Značaj umrežavanja razumije 70 posto direktora tvrtki

Autor: Tihomir Cirkvenčić , 27. svibanj 2015. u 22:01
Oglašavanje na društvenim mrežama sve je važnije/IBM

Želi li tvrtka u današnjem svijetu stvarati dodatnu poslovnu vrijednost, treba postati ‘društvena tvrtka’.

Društvene mreže su iz temelja promijenile odnose u današnjem poslovanju.

Više nije dovoljno samo imati dobar proizvod ili uslugu, snažan marketing i rasprostranjenu distribuciju. Danas, ako želite uspjeti – morate surađivati. Morate surađivati sa svima i svima sve više "ugađati". Uz to, nije dovoljno biti samo prisutan na javno dostupnim društvenim mrežama. 

 

5,2mlrd.

ljudi koristit će e-poštu do 2018. godine

Promjena paradigme
Želi li tvrtka u današnjem svijetu stvarati dodatnu poslovnu vrijednost, treba postati "društvena tvrtka" – tvrtka koja svjesno potiče povezivanje ljudi, tvrtka koja će interakcije među ljudima ugraditi u svoje poslovne procese i koja će iz tih interakcija i transakcija, primjenom analitičkih metoda i alata, izvlačiti nove i korisne uvide te donositi kvalitetne odluke. Menadžment današnjih tvrtki svjestan je navedenih promjena.

Prema jednom provedenom IBM-ovom istraživanju, sedamdeset posto direktora tvrtki shvaća važnost društvenog umrežavanja i digitalnih interakcija. Pedeset posto ih shvaća da se prema svojim kupcima više ne mogu odnositi kao prema demografskim ili tržišnim skupinama već kao prema pojedincima. Potencijalna poslovna vrijednost koju će generirati društvene tvrtke, dakle tvrtke koje su svjesne te nove paradigme, procjenjuje se na više od 1,3 bilijuna američkih dolara. Taj potencijal može se usporediti samo s vrijednošću koju je generirala elektronička trgovina prije deset godina. 

Sveopće povezivanje
Pitanje je, koji poslovni procesi mogu biti "podruštveljeni"?  Danas nije dovoljno samo biti aktivan na na javnim društvenim mrežama – važno je paradigmu društvenog povezivanja primijeniti i na poslovne procese unutar tvrtke i prema najvažnijim sudionicima u poslovanju. Treba se povezivati s korisnicima, partnerima, zaposlenicima, utjecajnim ljudima, raznim zajednicama. Interakciju među ljudima treba primijeniti na svim onim mjestima unutar tvrtke u kojima su automatizirani poslovni procesi dosegli maksimum učinkovitosti.

Primjerice, "podruštvljavanje" odnosa s korisnicima smanjuje broj nezadovoljnih  korisnika određenom uslugom. Donekle je rizično tako se izložiti javnosti, no dobre primjere promjene paradigme u odnosima s korisnicima imamo u primjeni društvenih mreža i u tvrtkama na našem tržištu. Mišljenja i ideje korisnika mogu skratiti vrijeme uvođenja novog proizvoda ili usluga za gotovo dvije trećine. Uporaba društvenih mreža pokazala se iznimno korisnom pri odabiru novih zaposlenika – upravljanje ljudskim resursima društvena je djelatnost. Neke tvrtke su utrostručile prodaju svojih proizvoda od kad o njima komuniciraju s korisnicima putem društvenih mreža. 

Digitalizacija je nužnost
Prema nekim podacima društvenim mrežama u svijetu danas se aktivno koristi oko dvije milijarde ljudi. To je nevjerojatna brojka – no još se ne može uspoređivati s brojem ljudi koji komuniciraju putem e-pošte: 4,35 milijardi ljudi koristi e-poštu danas, a do 2018. godine taj broj će se popeti na više od 5,2 milijardi. Tvrtke koje su u dvojbi oko toga gdje će uložiti najveći dio proračuna kojeg su odredile za digitalni marketing nemaju o čemu razmišljati: trebaju se oglašavati na društvenim mrežama i – istodobno – doprijeti do svojih korisnika putem e-pošte.  Snaga e-pošte je  i dalje u tome što taj oblik komunikacije ljude najbrže dovodi do reakcije, poruka e-pošte navodi ljude na djelovanje.  Stoga, digitalizacija poslovanja nije samo strategija – to je nužnost, želite li biti relevantni za nove, tehnološki pismene generacije korisnika. 

* Autor je djelatnik IBM -a Hrvatska

Komentirajte prvi

New Report

Close