Ovako danas izgleda tržište potrošačke tehnike u zapadnoj Europi

Autor: Poslovni.hr , 03. prosinac 2012. u 14:30
Thinkstock

Telekomunikacije su ostale najjači sektor. Informacijska tehnologija, te mali i veliki kućanski aparati postigli su jednoznamenkasti rast.

Novi rezultati „GfK TEMAX®  Western Europe“ za treći kvartal ove godine pokazuju  vrijednosni rast  tržišta od samo 1,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Količinski se čak radi o malom padu od 0,1 posto. Zemlje s najvećom krizom imale su i najveći pad prodaje u gotovo svim sektorima tržišta tehničkih proizvoda široke potrošnje.

Telekomunikacije su ostale najjači sektor. Informacijska tehnologija, te mali i veliki kućanski aparati postigli su jednoznamenkasti rast. Potrošačka elektronika nije imala  niti jedan podstrek  koji bi  stimulirao prodaju, priopćeno je iz GfK.

Telekomunikacije

Ovaj sektor nastavlja s rastom. Vrijednost prodaje za treći kvartal ove godine  u Zapadnoj Europi porasla je za 16,5 posto što predstavlja najjači rast, u odnosu na isto prethodno razdoblje,  i to među svim sektorima koje prati GfK TEMAX®. Ako se promatra ukupno prvih 9 mjeseci ove godine tada  rast iznosi 13,8 posto u odnosu na sva tri kvartala prošle godine. Rast je zapažen u svim zemljama osim Grčke i Španjolske. Nastavlja se  rast  potražnje za pametnim telefonima s time da se najveći bum očekuje upravo u nastupajućem razdoblju darivanja u prigodi Božića.

Informacijska tehnologija

IT sektor Zapadne Europe u trećem kvartalu ima rast od samo 4,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ako se pak uzme u razmatranje svih 9 mjeseci ove godine  tada je rast iznosio tek 2,6 posto u odnosu na isto razdoblje 2011. godine. Sve zemlje, osim Portugala i Grčke, zabilježile  su vrijednosni rast u mjesecima između srpnja i rujna a u Švedskoj se pokazao i dvoznamenkasti rast. U okviru IT sektora  puno je raznih grupa proizvoda visoke vrijednosti ali s niskim stopama rasta (desk top kompjutori, mobilna računala,  eksterni HDD-i) pa je njihov  rast ograničen. Ali, na drugoj strani, tu su i novi proizvodi s visokim stopama rasta (media tableti, ultra tanki notebook-i, …)

Mali kućanski aparati

Trend rasta se nastavlja u trećem kvartalu –> 4 posto  u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Za svih devet mjeseci ove godine rast je iznosio 2,9 posto u odnosu na ta ista  tri kvartala prošle godine. Najbolji su rezultati postignuti u Austriji, Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Posebno je zapažen rast kod usisavača za prašinu u V. Britaniji  (lider su  uređaji bez vrećica). Povećana je i prodaja uređaja za filter kavu u Francuskoj. Općenito u cijeloj Zapadnoj Europi rast se javio i kod uređaja za espresso kavu.

Veliki kućanski aparati

Zapažen je rast u Njemačkoj i  Velikoj Britaniji. U odnosu na isto razdoblje trećeg kvartala prošle godine rast kod ovih uređaja u Zapadnoj Europi iznosi u prosjeku 2,2 posto. Negativne stope pojavile su se u Španjolskoj, Portugalu, Italiji i Grčkoj. Za V. Britaniju je karakterističan skok prodaje perilica rublja većeg kapaciteta (7+ kilograma). U Njemačkoj pak i dalje raste prodaja visoko kvalitetnih proizvoda koji štede energiju.

Foto

Traže se proizvodi visoke kvalitete i performansi. U odnosu na treći kvartal prošle godine prodaja je pala za 0,3 posto a na kumulativ 2012. prema istom razdoblju u prošloj godini  minus  iznosi 3,6 posto. Dobri rezultati postignuti su samo u Austriji, Njemačkoj i Francuskoj. Općenito pada volumen prodaje kamera s fiksnim lećama uzrokovan sve višom penetracijom pametnih telefona koji su opremljeni kamerom. Rast prodaje se očekuje u predstojećem razdoblju poklanjanja.

Uredska oprema i potrošni materijal

U odnosu na isto razdoblje trećeg kvartala prošle godine registriran je pad prodaje od 2,3 posto. Podaci dosta odstupaju po zemljama Zapadne Europe, a rast se može istaknuti tek u Austriji i zatim Belgiji.

Potrošačka elektronika

Iz Gfk-a kažu da je ovaj sektor bez vidljivih pomaka ili nade za rast. Pad u trećem kvartalu u odnosu na isti period prošle godine iznosi 11,1 posto. Penetracija ravnih televizora je već dosta velika pa tu nema nekih zapaženih podsticaja  za nove kupnje kod većine kućanstava. Zanimanje potrošača  prenijelo se na stereo slušanje – čisti audio sistemi te  MP3DOCKING uređaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close