Virtualna stvarnost (VR) vs. proširena stvarnost (AR)

Autor: Poslovni.hr , 29. rujan 2016. u 15:17
Foto: bizIT

Ono što smo donedavno gledali kao dobar SF u holivudskim filmovima, danas je dio stvarnosti koju će uskoro imati svako kućanstvo.

Dva slična, a opet sasvim različita pojma posljednjih su godina okupirali industriju gadgeta i IT svijet. Ako ste među ekipom koja posljednih mjeseci većinu dnevne rekreacije odradi uz PokemonGo, uspješno ste savladali principe proširene stvarnosti (eng. Augumented Reality – AR) Ukoliko ste slobodno vrijeme radije provodili s Oculus Riftom na glavi, virtualna stvarnost (eng. Virtual Reality – VR) vam se vjerojatno već uvukla pod kožu. No ono što se ponekad doima kao bezazlena igra, u stvari je odličan marketinški alat čiji se potencijal tek počinje naslućivati, piše BizIT.

Paralelni svijet virtualne stvarnosti

Jednostavno rečeno gadgeti koju pružaju osjećaj virtualne stvarnosti u potpunosti isključuju stvarni svijet oko nas i okružuju nas vlastitom pričom. Gdje god se okrenete, s VR gadgetom na glavi, nemoguće je izbjeći sadržaj koji vam servira. Idealno za suptilno, ali i očito oglašavanje, zar ne? Uronjeni u svijet virtualne stvarnosti možemo isprobati različite igre, ali i simulacije stvarnog života poput treninga za pilote. Za sve je zaslužan VRML (Virtual Reality Modeling Language), programski jezik kojim se kreira niz slika koje tvore cjelinu, a čijim je dijelovima moguće upravljati.

U ovom iskustvu sve je u potpunosti računalno generirano, zato je gadget kojeg koristimo veoma važan; točnije njegov dizajn. Spravice poput Oculusa služe svrsi, ali su glomazne i ne baš praktične. S obzirom da je dizajn jedan od ključnih karakteristika koje generiraju prodaju, očekuje se još mnogo poboljšanja po tom pitanju. Dok se to ne dogodi teško da ćemo ih upotrebljavati u javnosti, koliko u svoja četiri zida. S obzirom da je za potpuni VR doživljaj neophodno izoliranje svih osjetila, kako bi se potpuno „stopili“ s pričom i virtualnom okolinom, bit će zanimljivo vidjeti koje će rješenje osvojiti krajnjeg korisnika.

Dizajn je kod gadgeta proširene stvarnosti nešto jednostavniji izazov. Ona je osmišljena kako bi se integrirala s okolinom i dodala joj novu dimenziju. Tako recimo već spomenute Pokemone možemo loviti na ulicama svog grada umjesto unutar potpuno virtualnog okruženja. Možemo uperiti svoj pametni telefon prema građevini koja stoji na istom mjestu već godinama, a na njoj se, na našem ekranu, mogu iscrtavati neobični likovi ili je možemo u potpunosti promijeniti. To se iskustvo može prilagoditi za svakog posebno, pa je tako moguće da jedna zgrada, ulica ili bilo koji objekt istovremeno bude virtualno platno za više korisnika.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close