Kako poboljšati poslovni proces u krizi

Autor: Poslovni.hr , 27. svibanj 2009. u 22:00

Kada potražnja na tržištu naglo padne, važno je poštedjeti dijelove koji stvaraju dodanu vrijednost

Damir Keller, direktor i vodeći savjetnik konzultantske kuće Qualitasa, u razgovoru za Poslovni dnevnik osvrnuo se na današnju krizu iz perspektive desetogodišnjega uspješnog rada na strateškom upravljanju i unapređenju poslovnih procesa te iz perspektive svjedoka promjena i krizama kroz koje su domaće tvrtke prolazile. “Svi znamo da se moramo prilagoditi trenutačnoj situaciji globalne krize, ali nažalost rijetki imaju u vidu da će se trendovi jednog dana okrenuti. Ako uistinu vjerujemo u budućnost svoje tvrtke, moramo imati hrabrosti i u vrijeme krize intenzivno ulagati u optimiziranje poslovnih procesa te kvalitetu i razvoj proizvoda”, smatra Keller.

Problem kratkoročnih interesa
Kaže da mnoge tvrtke bilježe znatno smanjenje potražnje, ali bez gubitka tržišnog udjela, što potvrđuje da i konkurenti prolaze kroz jednake probleme. “Osim toga upravo u uvjetima niske potražnje imamo resurse oslobođene pritiska velike potražnje koji se u većoj mjeri i sustavno mogu posvetiti razvoju i poboljšavanju proizvoda i procesa, a tvrtke koje to iskoriste mogu računati na uspjeh nakon krize”, kaže on. Keller smatra da je od presudne važnosti dugoročno planiranje poboljšanja, ali to je, globalno gledano, teško uskladiti s kratkoročnim interesima vlasnika. “Premalo je vlasnika koji razmišljaju dugoročno. Osim toga direktori ostaju kratko na čelnim pozicijama i često su usmjereni na rezultate tromjesečnih izvješća. Takva usmjerenost ne ide u prilog dugoročnim ulaganjima i promjenama čiji su rezultati vidljivi nakon nekoliko godina.” Kratkoročnost je, kaže Damir Keller, velik problem koji je postao još veći u uvjetima krize. No što činiti kada tržište tone? “Dobro je sačuvati hladnu glavu. Možda i ne bude tako loše kao što neki predviđaju u svojim scenarijima. Važno je donositi brze odluke i biti spreman korigirati ih. S druge strane ne činiti ništa može biti izuzetno opasno. Ako potražnja pada, moramo smanjiti ukupan proizvodni kapacitet, a nemamo previše vremena da to učinimo na optimalan način. No prije svega morali bismo ukloniti aktivnosti koje ne stvaraju dodanu vrijednost”, kaže Keller. Ističe da posebno pažljiv treba biti u rezanju aktivnosti razvoja i poboljšanja proizvoda i procesa. “Njih moramo sačuvati što je duže moguće. Poznato je da su tvrtke koje intenzivno ulažu u ove aktivnosti dugoročno krajnji pobjednici. Posljednje čega bi se trebalo odreći u ovim kriznim vremenima je praćenje aktivnosti konkurenata”, zaključuje Qualitasov savjetnik Keller, koji vjeruje u konkretne projekte poboljšanja ustrojene prema odgovarajućim konceptima kao što su Lean, Six Sigma, Benchmarking…

Raditi na poboljšanjima
“Sada je pametno raditi na manjim ograničenim dijelovima i kreirati uspješne slučajeve koji će osloboditi resurse za sljedeće zahvate i motivirati na širenje dobre prakse kroz cijelu organizaciju. Time će se postupno povećavati kompetencije sve većeg broja zaposlenika bez dodatnog opterećenje ionako napregnute organizacije. S druge strane ako je organizacija u prilici da ne mora smanjivati broj zaposlenika, pad potražnje je idealna prilika da se provedu projekti za koje se u vremenu visoke potražnje nije imalo vremena i na taj način maksimalno iskoristi nastali višak resursa”, rekao je Keller.

Šta činiti

Savjeti u uvjetima krize:
Brzo prilagodite kapacitet proizvodnje
Srežite aktivnosti koje ne stvaraju dodanu vrijednost
Mislite na ulaganja u budućnost
Nastavite s razvojem i poboljšanjem proizvoda i procesa
Držite konkurente na oku

Komentirajte prvi

New Report

Close