Sinonim za IT tržište više nije PC već pametni mobitel

Autor: Bernard Ivezić , 21. svibanj 2015. u 22:01
Za pametne mobitele Hrvati su lani dali 160 mil. kuna više, odnosno 1,04 mlrd. kuna/Davor Višnjić/PIXSELL

Drugu godinu zaredom prodaja hardvera, softvera i IT usluga u Hrvatskoj raste, a IDC Adriatics procjenjuje da će se trend nastaviti.

Prvi put u Hrvatskoj sinonim za informatičko tržište više nije osobno računalo već pametni mobitel.

Agencija IDC Adriatics objavila je da se u 2014. godini prodaja pametnih mobitela, nakon nekoliko godina kontinuirana rasta, probila na vrh i postala najvažniji dio hardverskoga tržišta. Vrijednost prodanih pametnih mobitela lani je dosegnula 1,04 milijarde kuna i za 160 milijuna kuna je veća nego godinu prije. Karlo Pernek, analitičar IDC Adriaticsa za hardversko tržište, kaže da je riječ o fantastičnom porastu prodaje pametnih mobitela od 18 posto u odnosu na godinu prije.

"Usporedbe radi, cijelo hardversko tržište, ujedno najveći dio cjelokupnog IT tržišta u Hrvatskoj, poraslo je 4,6 posto, dok je ukupno IT tržište poraslo 4,1 posto", objašnjava Pernek. Ukupna vrijednost hrvatskog IT tržišta u prošloj godini je 6,5 milijardi kuna. U IDC Adriaticsu dodaju da je nakon preokreta u 2013. godini, kad je domaće IT tržište izašlo iz recesije, ove godine nastavljen stabilan rast. Hardversko tržište s udjelom od 53,4 posto u ukupnoj vrijednosti domaćeg IT tržišta tu je imalo presudnu važnost. Usto, na tom su se segmentu IT tržišta odvijala i najveća iznenađenja. Pernek osim rasta prodaje pametnih mobitela navodi i veliko iznenađenje koje je priredio Microsoft u drugoj polovici 2014. godine.

"Nakon što je Google u SAD-u oduzeo Microsoftu veliki komad tržišta u segmentu prijenosnika s ponudom Chromebookova, Microsoft u Hrvatskoj za to se iznimno kvalitetno pripremio i omogućio proizvođačima laptopa da ponude takozvane Windows with Bing laptope, koji su stajali oko 2000 kuna i preplavili tržište. Izazvali su veliku potražnju, što je u konačnici izazvalo ukupan rast PC tržišta u Hrvatskoj", kaže Pernek.

Osim hardvera, rasla je prodaja i IT usluga te softvera. Prodaja softvera lani je porasla 5,4 posto i premašila milijardu kuna u vrijednosti, dok je tržište IT usluga poraslo 2,5 posto, na 1,97 milijardi kuna. Ana Papež, direktorica IDC Adriaticsa, kaže kako sve to pokazuje da tvrtke ulažu u IT i da tržište bilježi pozitivne trendove. "Očekujemo da će u ovoj godini IT tržište nastaviti s rastom, ali sporije od 2,9 posto", zaključuje Papež.

Najizvoznici bili su SPAN i ENT

Hrvatski izvoz IT usluga milijardu kuna

U 2014. godini hrvatske su tvrtke izvezle IT usluga u vrijednosti 78,6 milijuna dolara ili 11,1 posto više nego godinu prije, tvrdi Ivan Juras, analitičar IDC Adriaticsa za IT usluge i softver. Najveći izvoznici bili su SPAN i Ericsson Nikola Tesla. No, među najvećima su još IN2 grupa, Verso, GDI grupa i tvrtka Pet minuta. Lokalno, samo u prodaji IT usluga na hrvatskom tržištu vodeću poziciju zadržao je Combis u vlasništvu Hrvatskog telekoma.

Komentirajte prvi

New Report

Close