"Pametna ulica" i biciklističke staze smanjit će potrebu za automobilima

Pješačenje je opet u modi, Foto: Nikola Ćutuk / Pixsell Pješačenje je opet u modi, Foto: Nikola Ćutuk / Pixsell

Izgradnjom novih sadržaja i staza, više će se pješačiti i biciklirati, što će dovesti do smanjenja emisija CO2.

Sisak, grad s 47 tisuća stanovnika jedan je od rijetkih hrvatskih gradova, koji nemaju pješačku zonu ni središnji gradski trg. Imajući to na umu, Grad Sisak je osmislio niz pametnih rješenja iz područja infrastrukture, održivog urbanog kretanja, prostorne interakcije, korištenja alternativnih izvora energije i pametnog upravljanja prometom. Jedan od njih je i projekt koji objedinjava uređenje gradske pješačke zone, zapuštenih unutrašnjosti gradskih blokova pretvarajući ih u parkovne, parkirne i pješačke površine,te postavljanje prikladne javne rasvjete i urbane opreme te obnova gradskih pročelja. S tim projektom, grad Sisak prijavio se na natječaj Poslovnog dnevnika Pametni gradovi.

U projektu je osmišljena gradska pješačka zona, kao ‘smart street’, odnosno pametna ulica, u kojoj će se nalaziti posebni digitalni otok, prostor gdje će se građanima biti dostupan besplatni WiFi i slične usluge s atraktivnim sadržajima . Uređenjem središta grada stvorit će se racionalni prometni sustav, na način da će građani više pješačiti, voziti se javnim prijevozom i biciklima . Biciklistički je promet u Sisku godinama bio potiskivan, djelomično zbog povišenja standarda, a dijelom i zbog povećanog automobilskog prometa s čime je povećana opasnost za bicikliste. Potrebu za boljom i modernijom organizacijom javnog gradskog prijevoza u gradu Sisku, kao i za obnovom voznog parka zadovoljit će i novi autobusi. Time će se poboljšati gradska usluga prijevoza za 60 tisuća stanovnika grada i okolice te ujedno pozitivno djelovati na okoliš smanjenjem ispušnih plinova.

 

10 posto

lokalnih putovanja automobilom, obavit će se pješke

Sve te prednosti izravno će utjecati na sve stanovnike grada Siska. Kod odabira rješenja, kao polazište poslužila je provedena samoprocjena te konstantna komunikacija s građanima. Potprojekti, koji se istovremeno provode, uvode multidisciplinaran pristup i suradnju svih dionika u svim fazama pripreme i provedbe. Oni se provode se u cilju smanjenja emisija povezanih s prometom u centru grada, uz poboljšanje kvalitete života i socioekonomskih vrijednosti ovog područja. Poduzimaju se mjere za smanjenje vozila u centru grada i poboljšanje kvalitete okoliša u centru grada. Riječ je o kompleksnom gradskom projekt u koji su uključeni svi subjekti koji imaju postojeću infrastrukturu i koji planiraju svoju infrastrukturu u obuhvatu zahvata rekonstrukcije. Paralelno s ishođenjem dokumentacije za uređenje partera po idejnom projektu nagrađenih autora i provedenom natječaju radi se i projekt rekonstrukcije vodovodne i kanalizacijske mreže.

Također, planira se i georadarsko snimanje vertikalnog profila trase cjevovoda kako bi se kontrolirano vršio iskop i postavljanje cjevovoda, za koju je u gradskom Proračunu osigurano šest milijuna kuna. Svrha projekta i njezin cilj je smanjiiti putovanja osobnim automobilima I promovirati nemotorizirana putovanja . A u tome će im pomoći kreiranje visoko kvalitetnih prstenova između obje strane rijeke Kupe. Trenutno se većina putovanja odvija prema centru. To znači da bi u budućnosti takva putovanja mogla proporcionalno porasti s motoriziranošću. Utjecaj na uštedu energije i smanjenje emisija dolaze sa smanjenjem putovanja osobnim automobilima zbog prometnih ograničenja. Nadalje, očekuje se da s ostalim putovanjima smanji ukupno vrijeme putovanja. I to uz pretpostavku da se 10 posto lokalnih putovanja s automobilom zamijeni pješačenjem. Što bi značilo uštedu energije od 225 tona uštede naftnih derivata i oko 700 tona smanjene emisije CO2. U realizaciji je i projekt oko izgradnje biciklističkih staza. S ciljem stvaranja mreže biciklističkih staza u gradu, smanjuje se uporaba motornih vozila i omogućavaju se alternativni načini prijevoza.

Iako je biciklistički promet godinama bio potiskivan, djelomično zbog povišenja standarda, a dijelom i zbog povećanog automobilskog prometa, cilj je kontinuirano širenje biciklističkih koridora za formiranje zaokružene i cjelovite mreže biciklističkih staza i trakova na užem području grada Siska. Što se tiče zaštite centra grada i uređenja gradske pješačke zone, za to su troškovi procijenjeni na 6 milijuna kuna. Financiranje je predviđeno iz vlastitih sredstava u iznosu od 350 tisuća kuna za izradu projektne dokumentacije, dok će se ostatak investicije financirati iz kredita. Za javni prijevoz troškovi iznose gotovo pet milijuna eura koji će se financirati kroz projekt s Europskom bankom za obnovu i razvoj. Na koncu održivost projekta ogleda se i u uključenost građana i drugih sudionika u pripremu i provedbu projekta. Budući da je ovaj projekt orijentiran na lokalno stanovništvo, u konačnici će rezultirati poboljšanjem njihove mobilnosti, koji omogućava bolji pristup urbanim područjima. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!