Hrvatski autoklub objavio veliki test ljetnih guma: Čak devet marki guma se ne preporučuje

Autor: Poslovni.hr , 20. veljača 2019. u 15:42
Foto: Getty Images

Hrvatski autoklub testirao je čak 32 seta ljetnih guma.

Čak 32 seta ljetnih guma, u dvije potpuno različite dimenzije i namjene, našle su se ovoga puta na testu Hrvatskog autokluba i njegovih partnera, europskih autoklubova.

Tako smo pod povećalo stavili 16 ljetnih modela s dimenzijama 185/65 R15, koje možemo vidjeti na malim gradskim i kompaktnim automobilima (vozilima koja kolokvijalno pripadaju B i C segmentu), te isto toliko guma s dimenzijama 215/65 R15C, na kojima se kotrljaju putnički kombiji i laka dostavna vozila. Među njima su i gume mnogih proizvođača koji su relativno nepoznati hrvatskom tržištu pa su se na ovom testu našle tvrtke kao što su Petlas (Turska), Maxxis (Tajvan), Giti (Singapur), Linglong (Kina), Apollo (Indija)…

Da bismo čitateljima približili gume s manjim dimenzijama, recimo kako su se ove ljetne gume testirale na sljedećim automobilima: Alfa Romeo Mito, Citroëni Berlingo, C3, DS3 i Nemo, Dacije Dokker, Lodgy, Logan i Sandero, Fiati Doblo, Fiorino, Linea, Multipla, Panda, Punto i Qubo, Hyundaijima  i20 i i30, KIA-ma Ceed, Pro Ceed, Rio i Stonic, Mazda 2, Mercedes A-klase, Opelima Adam, Astra, Combo i Corsa, Peugeotima 207, Bipper i Partner, Renaultima Clio, Kangoo i Zoe, Seat Ibiza, VW Polo… 

Nakon testa slobodno možemo objaviti dobru i lošu vijest. Dobra vijest glasi da nijedna guma nije zavrijedila neku od dviju najslabijih ocjena (djelomično se preporučuje i ne preporučuje se), dok loša vijest glasi da isto tako nijedna guma nije zaslužila najbolju ocjenu (izvrstan). Na kraju se samo dvije gume mogu pohvaliti ocjenom – vrlo preporučljivo, dok njih čak 14 – ima solidnu trojku, preporučuje se! Nakon brojnih analiza pobjednik je novi Bridgestoneov adut Turanza T005, koji se pokazao nenadmašivim po suhom i mokrome te malo bučniji od očekivanoga. Odmah uz 'japanca' našao se stari znanac s ovih testiranja – nizozemski model Vredestein Sportrac 5, koji praktički nema slabu točku (u svemu pohvalan).

Preostalih 14 guma iz zlatne sredine mogli bismo podijeliti u dvije jednako velike skupine. U prvoj sedmorci su gume koje samo 'zahvaljujući' nijansama nisu dobile ocjenu vrlo preporučljivo i među njima su Michelin (predugačak put kočenja na suhome), zatim Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i Toyo (slabije prianjanje na mokrome) te Continental (potrošnja iznad prosjeka). Stabilnu značku preporučuje se zaslužili su Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli (uz slabije prianjanje na mokrome, veći minus im je još slabije bočno držanje u zavoju na mokrome), a Linglong je ukupno najlošije ocijenjen (vrlo dobar samo u potrošnji goriva).

Raščlanimo li gume po segmentima, vidjet ćemo da na suhom čak 10 proizvođača ne pokazuje nikakve znakove slabosti. Štoviše, Bridgestone i Firestone, koji dolaze iz iste korporacije, zavrijedili su maksimalnu ocjenu (izvrstan), a samo za koplje ispod njih je vrlo preporučljiva osmorka koju čine Falken, Goodyear, Maxxis, Toyo, Continental, Vredestein, Pirelli i Hankook. Michelin se nije istaknuo na suhome zbog predugačka puta kočenja, Semperit je uz najduži put kočenja pokazao slabost i na polju sigurnosti, Kumho i Giti su patili zbog sigurnosti i upravljivosti, a Petlas i Linglong su bili još za nijansu – slabiji!

