Začudit će vas koliko (malo) tvrtki koristi internet za unapređenje prodaje

Autor: Poslovni.hr , 15. siječanj 2013. u 12:54
Joško Mrndže

Istraživanje pokazuje da 90% malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima pristup internetu, a više od 50% njih ima vlastitu web stranicu.

stranicu. Naime, 90% malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima pristup internetu, a više od 50% njih ima vlastitu web stranicu, dok se taj udio penje na čak 99% kad je riječ o tvrtkama s više od deset zaposlenih. Rezultati su to istraživanja koje je za tvrtku Google Hrvatska provela agencija za istraživanje tržišta GfK na uzorku od 700 malih i srednjih tvrtki iz cijele Hrvatske. Istraživanje je provedeno tijekom 2012. godine.

Unatoč velikom postotku tvrtki s pristupom internetu koje se njime najčešće koriste za komunikaciju s poslovnim partnerima i kupcima te za e-bankarstvo, svega 20% njih koristi internet kao alat za poboljšanje prodaje svojih proizvoda i usluga. Nadalje, kada je riječ o e-trgovini, unatoč visokoj razini pristupa korisnika tj. potencijalnih kupaca internetu (66%), broj kupnji obavljenih putem interneta je relativno nizak. Koliki je potencijal e-trgovine u Hrvatskoj govori i činjenica da je prema podacima Eurostata svega 16% korisnika interneta obavilo kupnju putem interneta, dok je taj broj dvostruko veći u Sloveniji (30%), a u Njemačkoj iznosi čak 65%. Prema podacima koje je otkrilo istraživanje koje je proveo Google, jedan od razloga malog broja online kupaca je između ostalog i slaba lokalna ponuda e-trgovina.

Zbog brojnih prednosti e-trgovine i poslovanja preko interneta općenito, kao što je veći doseg tržišta, smanjenje troškova, povećanje poslovne učinkovitosti i uklanjanje zapreka u međunarodnoj razmjeni, ne čudi podatak da čak 30% ispitanika koji trenutno nemaju internetsku stranicu namjerava istu izraditi u naredne dvije godine. Također, internet je među hrvatskim tvrtkama prepoznat kao izvrstan kanal za izvoz. Naime, 30% ispitanika predstavlja svoje proizvode i usluge u inozemstvo, od čega čak 80% smatra da im Internet pomaže u promociji proizvoda i usluga. Istovremeno, samo 13% ispitanika potvrdilo je da je imalo trening vezan za online marketing kako bi unaprijedili potrebna znanja i vještine za promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem interneta

„Uzimajući u obzir navedene podatke, Google je prepoznao veliki potencijal rasta u segmentu e-trgovine, budući da u Hrvatskoj postoji potrebna infrastruktura, kao i interes kupaca i trgovaca. Stoga smo pokrenuli program Google Engage za agencije kako bismo pomogli SEM i SEO stručnjacima, webmasterima, web dizajnerima i drugim internetskim stručnjacima da pomognu svojim klijentima učiniti ih uspješnima u online svijetu. Na taj način će moći ne samo pokrenuti e-trgovinu, nego i privući ciljane kupce te mjeriti uspješnost prodajnih i marketinških kampanja kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu”, izjavio je direktor tvrtke Google za regiju Adriatics, Joško Mrndže.

Direktor marketinga za Google Adriatics, Andrej Koštomaj dodao je: „U današnjem digitalnom svijetu poslovanje i oglašavanje putem Interneta općeprihvaćena je  stvarnost. Danas se i putem obične internetske stranice, bez modula za e-trgovinu, mogu postići fantastični rezultati na području poboljšanja prodaje generiranjem novih upita za proizvode ili usluge. Također, promoviranjem višejezičnih internetskih stranica poduzetnik širi potencijalno tržište na cijeli svijet tj. više nije ograničen samo na Hrvatsku. Postoji veliki broj primjera iz Hrvatske gdje su lokalni poduzetnici promoviranjem svojih internetskih stranica u inozemstvu počeli dobivati upite, npr. iz Norveške ili Njemačke, o svojim proizvodima ili uslugama za što je prije bilo potrebno velik broj direktnih kontakata, posjeta sajmovima i slično“.

Kako bi povezao male i srednje tvrtke sa stručnjacima za online oglašavanje, Google je pokrenuo i web stranicu www.kartaagencija.hr koja pomaže u pronalaženju lokalnih agencija specijaliziranih za web oglašavanje.

Komentirajte prvi

New Report

Close