'Vozilima za prijenos tereta omogućujemo autonomno obavljanje zadaća'

Foto: Josip Regović/Pixsell Foto: Josip Regović/Pixsell

S Damjanom Miklićem, jednim od suosnivača RoMB Tecnologiesa, razgovarali smo o razvoju novog softvera za logističku industriju, potencijalu te tehnologije i najvećim izazovima s kojima se trenutno susreću.

Kakav tim ljudi stoji iza ovog projekta?

Naša je tvrtka spin-off Laboratorija za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS) zagrebačkog FER-a. Suosnivači su profesori Zdenko Kovačić i Stjepan Bogdan, doktori znanosti Ivica Draganjac, Goran Vasiljević i Damjan Miklić, te student doktorskog studija Juraj Oršulić. Razvojni tim čine zaposlenici tvrtke, Mirko Kokot, Ivan Buterin, Krešimir Turković, Fran Košec i Damjan Miklić te studenti Vana Stipaničev, Toni Dusper, Filip Bradarić, Marin Kovač i Daniel Bihar.

Što je bila glavna misao vodilja u realizaciji projekta, kako je osmišljen?

Surađujući s industrijskim partnerima na EU projektima u okviru programa FP7 i Horizon, uočili smo da tehnologije koje logistička industrija primjenjuje zaostaju za najnovijim znanstvenim dostignućima na području mobilne robotike i autonomne navigacije. U tome smo uočili priliku, te smo pokrenuli tvrtku s ciljem komercijalizacije znanstvenih istraživanja koja smo provodili na fakultetu.

RoMB Tecnologies počiva na inovativnom softveru, što on omogućuje?

Naš softver omogućuje vozilima za prijenos tereta (viličarima i sličnim vozilima) autonomno obavljanje zadaća. Korištenjem senzora (Lidar, enkoderi na kotačima) i algoritama ugrađenih u naš softver, vozilo može odrediti svoju poziciju u prostoru, isplanirati putanju i precizno prenositi teret unutar skladišta, potpuno autonomno, bez da njime upravlja čovjek.

Tko vam je ciljna skupina - tko su korisnici vašeg softvera?

Krajnji korisnici našeg softvera su sve tvtke koje imaju potrebu za prijenosom tereta unutar skladišta, primjerice proizvođači, distributeri i trgovci hranom i pićem, robom široke potrošnje ili elektroničkom opremom.

Koji je potencijal ove tehnologije u logistici, kako može unaprijediti procese?

Naša tehnologija može unaprijediti logističke procese na dva načina. S jedne strane, automatizacijom dijela poslova oslobađa ljude za druge zadaće koje nije moguće automatizirati, te time povećava učinkovitost operacija. S druge strane unapređuje uvjete rada, budući da zaposlenici u skladištu u jednoj smjeni prehodaju i do 20 kilometara, što se može znatno smanjiti primjenom automatizacije.

Kako biste definirali model vašeg poslovanja?

Fokus naše tvrtke je na istraživanju i razvoju softvera. Tražimo partnerstva s proizvođačima viličara i tvrtkama koje nude logistička rješenja kako bi krajnjim korisnicima ponudili našu tehnologiju ugrađenu u njihova rješenja.

Koje su glavne prepreke u realizaciji i prilikom penetracije na tržište?

Trenutno nam je najveći izazov osiguravanje odgovarajućih uvjeta za razvoj i testiranje naših rješenja, budući da rad s autonomnim viličarima zahtijeva relativno skupu opremu i odgovarajući prostor.

Jeste li sudjelovali na nekom startup natjecanju i kako ste se financirali u realizaciji?

Do sada smo sudjelovali na Big Bang Campu u Rijeci, gdje smo osvojili drugo mjesto u pitching natjecanju. Financiramo se dijelom iz ugovora s klijentima u Italiji i Hong Kongu, a dijelom iz bespovratnih sredstava dobivenih kroz natječaje HAMAG-BICRO.

Inkubirani ste u ZICER-u. Kada ste tamo stigli, zbog čega i kako vam je raditi u najvećem zagrebačkom inkubatoru?

U ZICER smo uselili u veljači ove godine, što je sjajna prilika i veliki vjetar u leđa mladoj tvrtki. Osim kvalitetnih radnih uvjeta i korisnih edukacija, imamo priliku za umrežavanje i suradnju s brojnim zanimljivim i ambicioznim tvrtkama.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!