Na mokrome, pak, dosta lošija slika. Naime, nijedan se proizvođač ne može pohvaliti maksimalnim izvrstan, samo četiri gume se preporučuju, a njih čak 12 su zadovoljavajuće. Najbolji je ponovno Bridgestone, koji slijedi Vredestein s nešto slabijim rezultatom na kočenju. Michelin je bolji na kočenju, no slabiji na testu bočnog akvaplaninga, a Continental je u kišnim uvjetima u svemu solidan. Zanimljivo, gotovo cijeloj toj skupini s 12 slabijih guma (osim Linglonga) smanjene su ukupne ocjene upravo zbog lošijih rezultata na – mokrome! Štoviše, kineski je proizvod čak solidan na skliskoj podlozi, ali je očajan po pitanju životnoga vijeka. U usporedbi s Michelinovim modelom Crossclimate +, koji može izdržati čak 56.173 km, automobil s gumama Linglong Green-Max HP010 može prevaliti samo 25.636 km, što je više nego upola slabiji rezultat. Puno manje razlike primjećujemo na području potrošnje goriva, gdje najrastrošniji Firestone troši samo 0,3 l/100 km više od najštedljivijega Maxxisa (usporedba unutar 6 %)

Što se tiče guma s većim dimenzijama 215/65 R15C, koje se sve manje koriste u putničkim, a više u lakim dostavnim vozilima i kombijima, ovo je bio prvi ovakav test i preliminarni rezultati nisu nimalo blistavi. Naime, nijedan proizvođač nije zavrijedio neku od dviju najboljih ocjena, a najslabiju ocjenu – ne preporučuje se, dobilo je čak devet proizvođača (Falken, Uniroyal, Michelin, Fulda, Nexen, Sava, Semperit, Hankook i Kleber). Njih pet zadovoljavaju (ukupni pobjednik Apollo, zatim Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental), a dva se djelomično preporučuju (Maxxis i Kumho).

Pobjednik ovoga testa i, naravno – najbolja guma na mokrom indijski je Apollo Altrust, ispred Goodyearova modela Efficient Grip Cargo. Jedino ova dva proizvoda imaju ocjene vrlo preporučljivo u svim trima ostalim kategorijama (po suhome, potrošnja goriva i životni vijek), a ostali (Pirelli Carrier, Nokian cLine i Continental ContiVanContact 200) lagano kiksaju i na suhome. I još jedna zanimljivost kad je riječ o ukupno najboljoj dvojki: gledajući samo kategoriju životnog vijeka, pobjednik Goodyear je sa svojih 58.087 km gotovo dvostruko izdržljiviji od najlošijeg Apolla, koji može prevaliti samo 31.728 km.

Pogledamo li rezultate po kategorijama, vidjet ćemo da problemi počinju već na suhom. Naime, u idealnim uvjetima na cesti ocjenu vrlo preporučljivo nije uspjela zaslužiti ni polovica proizvođača (samo 7/16 – Kleber ima čak jasne nedostatke), pa ne čudi da se na mokrom ni jedna guma posebno ne preporučuje. Štoviše, više od polovice ih se iz sigurnosnih razloga konkretno – ne preporučuju (čak 9/16)!

Po potrošnji goriva, i u ovoj dimenziji guma razlika je vrlo malena između najboljeg Nexena i najlošijeg Maxxisa (samo 0,3 l/100 km ili 4%), dok je na polju životnog vijeka Sava (81.518 km) više nego dvostruko izdržljivija od Nokiana (30.752 km).

U konačnici ovoga testa (215/65 R15C) možemo reći kako su se očekivali slabiji rezultati nego kod guma sličnih dimenzija namijenjenih klasičnim putničkim automobilima, ali ipak ne ovako slabi, pogotovo na mokrom.

Komentirajte prvi

New Report

Close