Oni su mladi, pohađaju skupe škole i rade aplikacije

Autor: Poslovni.hr , 11. travanj 2013. u 12:55
Nick D’Aloisio (OFFICIAL LeWEB PHOTOS / Wikipedia)

Svjetske medije je preplavila vijest kako je Yahoo iskeširao milijune kako bi kupio aplikaciju Summly koju je razvio tinejdžer Nick D’Aloisio.

Prošlog mjeseca svjetske medije je preplavila vijest kako je Yahoo iskeširao milijune kako bi kupio aplikaciju Summly koju je razvio tinejdžer Nick D'Aloisio.

BBC News piše kako je D'Aloisio odrastao u uspješnoj, bogatoj obitelji koja mu je omogućila obrazovanje u privatnoj školi. Slična je situacija i sa mladim Tomom Humphreyem koji je nedavno lansirao aplikaciju za prevođenje, za koju je pobrao nagrade. Naime, Tom pohađa uglednu britansku školu Eton College. BBC je nedavno napravio i intervju sa mladom Ninom Dewani koja također ima iskustva u dizajniranju aplikacija i pogađate – pohađa privatnu školu.

Možda je sve to slučajnost, ali ti mladi ljudi pridružili su se dugačkom popisu tehnoloških poduzetnika koji su se obrazovali u uglednim ustanovama i u konačnici došli u fokus javnosti zahvaljujući svojim kreacijama. Primjerice, Bill Gates je išao na Harvard, premda je prekinuo obrazovanje kako bi pokrenuo biznis, a slična priča je i sa Markom Zuckerbergom, osnivačem Facebooka.

Tom Humphrey smatra kako mu je pohađanje privatne škole na neki način pomoglo u razvoju aplikacije. "Ako pokažete interes za nešto, ljudi će vam tamo pomoći. Škola mi je dala slobodu da razvijem aplikaciju", kazao je za BBC.

"Nema sumnje da privatne škole nude mogućnost za uspjeh, inspiriraju određen tip ljudi te ih potiču na poduzimanje rizika", kaže Mark McGinn, koji je organizirao O2 Think Big AppSkool, natjecanje na kojem je Tom osvojio nagradu. "Horizont u tim školama je jednostavno veći", smatra.

Tony Sewell, osnivač udruženja Generating Genius, za BBC je objasnio i određene kulturološke razlike između javnih i privatnih škola. On smatra kako mladi geek u javnoj školi može postati čak i žrtva bullyinga, dok će u privatnoj biti ohrabrivan i dobiti pažnju. Također postoji još jedna ključna razlika. "Popodne kada zazvoni zvono u državnoj školi, djeca nahrupe van kroz vrata. Vrlo malo ih ostaje iza nastave kako bi radili nešto inovativno", kaže Sewell.

Profesor Stephen Heppell, stručnjak za edukaciju, razmišlja malčice drugačije te je uvjeren kako u državnim školama ne nedostaje talenata. Smatra kako djeca programeri o kojima se trenutno piše u medijima svoj uspjeh možda mogu zahvaliti i roditeljima. "Možda su jednostavno imali novaca za uvođenje aplikacije na tržište ili sredstva za marketing", smatra on. Iak, Heppell ističe kako bi se sutav školskih sati u obrazovanju trebao promijeniti kako bi djeca dobila više vremena za realiziranje ideja.

Komentirajte prvi

New Report

Close