Pokemon Go udvostručio vrijednost Nintenda u sedam dana

Autor: Poslovni.hr/Hina , 19. srpanj 2016. u 11:50
Foto: Davor Puklavec / Pixsell

Fenomenalan uspjeh igre Pokemon Go , koja je zasad dostupna u 35 zemalja, među kojima je i Hrvatska, izazvao je veliku pomamu za dionicama Nintenda, iznenadivši čak i neke iskusne igrače na tržištu kapitala.

Cijene dionica japanske tehnološke kompanije Nintendo porasle su u utorak za novih 14 posto, tako da se u proteklih sedam trgovinskih dana, odnosno od lansiranja igre Pokemon Go u SAD-u, njegova tržišna kapitalizacija i više nego udvostručila – na 4.500 milijardi jena ili 42,5 milijarde dolara, premašivši vrijednost Sonyja.

Fenomenalan uspjeh igre Pokemon Go , koja je zasad dostupna u 35 zemalja, među kojima je i Hrvatska, izazvao je veliku pomamu za dionicama Nintenda, iznenadivši čak i neke iskusne igrače na tržištu kapitala.

“Nikad nisam vidio da se trend cijena dionica tako velike kompanije mijenja tako brzo u tako kratkom vremenskom razdoblju”, rekao je strateg Takashi Oba iz tvrtke Okasan Securities.

Cijene dionica Nintenda porasle  su u utorak za 14,4 posto, na 31,770 jena, skočivši od pokretanja igre 6. srpnja više od 100 posto. Promet tim dionicama dosegnuo je 703,6 milijardi jena, odnosno četvrtinu ukupnog dnevnom prometa na Tokijskoj burzi.

S tržišnom kapitalizacijom od 4.500 milijardi jena Nintendo je premašio vrijednost Sonyja, jedne od najpoznatijih japanskih tehnoloških kompanija, za otprilike 500 milijardi jena.

Uspjeh igre Pokemon Go, koji je iznenadio čak i za njezine tvorce, povećao je nade da bi Nintendo mogao kapitalizirati i na svojim drugim popularnim likovima kao što su Zelda i Super Mario te ojačati svoj položaj u proširenoj stvarnosti.

“Virtualna i proširena stvarnost bile su u fokusu tržišta, no malo tko je očekivao Nintendo na tom području. Odjednom, Nintendo je postao dionica vezana za proširenu stvarnost”,  rekao je jedan japanski fond menadžer koji je želio ostati anoniman jer ne smije komentirati pojedinačne dionice. “Po mojim grubim procjenama, prodaja Pokemon Go-a i nadolazećih srodnih igara povećat će neto dobit kompanije za 50 milijardi jena”, rekao je.

Popularnost Pokemon Go igre proizvela je i iznenađujući rast cijena nekih dionica koje baš i nemaju neke veze s tom igrom. Tako su dionice kompanije First Baking, pekare s godišnjom prodajom od 25 milijardi jena, poskupjele u utorak 18 posto zbog prodaje “Pokemon kruha” – kruha zamotanog u vrećicu s likom iz igre.

Komentirajte prvi

New Report

Close