Upotreba tablet računala u hrvatskim tvrtkama još uvijek nije zaživjela

Autor: Poslovni.hr , 29. travanj 2013. u 10:04
Thinkstock

Tek nešto više od pet posto tvrtki ove godine planira nabavku tablet računala. U istraživanju je sudjelovalo više od 300 tvrtki.

Tvornica istraživanja, neovisna agencija za istraživanje i analiziranje tržišta i javnih mišljenja, u travnju je provela opsežno ispitivanje sektora malog i srednjeg poduzetništva iz različitih dijelova Hrvatske – Grada Zagreba, zagrebačke županije, Dalmacije i Istre, sjeverozapadne Hrvatske i Slavonije i Baranje.

U istraživanju je sudjelovalo više od 300 tvrtki koje su pružile informacije o tome hoće li ovoj godini ulagati u informatičku i telekomunikacijsku infrastrukturu i prateće usluge te o kakvoj se opremi i uslugama radi. Prikupljeni podaci su pokazali da gotovo polovica ispitanih tvrtki ove godine ne namjerava ulagati u informatiku i telekomunikacije. Razlozi koje navode odražavaju aktualno ekonomsko stanje u zemlji koje priječi dodatne investicije u razvoj poslovne infrastrukture, ali i nedostatak realnih potreba, budući da su neki u IT i telekom opremu već uložili u 2012. i tijekom proteklih godina.

Samim time infrastruktura kojom trenutačno raspolažu i dalje u dovoljnoj mjeri zadovoljava njihove poslovne potrebe.Tvrtke koje će ove godine ipak ulagati u informacijsku i telekomunikacijsku infrastrukturu 70 posto svojeg budžeta namijenile su za kupovinu hardvera. Za operacijske sustave i prateći poslovni softver namjeravaju odvojiti 23 posto, a za prateće ICT usluge sedam posto financijskih resursa. Posebno je zanimljivo to da je polovica ispitanika iz ove kategorije istaknula kako će u sklopu nabavki radnih računala prije svega uzimati klasična stolna (tzv. desktop) računala.

PC i dalje nezamjenjiv

Da je PC kao radni stroj i dalje nezamjenjiv kada je u pitanju poslovni sektor i proizvodnja i obrada sadržaja pokazuje i podatak da tek nešto više od pet posto tvrtki ove godine planira nabavku tablet računala. Tu činjenicu očigledno najbolje koristi proizvođač PC-ja HP, budući da iz polovice intervjuiranih tvrtki koje će ulagati u ICT u 2013. godini ističu kako prilikom izbora najčešće razmatraju radna računala iz njihove ponude .Podaci o korištenju i nabavci softvera također pokazuju zanimljivu sliku. Naime, više od polovice ispitanih tvrtki na svojim računalima i dalje koristi Microsoftov Windows XP operacijski sustav koji se već više od 11 godina nalazi na tržištu. Na drugom je mjestu Windows 7 kojeg koristi oko 40 posto poduzeća, dok Microsoftov Windows 8 koristi njih 11 posto. Zanimljivo je i to da samo 21 posto onih koji će ulagati u ICT u 2013. namjerava preći na neki novi operacijski sustav. U tom su pogledu najpopularnije Windows platforme, no suprotno nekim očekivanjima, 16 posto isključivo razmatra prelazak sada već stariju Windows 7 platformu, a tek pet posto na nove Windowse 8.

Najveći oslonac T-Mobile

Kada su u pitanju telekomunikacije, odnosno mobilna telefonija, polovica ispitanih koji će ulagati u 2013. godini ističe da će nabavljati uređaje koji se temelje na Googleovom Android operacijskom sustavu. Appleov iOS i pripadajući iPhone uređaji su vrlo blizu prema popularnosti pa tako 43 posto ispitanika ističe kako će nabavljati i te uređaje. Za potrebe mobilne telefonije i mobilnog podatkovnog prijenosa najviše se tvrtki oslanja na usluge operatora T-Mobile, dok VIPnet i Tele2 zauzimaju drugo i treće mjesto.

Tvrtke su uglavnom zadovoljne uslugama operatora kojeg koriste, ali ipak ima i onih koji ne misle tako. Naime, 13 posto ispitanih tvrtki u 2013. godini planira promijeniti operatora. Kao jedan od temeljnih razloga navode povoljnije cijene kod konkurencije, ali i određene prednosti u tehničkim aspektima pružanja usluga i kvaliteti korisničke podrške.Prilikom nabavke računalne i telekomunikacijske opreme više od tri četvrtine ispitanih tvrtki u najvećoj mjeri razmatra cijenu i funkcionalnost. Zanimljivo je da je tek trećini na prvom mjestu trajanje garancije. Prilikom nabavke ICT opreme male i srednje velike tvrtke se i dalje oslanjaju na prokušani pristup izravne kupovine u fizičkom dućanu. Trećina ih naručuje putem Interneta ili telefonski (uz osobno preuzimanje robe), a tek se pet posto uzda u potpuno digitalizirani proces, odnosno narudžbu i plaćanje putem Interneta te dostavu uz pomoć dostavne službe.

Komentirajte prvi

New Report

Close