Za GDPR se najbolje pripremile velike turističke kompanije i HTZ

U turizmu se prikuplja puno osobnih podataka/FOTOLIA U turizmu se prikuplja puno osobnih podataka/FOTOLIA

Unatoč tome što su za prilagodbu uredbi imali dvije godine, mnogi se za to nisu pripremili, kažu konzultanti.

Iako je Uredba o zaštiti podataka GDPR (General Data Protection Regulation) stupila na snagu pred dvije godine, spremnost turističkog sektora u Hrvatskoj za primjenu novih pravila je šarolika, a najbolje trenutno stoje velike turističke kompanije i Hrvatska turistička zajednica kao krovna marketinška kuća, doznajemo na terenu i od konzultanata koji ovih dana imaju pune ruke posla.

Kako je poznato, provedba GDPR uredbe znači primjenu strožih pravila o korištenju osobnih podataka, a predviđa i visoke kazne za prekršitelje u EU i za sve koji s Unijom posluju. Alen Delić, konzultant za informacijsku sigurnost koji je sudjelovao u edukacijama u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i HTZ-a, ocjenjuje da je spremnost za primjenu uredbe u turističkom sektoru u Hrvatskoj vrlo šarolika, te upozorava da na terenu kola još puno pogrešnih informacija.

"Unatoč tome što su za prilagodbu uredbi imali dvije godine, mnogi se za to nisu pripremili i kod mnogih vlada panika. Zbog prirode posla, turizam je jako izložen sektor jer za potrebe marketinga i prodaje raspolaže i manipulira osobnim podacima, a našim europskim gostima jako je važno da se oni zaštite, odnosno da se zna za što se ti podaci koriste", pojašnjava Delić. Osobni podaci u hrvatskom turizmu prikupljaju se temeljem nekoliko zakona i pravilnika, o boravišnoj pristojbi, načinu vođenja popisa turista, obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj zajednici, Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti, strancima...

Usto, na zakonskoj osnovi djeluje i sustav eVistor koji je usklađen s europskom uredbom, pojašnjavaju u HTZ-u. Za potrebe sektora objavili su dokument za goste preveden na 12 jezika, u kojem se sukladno uredbi objašnjava razlog prikupljanja podataka, a što će korisnicima olakšati unos podataka.  U Valamar Rivieri ističu da je zaštita osobnih podataka i ranije bila na izuzetno visokoj razini, te da su proveli sve za primjenu uredbe. Da rade na primjeni vrlo zahtjevnih odredbi kako bi zaštitili privatnost gostiju poručili su i iz Maistre i Plave lagune. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!