Parkiranje bez vozača postaje stvarnost mnogo ranije nego što smo očekivali

Autor: Borivoje Dokler , 02. rujan 2017. u 11:06
Pilot-rješenje u garaži Muzeja Mercedes-Benz prvo je takvo rješenje na svijetu, a u Boschu ističu da će i građani moći iskusiti tu praktičnu uslugu od početka 2018. godine/BOSCH

Parkiranje bez vozača omogućeno je međudjelovanjem inteligentne infrastrukture garaže iz Boscha i automobilske tehnologije iz Mercedes-Benza.

Iako se već godinama govori o automatiziranoj vožnji, koja uključuje i automatizirano parkiranje, Bosch i Daimler su po prvi puta predstavili parkiranje bez vozača u stvarnim uvjetima. U garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu krajem srpnja demonstrirali su uslugu automatiziranog parkiranja s pomoću pametnog telefona. Davanjem naredbe putem pametnog telefona vozači su  automatizirano parkirali automobile na njima dodijeljena mjesta bez potrebe za nadzorom kretanja vozila.  

 

20 posto

više vozila moći će primiti garaže kada zaživi parkiranje bez vozača

Pilot-rješenje u  garaži Muzeja Mercedes-Benz prvo je takvo rješenje na svijetu, a u Boschu ističu da će i građani moći iskusiti tu praktičnu uslugu od početka 2018. godine. Tako će Bosch i Mercedes-Benz dobiti uvid u to kako korisnici reagiraju na uslugu automatiziranog parkiranja. "Autonomna vožnja postat će aktualna brže nego što mnogi misle. Parkiranje bez vozača u muzeju impresivan je primjer napretka koji je tehnologija dosad postigla", izjavio je Dr. Michael Hafner, voditelj automatizirane vožnje i aktivnog razvoja sigurnosti u tvrtki Mercedes-Benz Cars.  "Uporaba inteligentne infrastrukture parkirne garaže i njezina povezivost s vozilima omogućila nam je da parkiranje bez vozača pretvorimo u stvarnost mnogo ranije nego što smo očekivali", dodao je Gerhard Steiger, predsjednik Boscheva odjela Upravljanje sustavima podvozja.

Kako radi sustav
Boschov i Daimlerov sustav omogućuje da svatko pomoću pametnog telefona može rezervirati automobil putem aplikacije. Putovanje počinje kada se automobil samostalno odveze do mjesta preuzimanja vozača. Vraćanje automobila jednako je lako: posjetitelj ostavlja vozilo na prostoru za ostavljanje vozila u garaži i vraća ga s pomoću aplikacije na pametnom telefonu. Kada inteligentni sustav garaže prepozna vozilo, automobil se pali te ga sustav vodi do njegova mjesta.  

Parkiranje bez vozača omogućeno je međudjelovanjem inteligentne infrastrukture parkirne garaže iz Boscha i automobilske tehnologije iz Mercedes-Benza. Senzori ugrađeni u parkirnoj garaži nadziru prolaz za vožnju i njegovo okruženje tijekom navođenja vozila.  Tehnologija u automobilu sigurno pretvara naredbe koje dobiva od infrastrukture parkirne garaže u manevre vožnje i na vrijeme zaustavlja vozilo ako je to potrebno. Senzori za infrastrukturu parkirne garaže i komunikacijsku tehnologiju dolaze iz Boscha. Daimler osigurava pilot-vozila i parkirnu garažu muzeja u privatnom vlasništvu. Zajedno s Boschem, oni će definirati sučelje između infrastrukture i vozila te izvršiti potrebne izmjene na tehnologiji senzora i softveru automobila.  

 

Hafner

Parkiranje bez vozača u muzeju impresivan je primjer napretka koji je tehnologija dosad postigla.

Intenzivno testiranje
U Boschu navode kako nakon predstavljanja pilot-projekta u parkirnoj garaži Muzeja Mercedes-Benz u Stuttgartu slijedi intenzivno testiranje i faza pokretanja. Projekt su od početka nadgledale lokalne agencije: regionalno administrativno tijelo u Stuttgartu i ministarstvo prometa savezne pokrajine Baden-Württemberg te stručnjaci iz tvrtke TÜV Rheinland s ciljem ocjenjivanja radne sigurnosti automobilske tehnologije i tehnologije parkirne garaže.  

Regulatorna tijela moraju izdati svoje konačno odobrenje prije nego što parkiranje bez vozača bude ponuđeno kupcima. Postojeće parkirne garaže moguće je naknadno opremiti tehnologijom infrastrukture. Za operatere garaža parkiranje bez vozača značit će učinkovitiju uporabu slobodnih parkirnih mjesta: jednaka veličina prostora moći će primiti do 20% više vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close