‘Nova generacija mobitela za 3 do 5 godina: Upravljat će ih se glasom…’

Autor: Danijel Lijović/VL , 13. listopad 2018. u 10:47
Wang Yanming/Foto: Danijel Lijović/VL

Wang Yanming, šef Huaweija za Europu, o izazovima postajanja vodeće tehnološke kompanije i trendovima na tržištu smartfona.

Tržište pametnih telefona jedno je od najkonkurentnijih na tehnobiznis sceni. Više globalno snažnih brendova svake godine izbacuje niz kvalitetnih uređaja koji su već godinama mnogima glavni gadget pa i računalo u svakodnevnom korištenju.  Tržištem već godinama vladaju Samsung i Apple, Samsung po broju prodanih mobitela, a Apple po količini novca koju pritom zaradi.

Ovog ljeta u njihov duopol se umiješao i treći igrač – kineski Huawei koji je uspio u drugom kvartalu 2018. godine preteći Apple po broju prodanih pametnih telefona i tako zauzeti drugu poziciju. Sredinom listopada Huawei će objaviti svoj novi flagship mobitel Mate 20 kojim će izravno udarati na novi iPhone XS koji, unatoč dobrim najava, u prodaji nije baš oduševio kritičare u pogledu inovativnosti. Što bi moglo dodatno otvoriti prostor za kineske brendove koji jačaju po kvaliteti, a sve su bolji i u dizajnu. Tim povodom razgovaramo  s Wangom Yanmingom, Huaweijevim predsjednikom za Europu. 

Skokom u drugom tromjesečju potvrđujete težnje za lovom na prvo mjesto. kada Huawei planira osvojiti vrh?
Tako je, u drugom kvartalu smo bili drugi, ali vrijednost prodaje nam još nije dovoljno dobra, dakle pred nama je još dosta izazova da postanemo broj jedan na tom tržištu. Konkurencija je vrlo jaka. No, sviđa nam se trend koji ostvarujemo. Razvoj tehnologije je vrlo dinamičan, moramo svaki dan raditi naporno i još ulagati u nove stvari za budućnost.  Ne bih rekao da imamo čvrsto postavljen rok. Svjesni smo da moramo stalno ulagati i biti fokusirani na sebe. Ako bismo prestali toliko ulagati ne bismo mogli stalno lansirati nove tehnologije inovacije. 

Vaša serija P20 ove je godine ostavila jako dobre dojmove, kako je prošla u Hrvatskoj?
P20 Pro je naš najprodavaniji model u svijetu dosad. I u Hrvatskoj se jako dobro prodaje. U Hrvatskoj smo jako blizu da držimo 30 posto tržišta mobitela. Naši brendovi postaju sve popularniji u mnogim zemljama. I to ne samo mobitela, raste nam i prodaja tableta, računala… 

Apple zbraja vrtoglave prihode i kvalitetom i visokom cijenom. čini se da i vi izbacujete sve više cijene?
Da, želimo ojačati i premium segment. Objavili smo luksuzno izdanje P20 modela. No, opet naši mobiteli nisu toliko skupi kao kod nekih u konkurenciji. Dosta pazimo na skaliranje naše ponude, želimo smanjiti cijenu premium mobitela i privući više korisnika da imaju priliku koristiti najbolje mobitele na tržištu. 

Tržište je zasićeno, ali istovremeno nestaje većih iskoraka u stalnom izbacivanju novih modela. Zašto se to događa? 
Cijela smartfon industrija se usporava, ali Huawei je možda jedini brend koji u posljednje tri godine raste brže. To nam je vrlo važno jer nas guraju proizvodi koje lansiramo. Također povećavamo broj zaposlenika i partnera u nastojanju poboljšamo dizajn i korisničko iskustvo. Sve se više orijentiramo baš na poboljšanje iskustva naših korisnika. 

