Za digitalnu ekonomiju nije ključna država već tvrtke

Autor: Tanja Ivančić Belošević/VL , 22. studeni 2016. u 22:01
Glavni direktor HUP-a Davor Majetić

Digitalna ekonomija stvar je sadašnjosti u koju što prije trebaju ući svi u industriji istaknuo je Markus J. Beyrer iz EU udruge poslodavaca.

U stvaranju digitalne ekonomije država ne treba imati vodeću ulogu, njena je uloga potrebna pri stvaranju okvira poslovanja te uklanjanja prepreka i blokada, istaknula je Martina Dalić, potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva na jučerašnjoj konferenciji Digitala (R)evolucija u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca.

Naime, ICT udruženje pri HUP-u, doista ulaže napore da vladajućima približi mogućnosti i potencijale ICT industrije hrvatskom gospodarstvu. Sudeći prema govoru ministrice, država je shvatila svoju ulogu, jer Dalić je naglasila i da na putu digitalizacije treba prepoznati razvoj infrastrukture i usluga širokopojasnog pristupa internetu te uklanjanje administrativnih barijera, Usto je kazala kako je jedan od prioriteta Vlade ubrzavanje digitalizacije javnih usluga sa smanjenjem potreba za osobnog kontakta građana i tvrtki s javnom upravom te dati doprinos obrazovanju za budućnost.

 

Dalić

Jedan od prioriteta Vlade ubrzavanje je digitalizacije javnih usluga.

Najavila je i osnivanje Središnjeg državnog ureda za digitalno društvo koje bi trebalo imati jednu od ključnih uloga potpore. Osim Vladi iz ICT udruženja HUP-a, pokušali su svojim članicama ukazati na potrebu digitalizacije jer kako je ustvrdio Boris Drilo, član uprave HT-a, ona raste  sedam puta brže od ostalih grana gospodarstva.  Digitalna ekonomija stvar je sadašnjosti u koju što prije trebaju ući svi u industriji istaknuo je i Markus J. Beyrer gost iz europske udruge poslodavaca te dodao  da bi uspješna digitalna transformacija mogla u Europi do 2025. godine stvoriti 1,5 bilijuna dodane vrijednosti. No, ako se ona ne obavi uspješno, u istom bi razdoblju mogli izgubiti do 600 milijardi eura.

Jedinstveno digitalno tržište potrebno je EU, smatra Beyer, a to bi, prema predviđanjima, moglo dodati 4 posto gospodarskom rastu do 2020. Ipak, tek je 1,7 posto europskih tvrtki spremno digitalizirati se, dok ih  čak 40 posto uopće ne koristi te prednosti. Na konferciji su o svojim iskustvima govorili i predstavnici uspješnih startupa od kojih su neki već renomirane tvrtke kao Farmeron, Oradian.

Što su su i kako učinili po pitanju digitalizacije u velikim kompanijama budući digitalizacija nije rezervirana za IT idnustriju već se horizontalno provlači kroz sve tvrtke govorio je Zvonimir Mršić iz Podravke, te mandžeri iz Erste i Privredne banke, Podravke, te Badela 1862.  Na konferenciji je predstavljeno i istraživanje "Digitalni indeks hrvatskog gospodarstva" koje je konzultantska tvrtka A.T.Kearney tijekom ljeta provela u suradnji s HUP-om u više od 200 hrvatskih poduzeća. Ono je pokazalo da više od 70 posto tvrtki ima digitalnu transformaciju na svom dnevnom redu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close