Tehnologija i sport – kako voditi biznis u sportu 2. dio

Autor: Poslovni.hr , 30. lipanj 2016. u 14:18
Foto: Fotolia

Analizirali smo: kako su veliki brendovi pridonijeli razvoju industrije i tržišta sporta, koji je domaći “sportski” startup dobio svjetsku slavu i kako jedan hrvatski gym primijenjuje tehnologiju u svom poslovanju.

Prepoznajući potencijal tržišta i sve veću bazu pojedinaca koje je moguće doseći tehnološkim rješenjima i novim medijima, veliki brendovi su su se uključili i dali svoj doprinos razvoju sporta kroz i uz pomoć tehnologije. Osim klasičnih oblika oglašavanja većina je dala svoj doprinos u vidu razvoja vlastitih aplikacija ili produkcijom i plasmanom sadržaja koji koristi sportašima (izvođenje vježbi, programi, savjeti…).

–> Vezani članak: Tehnologija i sport – kako voditi bizis u sportu 1. dio

Tri su izdvojena segmenta koja pokazuju utjecaj brendova na tržište sporta:

  • Razvoj vlastitih aplikacija (alati za motivaciju, zdravlje i pomoć korisnicima) 
    Na primjer, Nike, globalni proizvođač sportske opreme, razvio je do sada više aplikacija od kojih su aktivne tri, a služe kao podrška za trčanje, praćenje rezultata i motivaciju te svojevrsni mobilni trener sa programima, vježbama i instukcijama za izvođenje vježbi.
  • Produkcija sadržaja i pomoći vezane uz sport – Vjerovatno najrazrađeniji YouTube kanal vezan uz sport je Red Bull-ov YouTube kanal. Sadrži više od 5.000 videa logično razvrstanih u tematske cjeline, koji prate sve od sportskih evenata do savjeta i intervjua poznatih. Trenutno broji više od 5.000.000 pretplatnika.
  • Angažman sportaša i rekreativaca u promociji brenda – najčešći primjer su pojedinci koji kroz “nativan” oblik oglašavanja, oglašavaju brendove vezana us suplemente prehrani. Zbog statusa influencera i velikog broja pratitelja, utječu na način vježbanja i korištenje suplemenata kod rekreativaca. Najčešća mreža je za ovaj oblik promocije i suradnje je Instagram, što naravno sportašima “nadopunjuje” budžet.
Startup – novi poslovni modeli, platforme i aplikacije

Često, sportski entuzijasti, fanovi i sportaši imaju osjećaj i za “biznis”. Tako su nastali i mnogi globalni startupovi koji su vezani za neki od segmenata: praćenje aktivnosti pojedinca i sportskih rezultata, praćenje prehrane u sportu, statistike određenih sportova, sadržajne aplikacije i platforme pa sve do prodajnih platformi. U moru navedenih, istaknuli bi hrvatski startup Madbarz koji okuplja street workoutzajednicu i sve one koji se žele okušati u “bodyweight” treningu i kako sami navode – to je aplikacija koja će vam promijeniti život, piše BizIT.

 Osim plana vježbi, svojevrsnog personaliziranog trenera/treninga, aplikacija u sebi sadrži i programe prehrane. O korisnosti i uspjehu aplikacije govori investicija koju je razvojni tim dobio u vrijednosti od cca. 115.000 $ čime je MadBarz procijenjen na ukupnu vrijednost od 1.150.000 $.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close