Toplek: Poslovni korisnici mogu nam prepustiti brigu o cjelokupnom IT-u

Autor: Poslovni dnevnik , 27. svibanj 2015. u 22:01
Goran Toplek/Goran Stanzl/PIXSELL

Direktor Odjela za razvoj pristupnih mreža u Hrvatskom Telekomu, govori o širenju pokrivenosti 4G mrežama i ponudi po sistemu ‘ključ u ruke’.

Odjel za razvoj pristupnih mreža u Hrvatskom Telekomu vodi Goran Toplek koji za Poslovni dnevnik govori o planovima povećanja prometa mobilnog interneta, rješenjima za koje se najčešće opredjeljuju tvrtke koje koriste usluge ovog opetareta i novostima u ukupnog IT ponudi. 

Kakvi su HT-ovi planovi proširenja pokrivenosti 4G mrežama?
Hrvatski Telekom je u fazi intenzivne implementacije broadband tehnologija u mobilnim i fiksnim pristupnim mrežama, te odgovarajućim zahvatima na jezgrenim i servisnim platformama. Konkretno, ove godine ćemo podići pokrivanje teritorija 4G mrežom s početnih 43 posto na 66 posto, a pokrivanje populacije s početnih 45 posto na 60 posto. Navedeno ćemo postići instalacijom više stotina novih baznih stanica.

Koliko povećanje prometa mobilnog interneta očekujete zbog proširenja, ali i nedavnog povećanja maksimalne brzine surfanja?
Aktivnosti na proširenju pokrivanja, i aktivnosti na povećanju maksimalnih i prosječnih podatkovnih brzina već same doprinose ukupnom povećanju prometa jer se sve većem broju korisnika, na sve više mikrolokacija omogućuje korištenje naprednih brzih mobilnih tehnologija. Dodamo li tome i povećanje udjela najmodernijih 4G smartfona, promjene navika korisnika te, općenito, pomak ka online paradigmi ukupnih usluga, porast podatkovnog prometa je svake godine gotovo dvostruk. Upravo razvoj novih tehnologija i njihova implementacija u mrežu omogućuju nesmetanu apsorpciju tog prometa. HT s najvećim udjelom na tržištu podatkovnog prometa  nužno mora širiti kapacitete za kvalitetno odvijanje podatkovnog prometa.

Zašto poslovni korisnici danas sve više preferiraju rješenja po modelu 'ključ u ruke'? 
Poslovni se korisnici fokusiraju na vlastiti posao i njegove specifičnosti i nema potrebe da svoje vrijeme koriste za nabavku, instalaciju, obuku i održavanje telekomunikacijske infrastrukture i ICT usluga, s obzirom da za to postoje 'end-to-end' usluge. Time postižu fokusiranost, veću pouzdanost i smanjenje troškova poslovanja. HT u svome portfelju ICT usluga ima značajan broj rješenja 'ključ u ruke', a može ih i prilagoditi specifičnim potrebama po modularnom principu.

Što HT nudi u okviru svoje ponude mreže po modelu 'ključ u ruke'?  Je li internu mrežu koju HT tako napravi moguće kombinirati s drugim HT-ovim telekom uslugama, kako bi se ostvarila redundancija veze? Je li to moguće i na lokacijama gdje fiksna mreža nije dostupna ili je nedostatne brzine za širokopojasni pristup? 
Počevši od samih telco usluga, što je osnovna povezivost glasom i podatkovnim vezama, pa potom svaka nadgradnja dodatnim uslugama iz telekomunikacijske i ICT domene, rješenja su 'ključ u ruke', naravno, ovisno o njihovoj kompleksnosti. Poslovni korisnici u HT-u imaju partnera koji je na raspolaganju od faze ideje do realizacije za svako komunikacijsko i kolaboracijsko rješenje, za rješenja u smanjenju troškova i specifična poslovna rješenja. Tu je i HT-ov partnerski program koji otvara najširu perspektivu suradnje i na novim, neistraženim područjima. Kod modularnih usluga HT nudi spektar od informatičke opreme, opreme i softvera za fiskalizaciju, cloud rješenja, web rješenja, mrežnih rješenja, do e-računa. Kada pitate o kombiniranju interne mreže s mobilnom mrežom radi redundancije – sama interna mreža vrlo je malen segment ukupne usluge, a odgovor je pozitivan, redundancija se može ostvariti na više načina, ovisno o lokaciji korisnika, i njegovim specifičnim potrebama – vremenskim ograničenjima, količini podataka, raspoloživosti kapaciteta i stupnju potrebne pouzdanosti. To je moguće i na lokacijama na kojima nema dovoljne propusnosti fiksne mreže – i kod takvih slučajeva postoje rješenja.

Može li se takva mreža spajati na HT-ove cloud usluge? Ukoliko da, koje i kako to izgleda, koje funkcionalnosti može dobiti korisnik? Može li, recimo, posve 'outsourcati' svoj IT HT-u? 
Da. Kod cloud rješenja aplikacije i 'inteligencija' sustava smještena je na strani davatelja usluga, pa do korisnika ostaje riješiti jedino povezivost. Dakle, ukupna IT podrška, od fizičkih uređaja, standardnih uredskih aplikacija i posebnih rješenja, daljinska podrška i održavanje, može se dobiti od HT-a. Funkcionalnosti su mnogobrojne – računala, mail, Office softver, data centar, pozivni centar, kolaboracijski i komunikacijski alati, aplikacije za podršku ljudskim resursima, zaštita mreže, prostor za pohranu podataka, nadzor vozila, machine-to-machine aplikacije za sve vrste telemetrije. Sve to može se i isprobati prije odluke o kupnji.

Tvrtke danas koriste već niz internetskih servisa različitog nivoa sigurnosti. Da li HT nudi neku mogućnost da zaštiti sigurnost korisnikove mreže? Koliko je takav sustav jednostavno menadžirati?
HT ima mnogo iskustva u mrežnoj sigurnosti, počevši od zaštite vlastitih resursa, do ponude usluge zaštite mreža i uređaja na tržištu. Kroz uslugu zaštite mreže nudimo funkcije firewalla, antivirusne zaštite, sigurnosne pohrane podataka, failover, kontrolu propusnosti i slično. Korisnik time dobiva povećanu sigurnost, višestruku povezivost, ograničavanje pristupa pojedinim servisima i web stranicama svojim zaposlenicima, općenito, jednostavnije upravljanje sigurnom mrežom. Menadžment takvog sustava vrši se na jednostavan način, kroz posebno dizajniranu aplikaciju. U prilog kvalitetnim rješenjima za sigurnost, jednostavnost i automatizaciju u upravljanju mrežama kod korisnika, spomenut ću 'Cloud VPN', cloud uslugu koju su za DT razvili i hrvatski stručnjaci iz HT-a, te je Hrvatska jedna od tri europske zemlje gdje je implementirana ova inovativna usluga koja nudi sigurnu komunikaciju, zaštitu mreže i automatizaciju u upravljanju mrežom i podacima poslovnog korisnika na distribuiranim lokacijama, koristeći samouslužni portal za aktivaciju i upravljanje. 

Komentirajte prvi

New Report

Close