Prpić puca visoko: Oko novog projekta pregovara sa šest klijenata u Britaniji

Hrvoje Prpić je u Trillenium uložio tri godine i 2,5 mil.  eura, promijenio koncept i sjedište tvrtke prebacio u Veliku Britaniju Hrvoje Prpić je u Trillenium uložio tri godine i 2,5 mil. eura, promijenio koncept i sjedište tvrtke prebacio u Veliku Britaniju

Hrvoje Prpić oko projekta Trillenium pregovara sa šest klijenata u Velikoj Britaniji, a računa da će prvi ugovor biti potpisan s najvećim svjetskim web shopom Asos, čija će 3D robna kuća startati krajem 2014.

Hrvoje Prpić, bivši suvlasnik HG Spota, a danas ulagač u inovativne poslove i poslovni anđeo iz mreže investitora Crane, trebao bi do kraja ove godine potpisati prvi ugovor za svoj projekt Trillenium.

Iako se prije godinu i pol činilo da će taj 3D virtualni trgovački centar zaživjeti u Hrvatskoj, jer su bili sklopljeni  dealovi s vodećim trgovačkim lancima, prije pola godine Prpić je odustao od prvotnog koncepta. Trillenium se iz 3D trgovačkog centra pretvara u robnu kuću, a njegovi partneri uopće neće biti iz Hrvatske. S Hrvojem Prpićem razgovarali smo sredinom ožujka, nakon što se vratio iz Londona gdje intenzivno pregovara sa šest potencijalnih klijenata."Raniji model 3D virtualnog trgovačkog centra se pokazao neisplativim i vrlo kompleksnim zbog toga što je nemoguće 70, 100 ili 200 tvrtki spojiti u ovakav sustav. Logistički je to noćna mora. Iako smo potrošili tri godine na projekt Trillenium, nismo zapravo, ništa izgubili i fokusiranjem na robne kuće na pravom smo putu", optimističan je Prpić.

A mladi poduzetnik puca visoko i razgovori su zakazani ili već odrađeni sa šest zvučnih klijenata: John Lewis, Selfridges, Harrods, House of Fraser, Harvey Nichols i Asos. Sve su redom poznate robne kuće, a posljednja je najveći svjetski web-shop za odjeću čiji godišnji promet iznosi oko milijardu funti. Trillenium je besplatan: i za robnu kuću koja si kroz novu platformu pronalazi potrošače, ali i za kupce. Ono na što računa Prpić je zarada od oglašavanja, za razliku od ranijeg koncepta 3D trgovačkog centra gdje se računalo i na postotak od prodaje (što s obzirom na niske marže u tom tipu trgovina i malo tržište nije isplativo). 

Novi marketinški alat 
"Ono što želim je napraviti web shop budućnosti, a glavna je promjena da je Trillenium sada za nas marketinški alat", pojašnjava Prpić. Trillenium kao tvrtka ima sjedište u Londonu. I CEO je Englez: Stephen Ashurst. Njegovo imenovanje je vrlo važno zbog komunikacije i veza u Londonu, a samo na prvi sastanak s nekim od predstavnika ranije navedenih robnih kuća čeka se dugo. "John Lewis je robna kuća sa 75 tisuća zaposlenih. Teško je dobiti termin za razgovor, a šanse da vam sve propadne su 95 posto", iskren je Prpić. Početkom ožujka održani su razgovori u Harvey Nicholsu i Asosu. Kako reagiraju Englezi na pojavu poduzetnika iz Zagreba i na njegove 3D ideje? "Nisu baš sretni na prvu. Predrasude su očekivane. To je kao da u neku veliku firmu u Zagrebu dođe student i počne 'prodavati' ideje. Ipak, kad im krenem odgovarati na pitanja, polako mijenjaju stav", ispričao nam je Prpić.

Dok je Uprava Trilleniuma u Londonu, 'proizvodnja' će biti u Zagrebu. Prpić planira angažirati 30 do 50 programera. "Teško ih je naći. Ali ne samo kod nas. Asos trenutno u Velikoj Britaniji traži 90 programera i ne uspijeva", ističe. Računa da će nakon nekoliko memoranduma i predugovora konačan ugovor sa Asosom biti potpisan do kraja godine, što znači da će njihova 3D robna kuća startati krajem 2014. godine. Od šest ranije spomenutih  kompanija pet su robne kuće koje uz to imaju i 'običnu' on-line kupnju, dok Asos uopće nema stvarni prostor. Stoga će on zbog projekta Trillenium unajmiti arhitekta koji će mu doslovce projektirati virtualnu robnu kuću. "Trebaju im i stručnjaci za retail koji im moraju ulistati 200 tisuća proizvoda", objašnjava Prpić. 

