Ako imate ručni mjenjač ove pogreške koje svakodnevno radite mogle bi vas skupo koštati

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Kako pravilno koristiti spojku, kako kretati uz brdo i ostale korisne savjete za što duži vijek ovog važnog mehaničkog dijela automobila koji vas može vjerno služiti stotinama tisuća kilometara.

Ručne mjenjače još uvijek koristi velika većina vozača. Kako pravilno koristiti spojku, kako kretati uz brdo i ostale korisne savjete za što duži vijek ovog važnog mehaničkog dijela automobila koji vas može vjerno služiti stotinama tisuća kilometara, no ako njime rukujete nepropisno, možete ga i uništiti u svega nekoliko sati, piše tportal.

Kočenje motorom

Prva na listi štetnih vozačkih navika svakako je kočenje motorom. Vozači ovo čine kako bi ‘sačuvali’ kočnice, no pritom značajno troše spojku koja, vjerovali ili ne, košta primjetno više od seta pakni.

Klackanje

Vozačima početnicima vjerojatno nema gore sudbine od kretanja s mjesta na uzbrdici pod ručnom kočnicom. Ili dodaju previše gasa pa im se kotači počnu vrtjeti na mjestu, ili papučicu gasa stisnu nedostatno pa im se motor ugasi. Zato mnogi pribjegavaju takozvanom klackanju. Riječ je o procesu u kojem umjesto parkirne kočnice automobil na mjestu drži napola otpuštena spojka. Malo je reći da je ovo nešto najgore što možete raditi mjenjaču, budući da spojka čitavo vrijeme klackanja podnosi trenje, čime se dosežu ogromne temperature i značajno trošenje materijala.

Prebacivanje u prvi stupanj prije nego što ste zaustavili vožnju unatrag

U pitanju je ponovno korištenje mjenjača kao kočnice, samo s još većom silom nego prilikom ‘kočenja motorom’ u vožnji. Uvijek zaustavite automobil prilikom vožnje unatrag, te tek potom prebacite mjenjač u prvi stupanj.

Šaltanje brzina s napola pritisnutom papučicom spojke

Vjerojatno vam se katkad dogodilo da ne stisnete dovoljno papučicu spojke prilikom izmjene brzine, te vas dočeka zvuk nalik potpunoj dezintegraciji čitavog mjenjača? Ovaj proces čak i nije toliko strašan po mjenjač ako ga ne činite svakodnevno, no svejedno uvijek pritisnite papučicu do poda prije nego što promijenite stupanj prijenosa.

Komentari (2)
  • konjkW
    konjkW 7:22 22.8.2018.

    ajde ajde sad, svi su najpametniji kod vožnje auta, muški i žene podjednako a mupglu je onaj ko nezna, pa je samo pitanje ko i kako će ga odgojiti, po tom pitanju…

    bolje da je ovaj novinar napisao sponzorski članak za HAK nego prenosio ni polu- nego kvarat-informaciju sa tportala da opravda dolazak na posao za taj dan svome uredniku ;-) pusa

  • jelke997
    jelke997 19:04 21.8.2018.

    lose napisan clanak sa dobrom namjerom ali velikim greskama

    Prva stvar(koja je ujedno i kriva): kocenje motorom je odlicna stvar ako nezelite trosit pakne bezveze ako zelite stediti gorivo i manje zagadivati okolis. Ono sto se treba uciti nove vozace je to da pri tome prelasku iz vece brzine u manju moraju dodati takozvani “medugas” a posto to ljudi ne prakticiraju onda masovno trose spojku.

    Bez medugasa se motorova brzina okretaja cilindara dize zbog trenja na spojci koje je uzrokovano snagom (silom )okretanja cilindara uzrokovano prestankom dovoda goriva u komoru koje cilindar kompresira, pa nastane vakum u motoru. Medugas preskoci!taj trenutak, pa spojka nikakva silna trenja ne prezivljava!

    Druga stvar je da se prvom brzinom mozemo zaustaviti iz voznje u natrag jer nitko nece kociti u prvoj brzini anyway i ta mala brzina ne smeta motoru jer ne traje dugo. Nikada vam nije istruktor rekao da kocite sa prvom brzinom.

    Lijepo bi se to trebalo nauciti na vozackome

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve