Za tri godine mobilne igre zarađivat će više nego PC i konzole

Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock

Osim što je prijeđena granica od 100 milijardi dolara, Kine je i smijenila Ameriku kao najveće gaming tržište.

Video igre na mobilnim telefonima ponajviše su zaslužne za rekordne prihode te industrije, a u bliskoj budućnosti postat će i glavni izvor prihoda. Kako piše Bloomberg prenoseći istraživanje londonske tvrtke za ulaganja rizičnog kapitala Atomico, tržište video igara lani je vrijedilo 101,1 milijardu dolara. Time je po prvi puta pređena granica od stotinu milijardi dolara zarade na igrama.

Golem uspjeh Tencenta

 

51posto

udjela u prihodima imat će mobilne igre za tri godine

Kako je 2015. na tom tržištu zarađeno 91,5 milijardi dolara, globalna “gaming” industrija lani je rasla više od 10 posto. No, to nije bio jedini kuriozitet koji je iznjedrila prošla godina. Naime, sa 600 milijuna igrača Kina je prestigla SAD kao najveće tržište video igara na svijetu s vrijednošću od 24,6 milijardi dolara. Amerika vrijedi “mrvicu” manjih 24,1 milijardu dolara. Zanimljivo, velik doprinos rastu i zauzimanju prvog mjesta došao je od Appleove trgovine aplikacijama. Naime, Kina sudjeluje s 31 posto u ukupnim prihodima od 18 milijardi dolara od igara za Appleov operativni sustav iOS. O kakvom se skoku radi dovoljno govori podatak da je Kina još 2012. sudjelovala sa svega tri posto u ukupnim prihodima od 2,4 milijardi dolara. Važnost Kine za daljnji rast i razvoj globalne gaming industrije za upućene promatrače i nije iznenađenje.

 

93posto

novca koji Kinezi troše na igre odlazi domaćim tvrtkama

Tencent Holding - najveća kineska internetska kompanija po tržišnoj vrijednosti i jedna od 10 najvećih svjetskih tehnoloških kompanija izlistanih na burzi - postigla je golem uspjeh svoje divizije za mobilno igranje koja stoji iza igre League of Legends te Honour of Kings. Za potonju igru analitičari procjenjuju da će ove godine donijeti više od polovice Tencentovih prihoda od mobilnih igara. Samo u travnju je Tencent od igara zaradio 440 milijuna dolara.

Za Kineza kineske igre

Taj je podatak posebno značajan s obzirom da je lani 93 posto novca koji su kineski igrači potrošili na kupnju igara otišao domaćim tvrtkama. Amerikanci svojim kompanijama ostavljaju 56 posto novca koji troše na igre, a Europljani tek 36 posto. Ove godine globalna gaming industrija generirat će prihode od 109 milijardi dolara što bi značilo da će se zadržati postojeća stopa rasta. Od toga će 42 posto prihoda doći od mobilnih igara.

 

109milijardi dolara

iznosit će ovogodišnji prihodi od prodaje video igara

Međutim, već do 2020. od igara će se ukupno zarađivati 129 milijardi dolara, a tada će mobilne igre sudjelovati s 51 posto. Time će zarađivati više nego ostale platforme, osobna računala i konzole.     

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!