Kvalitetno napisanim oglasom do kvalitetnih zaposlenika

Poslodavac će u 20 sekundi odlučiti hoće li nastaviti čitati nečiji životopis, no isto toliko vremena za odluku treba i kandidatu

Oglasi za posao koji uključuju logo tvrtke donose od 13 do 21 posto više prijava na oglas, a ta brojka raste do 34 posto ako oglas za posao uključuje video. Vječno je pitanje svakog menadžera u kadrovskoj službu kako privući kvalitetne kandidate i preventivno utjecati na pogreške prilikom selekcijskog postupka. Samo 20 sekundi prosječan će poslodavac posvetiti čitanju jednog životopisa ili pisma zamolbe, kažu brojna istraživanja na tu temu. Možda niste znali, prenosi portal MojPosao, ali jednako toliko vremena prosječan će posloprimac posvetiti oglasu za posao. Poslodavci se nerijetko žale kako dobivaju veliki broj prijava kandidata, a ipak ne uspijevaju pronaći osobu koju žele zaposliti. Razloga može biti nekoliko: uvod vašeg oglasa toliko je dosadan da ga je većina kandidata naprosto “preletjela” i kliknula na prijavu; napisali ste da se od kandidata očekuje poznavanje rada na računalu, ali ne i ECDL diploma; među potrebnim kvalifikacijama istaknuli ste one koje nisu specifične ili se čak podrazumijevaju, zbog čega se većina kandidata već nakon nekoliko redaka ‘osjetila pozvanom’ prijaviti na oglas zanemarujući pritom važnu kvalifikaciju na dnu vašeg popisa.

Motiviranje radnika
Tragom tih činjenica i/ili mogućnosti, vaš je zadatak motivirati posloprimca da pročita sadržaj oglasa u cijelosti i na temelju svih pročitanih informacija ocijeni: je li kvalificiran za radno mjesto ili ne. Zato je glavni korak selekcijskog postupka kvalitetan oglas, koji će privući samo kvalificirane kandidate. Kako, dakle, zadržati pažnju kandidata prilikom čitanja oglasa? Oglas za posao mora biti kratak, jasan, precizan, ali i zanimljiv. Kvalitetan oglas za posao kandidata motivira da pročita tekst oglasa u cijelosti tj. stekne uvid u sve informacije koje su vama važne. “Zaposleni u određenoj organizaciji žele znati kakva je to organizacija, čime se bavi, kako stoji na tržištu, koji su joj ciljevi i planovi, kako ih ostvaruje, koja je uloga tima u kojem rade te, na kraju, što se očekuje od svakog od njih na pojedinačnoj razini”, kaže magistrica psihologije Tanja Pureta. To isto vrijedi i za zaposlenike koje želite privući. Prilikom sastavljanja oglasa koristite ključne riječi koje je moguće izravno povezati s radnim mjestom koje ste oglasili. Na taj način ističete svoj oglas među ostalima slične vrste i ‘rezervirate’ mu vodeće mjesto na tražilici. Primjerice, umjesto “Od kandidata se očekuje…:” napišite: “Marketing Menadžer mora…”. Ključne su one riječi koje će kandidatu prve pasti na pamet ako mu netko spomene naziv tog konkretnog radnog mjesta koje vi oglašavate. Pritom je važno imati mjeru. Nemojte pretjerivati s ključnim riječima kako bi poruka vašeg oglasa ostala jasna. Drugi dobar savjet je ne komplicirajte jednostavne stvari. Normalno je da pod utjecajem engleskog jezika mnoga radna mjesta nose i naziv na engleskom jeziku. Ponekad je tome razlog praktičnost, drugi put nemogućnost pronalaženja adekvatnog prijevoda titule, a nekada naprosto ‘test na samom početku’ (npr. ako kandidat ne razumije titulu, ne zna niti o kakvom je poslu riječ, dakle nije kvalificiran). Imajte na umu nekoliko važnih činjenica, a jedna od najvažnijih je jezik: hrvatski je službeni jezik te univerzalno sredstvo sporazumijevanja na području Hrvatske. Ispravno je svaku stranu riječ prevesti na hrvatski jezik kada je to moguće (npr. HR manager je Voditelj odjela za ljudske potencijale). Kandidati pretražuju radna mjesta po titulama koje su im poznate. Primjerice, “Key account manager” je “voditelj ključnih kupaca”. Kako ne biste isključili kandidate koji jesu kvalificirani, ali oglase pretražuju na hrvatskom jeziku, upotrijebite i hrvatski naziv, savjetuje MojPosao.

Istaknite detalje
Istaknite ono što se ne podrazumijeva. Sitnice daju uvid u poslovanje vaše tvrtke i radnu atmosferu, a kandidati im posvećuju veliku pažnju prilikom čitanja oglasa za posao. Nemojte stati na uobičajenim povlasticama (npr. službeni mobitel) već spomenite i neke specifičnosti (skraćeno radno vrijeme ili slobodni vikendi). Prilikom izbora specifičnosti najbolji savjet mogu vam dati vaši zaposlenici. Razdijelite tekst u nekoliko tematskih cjelina: podaci tvrtke, informacije o tvrtki, što očekujete od kandidata, a što nudite. Istaknite samo najvažnije, a čak i tada informacije poredajte po važnosti.

Važne sitnice

Pripremite fotografije ili video
Sam tekst ne privlači pažnju koliko fotografija ili animacija. Kreirajte vizualni identitet. Prema istraživanju portala CareerBuilder, oglasi za posao u koje je uključen logo tvrtke donose od 13 do 21 posto više prijava na oglas. Brojka raste do 34 posto ako oglas za posao uključuje video.

Svi rade za novac i znaju čitati
Istraživanja pokazuju i da kandidate odbija oglas u kojem je izostavljena informacija o plaći. Ako ne želite navesti konkretan novčani iznos, možete napisati “konkurentna plaća” ili “mogućnost pregovora o visini plaće”. Ako vaše čitanje zamolbe ili životopisa prestaje u trenutku kada u tekstu naiđete na pravopisnu ili gramatičku pogrešku, zašto bi se kandidat ponašao drugačije?

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!