U rujnu ste na sajmu IFA u Berlinu objavili i ulazak na tržište pametnog doma sa svojim zvučnikom.
Već smo dugo u industriji pametnog doma. Mi smo prva kompanija koja je poboljšala mobilne širokopojasne uređaje, omogućili smo da se PC računalima i laptopima lakše spajate na internet i to još od 2006. godine, dakle već više od 10 godina se bavimo time. Sada vlada fokus na umjetnoj inteligenciji i dobar je tajming za integriranje bežične tehnologije i umjetne inteligencije. Stoga smo plasirali novi proizvod pametni zvučnik AI Cube. 

Vaša kompanija raste, ali napreduju i drugi kineski brendovi koji su i vama konkurencija – Oppo i Xiaomi?
Mi smo vrlo otvoreni. Što je više konkurencije, bit će i više inovacija. To će donijeti više vrijednosti korisnicima. Mi smo jedina kompanija koja ulaže više od 10 posto svojih prihoda u razvoj i istraživanja. Dakle, vrlo smo posvećeni cilju i imamo samopouzdanja da možemo postati broj jedan tehnološka kompanija u svijetu. Zapošljavamo puno talenata koji svaki dan rade na tome da razvijaju nove usluge i nova poboljšanja naših uređaja.

Što sve možemo očekivati od nadolazećega mobitela Mate 20?
Najveća prednost će proizaći iz novog čipseta Kirin 980 koji ima viši kapacitet performansi i snažniji procesor za umjetnu inteligenciju. Potrošnja energije se jako smanjuje, a to povećava stand by bateriju smartfona. Iskorak će biti i novi modem koji će omogućavati najveću brzinu na mobitelu. Sve ćemo to integrirati u Mate 20. 

Hoćete li još širiti ulaganja u Europi?
Europa nam je vrlo važno tržište. Imamo priliku raditi s puno lokalnih kompanija, poput Leice. Europa je i veliko tržište, iako dosta segmentirano. Također, općenito je Europa jedno od najjačih tržišta na svijetu. Možda je jedino Sjeverna Amerika veće tržište. Još imamo dosta prostora za rast u Europi. Želimo i ovdje biti lokalna kompanija, zaposliti više domaćih talenata, da rastu s nama.  I planiramo otvoriti još nekoliko istraživačkih centara kao što imamo u Münchenu, Parizu, Helsinkiju i Stockholmu. A moguće je da se to dogodi i u jednoj od zemalja istočne Europe. Poljska, Češka i Mađarska su samo neke od opcija. Imamo puno lokaliziranih poslova i trebamo puno domaćih inženjera. 

Rastete li više u Europi ili Kini?
Ove godine je gotovo jednako, možda je Europa malo brža.

Što biste voljeli da Huawei još radi u budućnosti, a što danas ne radi?
Sljedeća generacija pametnih uređaja bit će vrlo zanimljiva. Ovakav dizajn s ekranima kojima upravljamo dodirom postoji već 10 godina. Možda sljedeća generacija bude više kao neka bolja verzija pametnih naočala. Upravljat ćemo glasom, a ne dodirom. Sučelje se mijenja. Sada koristimo dodir na ekranu, a u budućnosti će to možda biti integracija i kombinacija različitih stvari. 

Kad očekujete da ćemo dobiti mobitele nove generacije?
To bi se moglo dogoditi u sljedećih tri do pet godina. Vjerujem da ćemo još toliko koristiti mobitele kakve danas poznajemo. Trebamo još vremena. Materijali i veličina nekih dijelova još nam ne omogućavaju dovoljno za sljedeći skok. 

Pritisak da se svake godine mora na tržište izbaciti novi i bolji uređaj sigurno nije lako podnijeti. koliko je to naporno za produkciju?
Tržište mobitela je jedna od najtežih industrija danas. Izvana se možda misli da je vrlo lako svake godine izbaciti novi proizvod. Ali, nije ni za Apple lako izbaciti novi čipset, ekran, novu bateriju, softver. Svake godine trebate nešto novo, a konkurencija je vrlo jaka. Za mene je taj izazov vrlo intrigantan.

Komentari (1)
Pogledajte sve

“Upravljat ćemo glasom, a ne dodirom.” Vidim, Huewei je gotov za 5 godina. Kakve gluposti, pitat kineza nesto o inovacijama i inovativnosti

New Report

Close