Zastupnici nude opremu na najam i prijavu kvara iz fotelje

Autor: Branka Prica , 08. ožujak 2010. u 22:00

Proizvođači računalne i uredske opreme za ovu su godinu pripremili brojne nove modele prijenosnika i pisača, nastojeći da omjer cijene i kvalitete bude optimalan

Uz prilagodbe i novu cjenovnu politiku, proizvođači se za povećanje broja korisnika bore i nizom inovativnih pogodnosti koje bi im mogle koristiti. Tako, primjerice, proizvođač laptopa Asus sva svoja računala isporučuje s jamstvom “Pick-up and return”, što znači da korisnik može iz svoje fotelje prijaviti kvar, a oni će preuzeti i vratiti računalo dostavnom službom o svome trošku. Kako je rekao Saša Turkalj, direktor predstavništva Asusa za Hrvatsku, Asus je ovu godinu započeo agresivnim novim “line-upom” i mnoštvom modela, a u najavi imaju i novi “line-up” do kraja godine. To vrijedi za “netbook” i “notebook” liniju proizvoda. Noviteta je mnogo, ali su u Asusu izdvojili najvažnije: “U 2009. godini dobili smo više od 3200 nagrada za inovaciju diljem svijeta. Pratimo zahtjeve i sugestije korisnika i prvi smo brend na tržištu koji se pojavio s modelima koji imaju Intelovu novu seriju procesora – prvo i7, zatim i i3 i i5 seriju.

‘Notebook’ za ‘gamere’
“Od modela za ovu godinu već se na tržištu nalazi nasljednik Asusove vrlo uspješne K-serije ‘notebook’ – K52, K72, linija namijenjena prosječnom, ali i zahtjevnijem korisniku računala s idealnim omjerom cijene i kvalitete. Novi član multimedijalne N-serije N63, N73 dolazi za nekoliko tjedana na police. U ‘gamerskom’ segmentu imamo dva najatraktivnija proizvoda na tržištu – G51 3D koji je nastao u suradnji s nVidijiom i G73 koji na gotovo na svakom testu dobije nagradu preporuke te je ujedno najjači ‘gamerski notebook’ na našem tržištu”, ispričao je. U takozvanom “ultraportable” segmentu Saša Turkalj je spomenuo ultratanku UL seriju (debljine do jednog inča) s ektremnim trajanjem baterije do 12 sati rada za sve korisnike kojima je mobilnost najvažnija. “Također se brinemo za okoliš i dobitnici smo nagrade časopisa National Geographics kao ‘najzeleniji’ brend u IT industriji. Nikako ne smijemo zaboraviti spomenuti niti našu liniju ‘netbooka’ – EeePC, s kojom smo globalni lider s više od 40 posto udjela na tržištu”, rekao je. “Danas imamo ‘line-up’ od osnovnog modela 1001P pa sve do dizajnerkog modela 1008P – ‘design by’ Karim Rashid. U 2009. godini najprodavanija je u Asusu bila serija K laptopa. ”Iako je tržište u Hrvatskoj zabilježilo pad u broju prodanih prijenosnika od 5 posto, mi u Asusu ostvarili smo zavidan rast od čak 54 posto”, ustvrdio je Saša Turkalj.

Traži se jeftinije
U Aceru također tvrde da nisu osjetili pad tržišta, već samo potražnju za jeftinijim uređajima. “U 2009. distribucija je težila brzom obrtaju robe više nego ikada prije. Izazov koji je stavljen pred nas svladan je uz proizvode atraktivnih i prihvatljivih cijena, koje je tržište izvrsno prihvatilo. Zato Acer u 2009. godini bilježi porast prodaje do krajnjega korisnika u odnosu na godinu prije, a planovi za 2010. iznimno su ambiciozni. Plan kompanije je postati vodeći proizvođač prijenosnih računala za 2010. te su sukladno tome takvi planovi i na području regije Adriatic”, ispričao je regionalni menadžer Mislav Jagunić. Kako je najavio, novi modeli Acerovih laptopa koji dolaze na hrvatsko tržište u drugom tromjesečju ove godine zadovoljit će potrebe od manje zahtjevnih korisnika pa sve do onih najzahtjevnijih. Pravo iznenađenje najavio je na eMachines brendu. Taj je brend namijenjen korisnicima koji traže osnovno računalo i kvalitetu za najmanje uloženog novca. Novi modeli ponudit će i odmak u dizajnu. Prvi modeli novog dizajna pojavit će se na tržištu u svibnju.

