RioBot sam, uime frizera ili zubara, ugovara rezervacije korisnika usluge, posla ima i traže nove ljude

Autor: Sergej Novosel Vučković , 09. prosinac 2018. u 08:00
Željko Dragosavac, Marin Petrunić i Belma Gutlić u uredu u Ziceru

Zagrebački startup olakšava komunikaciju vlasnicima tvrtki.

Trebamo se naručiti na šišanje, srediti termin za popravak zuba ili dogovoriti dolazak električara, a nikako da ih ulovimo nazvati? Možemo se majstoru, frizeru ili zubaru javiti porukom na Facebooku, imaju svoj 'page', dostupan 0-24. I oni će bilo kad i bilo gdje vidjeti naš upit, poruku, zahtjev i time se osloboditi telefonskih poziva.  Tako, ukratko, funkcionira RioBot, invencija istoimenog zagrebačkog startupa, iza koje  stoji tvrtka Node Factory.

Startup vode Marin Petrunić i Belma Gutlić, ujedno i osnivači Node Factoryja, te Željko Dragosavac, vlasnik web agencije Husky Bytes, a RioBot je proglašen najboljim startupom od njih desetak, na predstavljanju investitorima iz Hrvatske i dijaspore, u sklopu tradicionalnog, četvrtog susreta hrvatskih poslovnjaka odavde i iz svijeta, Meeting G2 u studenom u Zagrebu, za što je tim osvojio novčanu nagradu. "Iako nismo pronašli investitore, jako smo zadovoljni što smo sudjelovali na toj konferenciji i natjecanju. Upoznali smo puno kvalitetnih ljudi i dobili super kontakte za daljnju suradnju", govori Belma Gutlić. S Marinom Petrunićem veže je isti profesionalni background, inženjeri su s diplomom FER-a, s tim da su se upoznali, naglašavaju, u obližnjem KSET-u, popularnom klubu.

AI pogodan za svaku industriju
I njihov chatbot kao komunikacijsko sredstvo jest, kako kažu, način primjene umjetne inteligencije (AI) u poslu, a koji se može adaptirati na svaku industriju. 

"Najveća je značajka RioBota u tome što vlasnicima uslužnih djelatnosti omogućava da umjesto njih ugovara rezervacije korisnika bilo kad tijekom dana, čak i dok kao vlasnici uživaju u svom slobodnom vremenu ili s obitelji. Vlasnici samo u svom kalendaru prate nove rezervacije kako pristižu. Isto tako, kao što ste napomenuli, klijenti ne moraju zvati da bi dogovorili termin, već se javiti porukom na Facebook.  Većina nas preferira mail ili poruke za komunikaciju, obavljamo shopping online, naručujemo hranu pa zašto ne i termine koje često trebamo", kažu iz RioBota. Još su u testnoj fazi i produkcijskom testiranju, za što će 10 partnera koji se jave dobiti promociju i besplatno korištenje RioBota i kad testno razdoblje završi. Poziv poduzetnicima i obrtnicima da aktiviraju ovaj komunikacijski alat i čak savjetuju kako ga poboljšati, stoga i dalje vrijedi. 

Ovi mladi zagrebački inženjeri svjesni su, a što je pokazalo i nedavno istraživanje po kojem samo četiri od najprofitabilnijih 500 hrvatskih kompanija koristi chatbot, da se nismo pokazali kao društvo koje brzo usvaja nove tehnologije.  "To nas nije pokolebalo, upravo suprotno, samo nas je uvjerilo da moramo još vatrenije predstavljati RioBot. Reakcije su dosad pozitivne. Iako, mislimo da je jedan od glavnih problema sam razvoj, jer poduzetnik neće tek tako ulagati u razvoj chatbota, ali upravo to je i jedna od naših najvećih prednosti – dobiti svoj chatbot u samo par minuta preko RioBota.

Ljudi jednostavno moraju probati da bi se uvjerili koliko je RioBot ugodan i prirodan za korištenje, od instalacije do same rezervacije klijenta", poručuju Belma i Marin. U svojoj tvrtki rade i s drugim tehnologijama, ipak su, napominju, "fullstack developeri" pa se bave i blockchainom te izradom kompletnih web i mobilnih rješenja, konzultantskim uslugama… Domaće tržište kriptovaluta i po njima još uvijek 'diše' slabašno, no pomaka ima.

"Očekivali smo u početku da će biti puno izgradnje ICO-ova, ali zapravo se tržište uozbiljilo i većina ih traži stvarne primjene i izradu aplikacije. Hrvatskih klijenata imamo malo jer je tu startup zajednica manja i dobrih je investitora još uvijek malo, a od toga još je manji postotak blockchain projekata. Zanimljivo je koliko je Slovenija odmakla po pitanju kriptovaluta i općenito blockchaina. Kod nas je to još uvijek dječja igra na online burzama", reći će 'riobotovci'.

Proširenje u EU, Ameriku, svijet…
A kad govore o svom proizvodu u sferi AI-ja, Gutlić, Petrunić i Dragosavac navode da "danas gotovo sve što je digitalno ima neki AI element u sebi, uključujući i naše mobitele i automobile". "Zbog toga, svaki biznis koji želi unaprijediti poslovanje i pružiti korisnicima bolje iskustvo ili bolji proizvod mora otkriti čari umjetne inteligencije. Ipak, treba imati na umu da je daleko ta umjetna inteligencija od nekog Skynet nivoa".

U RioBotu i Node Factoryju sebe ubuduće, pak, vide na višem nivou i na velikim tržištima, za što, dojma smo, imaju temelja.  "Plan nam je u iduće dvije godine proširiti poslovanje po cijeloj EU. Nakon toga Sjeverna Amerika, a onda nekad i cijeli svijet naravno. Toga ćemo se držati koliko je moguće iako, u životu jednog startupa, sve se mijenja gotovo na tjednoj bazi", priznaje u zaključku realistični trojac koji posluje unutar Zagrebačkog inovacijskog centra Zicer na Trešnjevki. I da, trebaju ljude, i programere i prodajne predstavnike, jer posla i s RioBotom i drugim projektima ima.

Komentirajte prvi

New Report

Close