Za rad kod kuće treba vam više od mobitela i laptopa

Autor: Bernard Ivezić , 11. srpanj 2013. u 15:14
Razmislite o tome kako ćete organizirati radnu okolinu kod kuće/FOTOLIA

Pri izboru uređaja trebate se voditi funkcionalnošću i cijenom, a konfiguracija ovisi o složenosti posla kojeg obavljate.

Počnete li raditi za tvrtku kao što je Polar, prva hrvatske IT tvrtka koja je od paketnog softvera zaradila milijun kuna i koja je prva u Hrvatskoj krenula u rad od kuće, u svojem ćete domu trebati urediti radni prostor. Istražili smo što će vam sve trebati.Prvi je na popisu laptop, alat s kojim ćete obavljati posao. Ukoliko vam posao ne zahtjeva posebno snažnu konfiguraciju, stručnjaci preporučuju da izaberete najpovoljniji s najduljom garancijom.

Obavezan internet

Drugo što će vam trebati jest kvalitetna veza na internet, jer bez nje neće moći uopće uspostaviti kontakt i dnevno od kuće obavljati posao za svog poslodavca. Gotovo svi fiksni telekomunikacijski operateri u Hrvatskoj nude ADSL ili kabelski internet, a zbog novih EU propisa čije provođenje kontrolira HAKOM možete se pouzdati u njihovu kvalitetu usluge ili jednostavno i bez dodatnog troška promijeniti operatera.

Uz to, svakako unajmite i uslugu fiksnog telefona. Naime, iako posjedujete mobitel, fiksni telefon bit će vam jeftiniji za dnevnu komunikaciju s poslodavcem, a k tome lakše ćete ga koristiti nego mobitel. Primjerice, velika je vjerojatnost da mu baterija u niti jednom trenutku neće iscuriti. Četvrta stvar koja će vam trebati jest pametan mobitel s internetskom vezom. S jedne strane, jer će vam poslužiti kao alternativa ukoliko vam pukne fiksna linija, a s druge jer ćete u nekom trenutku morati posjetiti i ured vašeg poslodavca pa ćete tako biti dostupni.

Sada razmislite o tome kako ćete organizirati radnu okolinu kod kuće, jer to će od sada biti vaš ured. Imate veliku slobodu u uređenju, ali svakako pripazite da namještaj i stolac koji planirate koristiti bude ergonomski oblikovan. Također, iako imate prijenosnik, rad na tipkovnici i s mišem, te na dodatnom ekranu učinit će vas efikasnijim. Šesta i sedma stvar koje trebate uzeti u obzir je nešto o čemu u vašem uredu razmišlja poslodavac. Kod rada na daljinu to je vaša briga. Riječ je UPS-u, odnosno uređaju koji će vam u slučaju nestanka struje dati dovoljno vremena da snimite ono na čemu radite i sigurno ugasite računalo. Uz to, trebat će vam neki oblik sigurnosne kopije. Ovisno o tome kakvu sigurnosnu politiku ima vaš poslodavac za to možete iskorititi besplatan cloud storage poput Google Drive, Microsoft SkyDrivea ili Dropboxa. Može vam za to biti dovoljan USB ključ ili vanjski tvrdi disk, a najzahtjevniji će možda imati potrebu za mrežnim diskom.

Društveni život

Nadalje, posao još uvijek zahtjeva skenere i printere, a najpovoljnije rješenje obično su multifunkcijski uređaji ili pak crno-bijeli laserski printeri, zavisno od toga trebate li više skeniranja ili printanja u svom poslu. Na kraju, rad od kuće udaljit će vas od "uredskog čavrljanja" i drugih oblika socijalizacije. Stručnjaci preporučuju da to nadoknadite nekom aktivnošću, poput sporta ili rada u udrugama, kako bi imali predah i komunicirali s drugim ljudima.

Komentirajte prvi

New Report

Close