Samo neki od najprodavanijih serija su eMachines E725, E525 i E627, te su odličnu prodaju zabilježili i prijenosnici iz Aspire serije 5738Z, 5738ZG, 5536 i 7736. Od “netbook” računala utrku je predvodio Aspire One D250. Kad je riječ o prijenosnicima, Hewlett-Packard na hrvatskom tržištu za kućne korisnike i male tvrtke prodaje četiri serije prijenosnika: Compaq 610/615 – najpovoljniji HP-ovi prijenosnici (15,6“), Compaq Presario – prijenosnici s multimedijskim svojstvima (15,6” i 17,3“), HP ProBook S – prijenosnici iz poslovne klase s najpovoljnijom cijenom (15,6” i 17,3“) i HP Pavilion – multimedijski prijenosnici s visokim performansama i nagrađivanim dizajnom (13,3”, 15,6“ i 17,3”). PSG “country”-menadžer Igor Fiolić smatra da je zajednička karakteristika svih serija najbolji omjer kvalitete i cijene u svojim kategorijama. Uz to svi imaju kvalitetnu HP-ovu podršku kroz ovlaštene HP-ove servise u svim regijama Hrvatske te HP-ov ured u Zagrebu, a dodatno je za prijenosnike Presario i Pavilion osigurana izravna HP-ova služba za korisnike koja osim podrške organizira i dovoz na servis neispravnog i odvoz sa servisa popravljenog prijenosnika do korisnika. Mlađi kupci sve više odluku zasnivaju na izgledu prijenosnika i multimedijskim svojstvima te se ovisno o ukusu odlučuju za HP Pavilion ili HP Probook S koji ima poslovni dizajn, kaže on. “Kupci koji traže najpovoljnije prijenosnike odlučuju se za Compaq 600 ili 615 te Compaq Presario ako su im multimedijska svojstva jako bitna. Ovih dana stigle su na tržište najnovije serije prijenosnika Compaq Presario i HP Pavilion”, rekao je Igor Fiolić. Što se pisača tiče, možda je najvažnije spomenuti seriju pisača OfficeJet koja je najisplatljivija opcija za kućnu upotrebu, te male i srednje tvrtke. Oni su svjesni optimizacije poslovanja i želje za kontrolom troškova, što im korištenje dostupnih tehnologija omogućuje.

Kontrola troškova
Brend Lexmark prepoznatljiv je upravo po proizvodnji pisača, a najprodavaniji u prošloj godini bili su višenamjenski laserski uređaji iz serije koji nose oznaku X 656. Prednosti Lexmarkovih pisača ukratko je opisao direktor Lexmarka za Hrvatsku Ademir Ćurtović: “Kod Ink Jet modela naročito ističemo naše standardno jamstvo od tri godine na uređaje koje nose oznaku S, a na modele s oznakom Pro pet godina”. Kako je napomenuo, iako su primijetili smanjenje prodaje i utjecaje globalne krize, promjena u cjenovnoj politici neće biti, već Lexmark namjerava posebno poslovnim korisnicima približiti mogućnost nuđenja opreme po pricipu najma ili prodaje. U Lexmarku su uveli i opciju fiksnoga mjesečnog paušalnog iznosa koji pokriva sve servisne troškove – instalaciju, produljeno jamstvo na dvije, četiri ili pet godina, te “maintenace” kitove, i varijabilnog iznosa koji će predstavljati iznos koji će krajnji korisnik plaćati po ispisanoj stranici bez ograničenja. “Na taj način ćemo krajnjim korisnicima omogućiti kontrolu svih troškova vezanih za ispis bez dodatnih iznenađenja”, zaključio je Ademir Ćurtović.

Izdvojeno

Prijenosnik od bambusa
Asus je izbacio novi model iz Bamboo kolekcije – U53 koji je 80 posto napravljen od reciklirajućih materijala, uključujući naravno bambus.

Ultratanka serija
U takozvanom ultra-portable segmentu Asus ima ultratanku UL seriju (debljine do jednog inča) s dugačkim trajanjem baterije do 12 sati rada.

Mlađi kupci sve više odluku zasnivaju na izgledu prijenosnika i multimedijalnim svojstvima
Igor Fiolić, PSG country- menadžer HP-a

Dobitnici smo nagrade časopisa National Geographic kao ‘najzeleniji’ brend u IT industriji
Saša Turkalj, country-menadžer Asusa za Hrvatsku

Komentirajte prvi

New Report

Close