Većina Deloitteovih predviđanja za 2016. u Hrvatskoj se već ostvarila

Autor: Bernard Ivezić , 20. siječanj 2016. u 09:02
Na popisu se našlo i upozorenje da bi broj korisnika blokatora reklama mogao porasti/FOTOLIA

Među rijetkim predviđanjima koja se zasad u Hrvatskoj neće ostvariti su istraživanja grafena i pojava gigabitnog interneta.

Iznenađujuće velik broj Deloitteovih globalnih predviđanja za 2016. godinu u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama već je prisutan u Hrvatskoj.

Iako Telenor u Srbiji sa svojom mobilnom aplikacijom Capture mnogo više radi na potencijalu koji stvara želja korisnika da se fotografiraju i te fotografije razmjenjuju, operateri u Hrvatskoj više su fokusirani na daljnji razvoj LTE-a i njegovu kombinaciju s WiFi-jem. Tako od ove godine sva tri mobilna operatera imaju vlastite 4G mreže. Jednako tako, sve je veća potražnja za internetom preko kojeg se telefonira i chata umjesto da se koriste SMS i klasični glasovni pozivi. Ne čudi stoga sve više mobilnih aplikacija za razgovore koje nude sami operateri.

 

100tisuća

građana u Hrvatskoj prati aktivno eSport, a globalno 150 milijuna

Tržište rabljenih mobitela sve je razvijenije ističe Deloitte. Da operateri o tome razmišljaju jasno ukazuje ponuda kasko osiguranja za mobitele. Jedini telekom trend koji Deloitte predviđa, a na koji ćemo se načekati je gigabitni internet u Hrvatskoj. U Hrvatskoj je oko 100 tisuća građana koji prate eSport, a Deloitte procjenjuje da je to zabava u kojoj globalno sudjeluje 150 milijuna ljudi i sve je popularnija. Uz to prvo medijsko predviđanje, Deloitte upozorava i da bi u 2016. godini moglo doći do porasta popularnosti alikacija koje sprečavaju prikaz reklama na mobitelima o čemu se u Hrvatskoj također sve više priča. Za hrvatske proizvođače igara dolazi upozorenje da bi im biznis mogao postati manje profitabilan.

Deloitte upozorava da "vrhnje" sve više ubiru oni koji više ulažu u promociju, a sudeći i po projektima koji se rade u Hrvatskoj, poput modernizacije šibenske tvrđave Barone sa tehnologijom virtualne stvarnosti, upravo će VR biti tehnologija koja će obilježiti 2016. godinu i u Hrvatskoj. Što se, pak, tehnologije tiče, Deloitte previđa integraciju kognitivnih tehnologija u IT proizvode što je vidljivo i kroz projekte koji se već rade u Hrvatskoj poput Conference@Neta i SnapTapa. Dolazak Ubera pokazao je snagu takozvanog "touch-commercea", a sve više žena i u hrvatskom IT-u također se uklapa u globalne trendove. Izostaju jedino istraživanja na grafenu.

Komentirajte prvi

New Report

Close