Povećavaju li lajkovi, fanovi i prijatelji prodaju direktno? Ne baš

Autor: Poslovni.hr , 07. veljača 2013. u 12:58
Thinkstock

Više od trećine građana Republike Hrvatske ima korisnički račun na Facebooku. Mogu li nam društvene mreže pomoći u poslovanju?

Piše: Luka Baranović, Manager u Odjelu za poslovno savjetovanje, Deloitte

Vrijednost i iskoristivost društvenih mreža glavna je tema mnogih marketinških stručnjaka. Pitanje koje se prilikom razmatranja društvenih mreža nameće je način na koji bi bilo moguće iskoristiti potencijal koji nose društvene mreže.

Ispočetka je marketing društvene mreže promatrao kao još jednu platformu za oglašavanje. S vremenom je stvoren mit da će mnogobrojni „lajkovi“, fanovi i prijatelji direktno povećati prodaju, međutim, vrijeme je pokazalo da to nije posve točno. Prepoznatljivost brenda ili proizvoda može porasti, no ne znači da će aktivnost na društvenim mrežama rezultirati i prodajom.

Vrijednost društvenih mreža  zahtjeva kompleksniji pogled na definiciju povrata, od isključivo financijskog aspekta investicije.

Pristup društvenim mrežama u posljednje se vrijeme značajno promijenio. Kao prvo, poslovni svijet je uvidio da potrošači koriste pametne telefone i društvene mreže. Globalno, dogodio se veliki pomak u načinu razmišljanja jer je otvoren potpuno novi kanal za dvosmjernu komunikaciju. Iako su ga u početku mnogi identificirali kao „nužno zlo“ koje moraju prihvatiti jer ga, primjerice, konkurencija već ima, na globalnoj razini tvrtke su već počele uviđati dobrobiti koje on donosi.

Korištenje ovog kanala za strukturiranu dvosmjernu komunikaciju i podršku korisnicima otvara put prema mlađim generacijama, koje čine značajan udio među korisnicima društvenih mreža. Njihove navike i način komunikacije razlikuju se od navika pripadnika starijih generacija, a zanemarivanje tog segmenta potencijalno može ostaviti izvan dometa značajan dio sadašnjeg ili budućeg tržišta.

Društvene mreže su, promatrano s aspekta komunikacijskih kanala, jednako važne kao i ostali kanali koje tvrtke koriste. Štoviše, pokazalo se da je upravljanje tim kanalom financijski daleko isplativije od tradicionalnih kanala, poput npr. pozivnih centara. On ne zahtjeva trenutnu reakciju i raspoloživost resursa kao što traže pozivi. Komunikacija se obavlja u relativno brzom roku, čak i puno brže od komunikacije putem e-maila.

Strukturirano praćenje trendova na društvenim mrežama i interesa korisnika daje uvid u nove trendove i načine prilagodbe i odgovora na tržišne izazove. Naravno, ono još neće zamijeniti postojeća marketinška istraživanja, ali može na vrijeme signalizirati promjene u navikama ili interesima korisnika. Čak i stavovi prema vlastitoj tvrtki mogu biti detektirani na vrijeme i proaktivno adresirani.

Integracija društvenih mreža i internih podataka o korisnicima (CRM) daje potpuno nove uvide u razumijevanje korisnika. Sama činjenica da je moguća detaljnija segmentacija na temelju interesa korisnika, za razliku od uobičajenih demografsko-prihodovnih struktura, otvara brojne nove mogućnosti za prilagođavanje potrebama svakog pojedinog korisnika.

Primjeri s globalne scene pokazuju kako maloprodajni lanci i banke ostvaruju pozitivne rezultate zahvaljujući integraciji podataka s društvenih mreža s podacima koje posjeduju u svojim skladištima podataka. Analize trendova ponašanja korisnika zasnovane isključivo na internim podacima mogu dati značajan uvid u buduće trendove, a njihova integracija s podacima s društvenih mreža može pomoći prilagodbi u ponude i komunikaciji.
 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Facebook i društvene mreže imaju utjecaj na indirektnu prodaju kao jedan od faktora koji utječe na dovođenje ljudi na web stranice direktno i indirektno.
Direktno zato što je facebook korisnik kliknuo na link i otvorio neku web stranicu, indirektno tako što je google uzeo u obzir linkove, lajkanja, šeranja i ostale vidove interakcije, uvrstio ih u svoj algoritam i stranicama sa više “socialnih” pokazatelja dao više pozicije na ljestvici.
Ako znamo da više od 90% svih posjetitelja web stranica dolazi sa tražilica onda je jasno što znači više mjesto na ljestvici.
Također ne treba zanemariti činjenicu da posjetitelji sa tražilica traže točno određeni proizvod ili informaciju, znači nisu slučajni posjetitelji.
Više informacija o cjeloj priči možete pronaći ovdje http://www.prvomjesto.com/[/url]

slažem se da lajkanje na FB-u baš i nije nešto korisno.
bez kvalitetnog sadržaja nema posjetitelja

Iako je facebook i ostale socialne stranice vrlo korisne, kod reklamiranja i kontaktov s korisnicima, ali one ne vode puno do direktne prodaje.
Realno razmišjajući ljudi koji žele nešto kupiti, budu to “uguglali” ili će pretražiti web po prodajnim mjestima koje se time bave. Primjerice za računala će upisati trgovine računalima, ili trgovine informatičkom opremom, dok to neće tražiti na facebooku. Mi imamo facebook grupu za stranicu internet game[/url] ali nema nikakvog velikog poboljšanja otkad je otvorena stranica.

New Report

Close