Zagrepčani rade WiFi za vlakove

WiFijem će opremiti 32 vlaka/Miško Kranjec/SŽ WiFijem će opremiti 32 vlaka/Miško Kranjec/SŽ

Verso je posao vrijedan 1,43 milijuna eura dobio zajedno s Telekomom Slovenije i SRC sistemskim integracijama.

Zagrebačka IT tvrtka Verso osvojila je u Sloveniji tender za uvođenje bežičnih WiFi mreža u vlakove Slovenskih željeznica (SŽ).

Posao je vrijedan 1,43 milijuna eura. Verso je pobijedio u konzorciju s Telekomom Slovenije i ovdašnjim IT igračem SRC sistemskim integracijama. U idućih godinu i pol oni će WiFi-jem opremiti 32 vlaka SŽ-a. Ogledan je to posao za regiju, jer s izuzetkom Hrvatskih željeznica, koje ga imaju u 24 vlaka HŽ Putničkog prijevoza, gdje se, navode, koristi bez ograničenja (i ugrađivat će ga i u sve nove vlakove koje naruči), WiFi ne nudi nijedan željeznički prijevoznik u jadranskoj regiji.

I dok je WiFi već sastavnio dio ponude u privatnom smještaju i hotelima, gradovima i ugostiteljstvu, u prijevozu u Hrvatskoj takvu korisničku najviše su podigli autobusni prijevoznici. Prvi je počeo Osijek, gdje je WiFi u gradske autobuse uveden prije tri godine. Slijedio je Zagreb, čiji je prijevoznik ZET početkom 2017. u po tri testna tramvaja i autobusa omogućio putnicima bežični internet. Krajem prošle godine ZET je najavio da će uslugu proširiti na cijeli vozni park: 142 tramvaja i 213 autobusa.

Cijena posla procijenjena je na 25,9 milijuna kuna. "Nastavilo se s aktivnostima kako bi usluga besplatnog interneta bila još dostupnija. U tijeku je implementacija opreme i u ostala vozila i trebala bi se aktivirati do kraja godine. Troškove snose ZET i Grad Zagreb", kažu iz ZET-a.  Osim u javnom prijevozu i autobusima, WiFi pristup tijekom cijelog leta postaje standard i u avionima. No, u Croatia Airlinesu, koji je najavio da o tome razmišlja, kažu da ga zasad ne planiraju uvesti. 

"Interne analize pokazale su kako ne postoji ekonomska isplativost uvođenja ove usluge jer prosječan let CA traje tek nešto više od 60 minuta, a ugradnja opreme zasad je vrlo skupa", odgovorili su iz avioprijevoznika. Jadrolinija, nacionalni brodar, navodi da su upravo dovršili pilot projekt na sedam plovila. Obuhvaćeni su po jedan brod iz svake klase te četiri novogradnje. Ističu da su zadovoljni rezultatima, ali i da su svjesni komentara korisnika.

"Pilot je ukazao na koja je područja potrebno obratiti pozornost i raditi na unaprjeđenjima, kao što je ograničenost signala na pojedinim linijama tijekom plovidbe pa testiramo nova rješenja za još bolju uslugu", poručuju iz Jadrolinije. Plan im je u ovoj i idućoj godini nastaviti s uvođenjem WiFi-ja i na ostala plovila, a razrađuju i projekt za aplikaciju na EU fondove. WiFi sustavi koji se postavljaju u prometu, naime, mnogo su napredniji od onih u kućanstvima.

I upravo je tu tvrtka Verso specijalist na međunarodnoj razini. Verso je dio Verso Altima grupe, koja prema njihovoj brošuri ima godišnji promet veći od 25 milijuna eura. Sjedište je u Zagrebu, a posluje u cijeloj regiji, uključujući Tursku. Verso je surađivao s praktički svim telekomima u Hrvatskoj i regiji, a mreže je razvijao i za Adris, Valamar, HAC, Konzum, HRT, Hrvatske vode, UniCredit Leasing i Zračnu luku Zagreb. Tvrtka je, prema Bisnodeu, s 43,7 milijuna kuna generiranih od prodaje izvan Hrvatske 11. najveći hrvatski softverski izvoznik. U Versu su ostali samozatajni i nisu komentirali posao u Sloveniji.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve