, tri prijenosna računala, dva Playstation 3 slim i deset Stabilo paketa školskog pribora”, poručuju u Konzumu. Promotivnu kupnju mobitela u pola cijene nudi i Tisak media uz svaku narudžbu školskih knjiga, a portal eKupi uz narudžbe udžbenika nudi i školske torbe i druge potrepštine za đake u pola cijene. Portal čak nudi otplatu na rate i odabir datuma dostave. Da je roditeljima najlakše udžbenike kupiti iz naslonjača shvatili su i u Školskoj knjizi. “Od prošle godine nudimo kupnju kompleta svih udžbenika preko interneta na adresi udzbenici.hr gdje vrlo jednostavno samo upisom naziva škole i razreda kupac može dobiti popis udžbenika koji je odabrala njegova škola i u nekoliko klikova ih naručiti. Dostava za sve dijelove Hrvatske iznosi 28 kuna, neovisno o težini paketa, a paket kupac dobiva na kućnu adresu. Kao i u knjižarama Školske knjige, i internetom smo omogućili plaćanje u najviše dvanaest rata. Za sve koji se ne služe internetom omogućili smo naručivanje knjiga preko potpuno besplatnog telefona”, ističu u Školskoj knjizi. U Profil-Mozaiku tvrde da im prodaja udžbenika u trgovačkim lancima poput Tiska i Konzuma ne utječe bitno na promet jer, kako kažu, roditelji udžbenike najradije kupuju u za to najprimjerenijem mjestu – najvećem knjižarskom lancu u regiji, Profil-Mozaiku u Bogovićevoj ulici u Zagrebu. “Ondje uz udžbenike mogu nabaviti i ono što drugi lanci nemaju, a to je najkvalitetnija pomoćna nastavna sredstva za vježbu i ponavljanje, paket dodatnih materijala 5+ Super učenik, ali i najveći izbor školske opreme”, kaže Andrija Pećarić, direktor Profila, koji napominje kako je i interes za kupnju udžbenika preko interneta iz godine u godinu sve je veći.

Marketinški alati
U Profil-Mozaiku udio prodaje udžbenika internetom u ukupnoj prodaji čini čak 23 posto, rekao je Pećarić i dodao kako osim preko interneta roditelji sve više nabavljaju udžbenike i predbilježbom jer tako izbjegavaju gužve, a u knjižarama mogu pronaći i školsku opremu koju uz predbilježbu dobivaju s popustom. A nije naodmet ni nagrada. “Nagradna igra ‘Osvojite put u Gardaland’ svakako je kvalitetan marketinški alat za poziv roditeljima na predbilježbu. To je naposljetku izravno utjecalo na povećanje udjela weba u ukupnoj školskoj sezoni predbilježbi za udžbenike”, zaključio je Pećarić. U Alfi ne gledaju blagonaklono na prodaju udžbenika u trgovačkim centrima jer je prema njihovu mišljenju knjižarstvo u tradiciji i kulturi hrvatskog čovjeka i samim tim knjiga je nešto uzvišeno, nije tek neki od mnogobrojnih artikala na policama. “Smatram da bi se knjizi ipak trebalo pristupiti s više poštovanja i mislim da joj nije mjesto baš u svakom dućanu”, rekao je za Poslovni dnevnik Domagoj Dedić, voditelj marketinga u Alfi. U Algoritmu se ne uzbuđuju zbog ulaska klasičnoga trgovačkog sektora u područje prodaje udžbenika jer smatraju da je to dalo mogućnost roditeljima da na što više mjesta kupuju udžbenike. “Algoritam trgovački sektor poput Konzuma i Tiska ne vidi kao nepoštenu konkurenciju, već samo kao konkurenciju. Uz prodaju u vlastitim i drugim knjižarama i trgovačkim lancima Algoritam razvija i unapređuje internetsku prodaju udžbenika. Ta vrsta prodaje bilježi rast iz godine u godinu. Ističemo da za sada u internetskoj prodaji imamo naslove u izdanju Algoritma. Svjesni važnosti takva načina prodaje planiramo uskoro ponuditi naslove svih izdavača”, zaključila je Tihana Paulik, voditeljica Odjela udžbenika u Algoritmu. Prodaja udžbenika u trgovačkim centrima razljutila je male knjižare. “Udžbenicima nije mjesto s krumpirima. Spriječite prodaju udžbenika u trgovačkim centrima, vratite prodaju u knjižare”, poručili su preko Marijana Kuduza, predsjednika Grupacije knjižara Hrvatske i člana Vijeća Zajednice nakladnika i knjižara HGK, ministru obrazovanja Željku Jovanoviću.

Komentirajte prvi

New Report

Close