Menadžeri često ne žele slušati loše kritike

Autor: Dragan Grdić , 27. travanj 2010. u 22:00

Poslovna kultura u Hrvatskoj u velikom broju slučajeva nije na odgovarajućoj razini

Više od tisuću tvrtki u Hrvatskoj bavi se poslovnim konzaltingom. Jela Begonja, direktorica Vita komunikacija, jedne od vodećih domaćih tvrtki tog područja, ističe da je poslovni konzalting djelatnost kojoj je cilj pomoći organizacijama da poboljšaju poslovne rezultate kroz analizu postojećih poslovnih problema te izradu poslovnih planova za poboljšanje.

Kako do europskih standarda
“Tvrtke u Hrvatskoj koje se bave poslovnim konzaltingom često se bave mrežnim marketingom, istraživanjem tržištima, organizacijom ‘eventa’ ili seminara i sličnim. Poslovni konzalting se još razvija te mislim da malo tvrtki u Hrvatskoj ispunjava posebne uvjete da bi ih se moglo nazvati stručnjacima ove branše”, istaknula je Begonja. “Mislim da naše tvrtke još nisu spremne prihvatiti savjete, pogotovo ako ti savjeti uključuju kritike o njihovu poslovanju”, tvrdi Begonja. Smatra da tvrtke nisu spremne prihvatiti savjete, baš zbog toga što ne žele čuti kritike. Ali kritike trebaju prihvatiti kao dar, dakle šansu da se poboljšaju. Ako menadžeri prihvate kritiku u pozitivnom smislu, lakše će moći upravljati tvrtkom te pronaći bolja rješenja za poboljšanje, ostvariti bolje poslovne rezultate te poziciju na tržištu u duljem roku. Begonja smatra i da poslovna kultura u nas još nije na odgovarajućoj razini i navodi da su tvrtke u Hrvatskoj previše orijentirane na smanjivanje troškova. Ali za povećanje profita (što je cilj svake uspješne tvrtke) smanjivanje troškova nije rješenje. Tvrtke trebaju usvojiti poslovnu kulturu koja je orijentirana na stvaranje dugoročnih odnosa s klijentima, poslovnim partnerima, dobavljačima te zaposlenicima. Poslovna kultura treba uzeti u obzir savjete i sugestije vanjskih suradnika, internih klijenata, a toga ima premalo u hrvatskoj poslovnoj kulturi. “Dobar savjet zlata vrijedi. I da bi se poslovna kultura u nas poboljšala, viši menadžeri trebaju uključiti sugestije i savjete svih onih koju su u doticaju s njihovim proizvodima i uslugama te uskladiti te savjete u svoje poslovanje”, poručuje hrvatskim menadžerima Jela Begonja i dodaje kako su savjeti važni zato što će pomoći hrvatskim tvrtkama da se približe europskim standardima te pomoći menadžerima da bolje analiziraju te dijagnosticiraju problem i stanje tvrtke, ali i razviju rješenje i uvođenje promjena u organizacijama. Vita komunikacije su uz medijsko partnerstvo Poslovnog dnevnika nedavno organizirale nagradni program izvrsnosti uslužnih djelatnosti agencije za marketing “Best in Customer Service Award”. Kako ističe Jela Begonja, na ideju pokretanja programa potaknula su ih loša iskustva s kvalitetom usluge u domaćim tvrtkama.

Nagrade za Plivu, RBA i Hilton
“Htjeli smo potaknuti tvrtke da se posvete kvaliteti usluga koje pružaju klijentima ili kupcima jer većina tvrtki u Hrvatskoj ne posvećuje dovoljno pozornosti zadovoljstvu klijenata”, kazala je Begonja. Kako je istaknula, sam proces natjecanja pomaže tvrtkama u kvalitetnijem stjecanju uvida o vlastitu poslovanju. “Best in Customer Service Award” dobili su Pliva, hotel Hilton Imperial Dubrovnik, Raiffeisenbank Austria, Colliers International, DHL International, PBZ Card, Avon kozmetika i International Kindergarten Horizons.

Komentirajte prvi

New Report

Close