Znati tehnologiju rabiti kao ‘oružje’ za poticanje ODRŽIVE proizvodnje

Autor: Marta Duić , 25. travanj 2019. u 21:59
U globalnoj prehrambenoj kompaniji rade na tome da njihova rješenja poboljšaju kvalitetu tla i usjeva, bez rizika za okolišFOTOLIA

Syngentini stručnjaci objašnjavaju kako s farmerima povećavaju efikasnost usjeva.

Syngenta, jedna od najvećih globalnih kompanija u poljoprivredi, u Bruxellesu je početkom travnja predstavila The Good Growth Plan (Plan dobrog rasta), strategiju koja ima za cilj ubrzati inovacije u poljoprivrednom sektoru kako bi se suočila s rastućim ekološkim i društvenim izazovima. Prema najavama iz kompanije, strategija je rezultat širokih konzultacija s dionicima u rasponu od civilnog društva do akademske zajednice i uzgajivača.

Hibridi i inovacije

“Globalni ekološki izazovi mijenjaju se prebrzo i stoga nam trebaju i brze reakcije, uključujući inovativne tehnologije uzgoja bilja i digitalizaciju. Ruralne zajednice cijelog svijeta su nam važne i na njihovu budućnost treba misliti, objasnila je u izlaganju Alexandra Brand, glavna tajnica za održivost ovoga poljoprivrednog prehrambenog giganta.

Oni, tvrdi, ulažu u inovacije i to je njihov core biznis, a kroz Good Growth Plan pokazuju da iako su ogromna kompanija moraju voditi računa o okolišu, klimatskim promjenama i bioraznolikosti. Inovacije na kojima u Syngenti rade pomažu u tome da usjevi budu otporniji na klimatske promjene, bilo da su u pitanju suše ili obilne kiše. Naime, njihova tehnologija može poboljšati i kvalitetu tla, a i usjeva. Najbolji primjer je cvjetača koju su razvili, a koja ima više bijelog dijela u sebi, što je ono što svi traže i mi smo poradili na tome i kroz istraživanje na genetskom kodu tog povrća. Time smanjujemo otpad i bacanje većeg dijela tog povrća”, objasnili su na primjeru.

Kako kažu, ambicija im je povećati produktivnost za 50 posto poljoprivrednicima i poručuju kako ne rade samo na križanju bilja već inovativnim pristupom rješavaju probleme poljoprivrednika. “Pšenica ima kompleksan genom i dosad se s istraživanjem pšenice nitko nije htio baviti. Mi u svakoj zemlji targetiramo određene industrije, primjerice u Francuskoj je nužno da pšenica ima veći udio proteina jer je oni masovno koriste u proizvodnji kruha, a naš je cilj omogućiti poljoprivrednicima da proizvode zdravu hranu. Uobičajen proces za dobivanje potpuno novog proizvoda traje 12 godina, a naš rekord je osam godina”, pohvalili su se iz Syngente.

Napominju kako oni uče svoje potrošače, točnije proizvođače i pružaju im mogućnost da nauče kako i zašto nešto koristiti. “Tehnologija može biti moćno oružje i poticati održivu proizvodnju, samo treba znati kako. Naša misija je imati ‘zero impact’, tj. nulti utjecaj na potrošače, proizvođače, okoliš i bioraznolikost, a kroz kontakte i projekte s poljoprivrednicima zajednički radimo na rješavanju njihovih problema”, ističu iz Syngente. Jedan od problema je i kvaliteta tla koja je u padu, jer ako poljoprivrednici ne vode računa o strukturi tla i ne obrađuju ga kako treba, tada kao posljedica ni urod neće biti dobar. Kroz projekt Sustainable farming practice surađuju s poljoprivrednicima i pomažu im analizirajući tlo i utjecaj poljoprivredne proizvodnje na njegovu kvalitetu.

 

20 posto

skočio urod krumpira u sz kini jer su proizvođači konzultirali eksperte

“Izazov za nas kao velike proizvođače je to promijeniti, a rješenje je zapravo vrlo jednostavno, tlo samo treba nahraniti. U suradnji s poljoprivrednicima ‘pomlađujemo tlo u EU’ i pripremamo ga za elementarne nepogode˝, kažu iz Syngente. Jedan od farmera s kojima surađuju prenio je svoje iskustvo. Kako tvrdi, Syngentine analize uključuju sve, od utjecaja pojedinih usjeva na tlo, uroda pa do toga koliko je crva u zemlji. Osim na ovom projektu na kojem surađuje s njima već četiri godine, surađivali su i na drugim projektima, a znanje i iskustvo koje je stekao kroz projekte prenosi i kolegama farmerima. Ističe kako mnogi od njih nisu ni svjesni da im je rješenje nadomak ruke, a danas je svakom poljoprivredniku ključno naći sustav za održivost tla i uspjeh usjeva.

Mentoriranje malih farmera

Kroz Syngenta Foundation for Sustainable Agriculture pomažu malim, kako oni to nazivaju nekomercijalnim farmerima, kako bi postali produktivniji i poboljšali prihode, a u fokusu su im poljoprivrednici Afrike i Azije.

“Važno je naći pravi put za njih, a mi pratimo sve od sjemena do klimatskih promjena, potičemo ih na ulaganja i mentoriramo. Mičemo tržišne barijere za njih kroz mrežu mladih poduzetnika koji su na raspolaganju poljoprivrednicima. Primjerice na sjeverozapadu Kine smo im omogućili proboj na nova tržišta s posebnom vrstom krumpira koja tamo sjajno uspjeva, a otkad su poslušali naše savjete imaju 20 posto veći urod. Slično je i s uzgajivačima kivija u pokrajini Sečuan kojima smo poboljšali urod jer smo im postavili košnice s pčelama po farmi i na jeftin način utjecali i na bioraznolikost i na urod toga voća”, pohvalili su se iz Syngente.

Komentirajte prvi

New Report

Close