Kupac kao lik iz igrice 
Kad robna kuća bude dovršena, u planu su tri probna mjeseca s tzv. beta korisnicima - koji će davati mišljenja i prolaziti kroz ankete kako bi se funkcioniranje 3D robne kuće izbrusilo. A kako bi točno stvar izgledala u praksi? Kupac se registrira i uđe u robnu kuću, primjerice, 3D Selfridges ili 3D Asos. Kupac se može i srediti prije odlaska u shopping, njegov lik izgleda kao lik iz igrice, kreće se po robnoj kući, sreće druge kupce. I kupuje. Asos ima u prosjeku 13 milijuna kupaca mjesečno, pa je računica prihoda od oglasa jasna:  obračuna li se barem jedna funta po korisniku... Boji li se Hrvoje Prpić da će mu veliki klijenti ukrasti ideju? "Ne. Uložili smo nekoliko godina u Trillenium. Financijski dosad oko dva i pol milijuna eura. Njima se ne isplati trošiti vrijeme kad 3D robnu kuću mogu dobiti od nas. Ili kupiti projekt na kraju. Da li će mi biti žao prodati? Ne, nikako. Hrvatska je premala, tržište je malo. Nama je u ovoj priči važan veliki promet. Trillenium je upao u rijeku koja nas nosi i ne možemo ujtecati na velike igrače. Možemo izmigoljiti, ali kad oni lupe šakom o stol, tako će i biti", slikovit je na kraju Prpić.

 

Online shopping  

Kupovina putem interneta trenutno čini 12 posto ukupnog shoppinga na tržištu Velike Britanije i ona je po tome prva u Europi. Druga je Njemačka sa oko devet posto. Prognoze su da će se do 2022. godine 30 posto shoppinga obavljati online. "Postoji trend rasta ali on nije toliki kao što se priča", kaže Hrvoje Prpić.

Nove tehnologije

Što bi bilo s Hrvatskom da je desetke milijardi kuna, upumpanih u brodogradnju, investirano u nove tehnlogije, pitamo Hrvoja Prpića. "To su vrtoglave brojke uz pomoć kojih možemo zaposliti 30 do 40 tisuća ljudi tijekom pet, šest godina i generirati 50 do 60 milijardi kuna prihoda. Umjesto rupe imali bismo suficit u proračunu i postali bismo centar za nove tehnologije za čitavu regiju", smatra osnivač Trilleniuma.

Once Sport koristi i Igor Štimac 

Paralelno s Trilleniumom Hrvoje Prpić pokrenuo je i projekt Once Sport. Riječ je o digitalnoj analizi nogometnih utakmica koju radi za osam nogometnih klubova, a četiri su strana. Once Sport nudi različite pakete usluga. Jedan Prpićev stručnjak jednu utakmicu obradi u jedan dan: tu su postoci, udaljenosti, različite nogometne situtacije koje su analitički obrađene. Doznajemo da izbornik Igor Štimac intenzivno koristi Once Sport u pripremama za utakmice i na taj način proučava suparničke timove.

Komentari (6)
  • veki1
    veki1 21:35 22.3.2013.

    Upravo je nevjerojatno koliko PD daje prostora ovim prodavačima magle. Sve poslije izlaska iz HG spota (vjerojatno ni sam ne zna zašto je baš onda izašao- možda suvlasnički problemi) je totalno prodavanje magle i samo je pitanje koliko je još stanje na kontu da može ovakve i slične priče prodavati i fascinirati PD.

  • blackstone
    blackstone 20:18 22.3.2013.

    pušing rođo.to bi spajić objasnio u dvije riječi.

  • osi3
    osi3 18:36 22.3.2013.

    valjda bi poslovni novinar umjesto panegirika trebao napisati jednu analizu, uključivši što je moguće više konkretnih činjenica, puno vremena je prošlo i može se napraviti rezime uspješnosti tog gospodina.

    prpić je napravio jedan opak rezultat s hg spotom, i to na ho-ruk, te se izvukao u najpovoljnijem trenutku. poslije toga ne znam da je ikad napravio ijedan uspješan projekt koji nosi zaradu.

    zar se nije bar u dvije rečenice moglo napisati koliko je takvih velebnih planova gospodin dosad realizirao, a ovakvih najava je bilo koliko hoćeš?

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!