Samo 4 od Top500 koristi chatbotove

Autor: Bernard Ivezić , 18. studeni 2018. u 22:01
FOTO: Dalibor Urukalović/Pixsell

Među najprofitabilnijim tvrtkama u RH slaba upotreba softvera koji sam ‘priča’ s gostima na Faceu.

Od 500 najprofitabilnijih kompanija u Hrvatskoj njih četiri ima korporativnu stranicu na Facebooku na kojoj koriste chatbotove. Znamo li da je chatbot softverski robot koji s posjetiteljima samostalno vodi komunikaciju, možemo reći da su najprofitabilniji u nas počeli koristiti ovaj oblik umjetne inteligencije. Rezultat je to prvog istraživanja o chatbotovima u Hrvatskoj “Korištenje chatbot tehnologije među top500 tvrtki u RH”, a koje je tijekom listopada proveo istraživački tim koji čine profesor s Tehničkog veleučilišta Zagreb Sergej Lugović, asistent na TVZ-u Dinko Horvat i voditelj digitalnog marketinga u tvrtki Zdravstveni turizam Martinko Daniel Pikl.

Chatbotovi su unazad godinu dana zbog Amazonove Alexe, Appleove Siri i Googleovog Nowa postali vrlo popularni. Prema procjeni Grand View Researcha to tržište raste 24 posto godišnje i u 2017. vrijedilo je 1,2 milijarde dolara. Do kraja 2022., procjenjuje se, tvrtke će 80 posto komunikacije s korisnicima prebaciti na chatbotove.

“Iznenadilo nas je što više od polovice 500 najprofitabilnijih tvrtki nema korporativne stranice na Facebooku, a i to što svega njih četiri koriste chatbotove na Facebook Messengeru. Iako ističem da smo se mi ograničili samo na korporativne stranice, ne i stranice drugih brendova kompanija”, kaže Lugović.

 

1,2milijarde

dolara lani je vrijedilo tržište chatbotova u svijetu

Pikl navodi da su se fokusirali na Messengeru jer ima najširu bazu korisnika te vlastiti i mogućnost dodavanja vanjskih chatbotova. Chatbotovi se, kaže, koriste na Viberu, Slacku, Telegramu, WeChatu i Skypeu, a uskoro će i na Whatsappu i Instagramu.

Četiri najprofitabilnije tvrtke koje koriste chatbotove na svojim korporativnim FB stranicama su Coca-Cola, Booking. Valamar i MojPosao. Ovaj potonji s korisnicima razgovara o tome kakav posao traže pa im na temelju odgovora nudi oglašene pozicije. Chatbotovi Valamara i Bookinga kroz razgovor, poput agenata, skupljaju informacije kako bi na kraju dali posjetitelju konkretnu ponudu, dok Coca-Cola ovu tehnologiju koristi u nagradnoj igri. Dinko Horvat, asistent na TVZ-u, kaže da chat na svojim stranicama koriste posebno telekomi i online trgovci te dodaje da je ključ u automatizaciji chata, odnosno baš u primjeni chatbotova.

“Neke manje tvrtke kroz automatizaciju su povećale stvaranje prodajnih leadova za tri puta”, kaže Horvat. Daniel Pikl dodaje da će se chatbotovi sve više koristiti u korisničkoj i tehničkoj podršci, postprodajnim aktivnostima, otkrivanja zainteresiranosti za proizvode i usluge te dakako, povećanje prodaje.

“Da u Hrvatskoj jača interes za chatbotove ukazuju i tri domaće tvrtke koje ih proizvode – Infobip, Erato i Paybird”, zaključuje Lugović.

Komentirajte prvi

New Report

Close