6 stvari koje poduzetnici trebaju naučiti od tvrtki iz Silicijske doline

Autor: Poslovni.hr , 21. studeni 2012. u 15:14
EPA

Često se postavlja pitanje mogu li društvena poduzeća postići uspjeh kakav su postigle neke od tvrtki smještenih u Silicijskoj dolini.

Često se postavlja pitanje mogu li tvrtke orjentirane na društvene mreže postići uspjeh kakav su postigle neke od tvrtki smještenih u Silicijskoj dolini, kao što su Facebook i Twitter. Možda to i nije nemoguća misija kao što se na prvi pogled čini, samo treba usvojiti karakteristike neke od najuspješnijih visoko-tehnoloških kompanija.

Claire Diaz-Ortiz je jedna od vodećih stručnjakinja na području inovacija na Twitteru, a za portal Fastcoexist navela je šest temeljnih stvari koje bi 'socijalni' poduzetnici trebali usvojiti od inovativnih kompanija smještenih u Silicijskoj dolini u Kaliforniji. Evo koje su to.

1. Riskirajte
Poduzimanje rizika ključno je za postizanje bilo kakvog uspjeha, osobito u poduzetništvu, piše Diaz-Ortiz. Poznata izreka 'tko riskira, profitira' je istinita u svakom pogledu i poduzetnici se ne bi trebali bojati riskirati, ako žele ostvariti rezultate. Veliki rizik nosi i velike nagrade, sjetite se samo Stevea Jobsa, koji je svoj biznis započeo u garaži, navodi Diaz-Ortiz .

2. Kolaboracija je ključna
Socijalno poduzetništvo počiva na kolaboraciji i suradnji s drugima. Bez obzira radi li se o vladi, neprofitnim udrugama, zakladama, korporativnim tvrtkama i svim ostalim dionicima. Uvijek treba tražiti prostor za suradnju sa svim interesnim skupinama koje su ključne za uspjeh poduzeća, smatra Diaz-Ortiz. Surađujući s drugima, postiže se kompromis i win-win situacija pa svi imaju korist.

3. Slušajte druge
Da biste znali što tržište želi i očekuje, morate osluškivati njegove potrebe. Neki od najvećih uspjeha ostvareni su upravo zato jer su kompanije u pravo vrijeme shvatile što klijenti žele. 'Pitajte klijente što očekuju, kakve su im potrebe i nastojte ih ispuniti na najbolji mogući način', savjetuje Diaz-Ortiz.

4. Bitno je postići ravnotežu
Život u Silicijskoj dolini ne može funkcionirati bez ravnoteže, a tu su poruku rukovoditelji uspješnih kompanija prenijeli i zaposlenicima kako bi balans bio ugrađen u samu organizacijsku kulturu. Socijalni bi poduzetnici trebali učiniti isto. 'Osim u kompaniji, važno je ostvariti i balans u privatnom životu kako biste se mogli uhvatiti u koštac sa svim izazovima s kojima se u biznisu susrećete', kaže Diaz-Ortiz.

5. Stvorite lojalne kupce
Dobar se glas daleko čuje. Potrebno je stvoriti 'bazu lojalnih potrošača' koji će uvijek biti vjerni kompaniji, ali će isto tako o njoj širiti dobar glas. 'To će pozitivno utjecati na sam imidž kompanije te stvoriti zadovoljne potrošače koji će 'strastveno obožavati' proizvod/uslugu koju kompanija nudi', smatra Diaz-Ortiz.

6. Marketing je pričanje priče
Diaz-Ortiz kaže kako je s vremenom naučila da se marketinška djelatnost svodi na pričanje priče, ali ta priča mora biti jako dobra i prenesana na pravi način. To je put koji vodi prema uspjehu i privlači potencijalne kupce. 'Pronađite svoju priču i ispričajte ju tržištu', zaključuje Diaz-Ortiz. 

Komentirajte prvi

New Report

Close