Njemački internetski div lansirao prvi projekt u Hrvatskoj, evo njihove priče

Autor: Poslovni.hr , 05. ožujak 2014. u 14:13
Foodpanda logo

Foodpanda start-up agresivno se proširio po svijetu u 2013, također je došao u Hrvatsku te se trenutno nalazi u još 38 zemalja.

Njemački internetski div Rocket Internet lansirao je prvi projekt u Hrvatskoj. Iz tvrtke Rocket Internet, odnosno start-upa Foodpanda stiglo je priopćenje u obliku priče o tom svjetskom online inkubatoru. Priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

"U gradu u kojem nedostaje industrije – no ne nedostaje kreativnosti, sve online i digitalno postaje sve važnije i važnije. Berlin je postao magnet za Europske start-upove u tehnologiji i online poslu. Zaputili smo se tamo da bi saznali zašto je Njemačka prijestolnica trenutno najpopularnije središte digitalnog svijeta u Europi.

Može li se ozbiljni start-up roditi iz velikog IT diva? Odgovor je – može, a ciljevi su u ovakvim slučajevima puno viši nego u klasičnim start-upovima. Živi dokaz je Rocket Internet, njemačka kompanija u IT industriji čiji je glavni zadatak globalno lansiranje start-upova. Primjer uspješnog start-upa je Foodpanda, koncept koji je olakšao online naručivanje hrane. Kompanija, koja je počela sa radom prije 18 mjeseci, funkcionira tako da restorani imaju svoju ponudu online, pružajući korisnicima mogućnost naručivanja njihove najdraže hrane putem web stranice ili mobilne aplikacije, koju dalje dostavlja restoran.

Foodpanda start-up agresivno se proširio po svijetu u 2013, također je došao u Hrvatsku te se trenutno nalazi u još 38 zemalja svijeta, također započinje svoj rad u još nekim državama svijeta. Kako takva nova i nepoznata kompanija u kratkom vremenu postane trgovački lider? U stvarnom svijetu, originalni start-upovi, stvoreni od strane entuzijastičnih mladih ljudi s ograničenim sredstvima ne zažive do ove razine. Iz tog razloga Rocket Internet razvio je svoj koncept, kojeg su neki ljudi smatrali kontroverznim, no vrlo često je davao vrlo impresivne rezultate u ciljanim mjestima gdje je start-up pokrenut.

Rocket Internet, Njemačku kompaniju, prije sedam godina pokrenula su braća Samwer u Berlinu. Raketa, kako je zaposlenici i bliži suradnici odmilja zovu, je bazirana na pronalaženju novih poslovnih ideja koje funkcioniraju lokano te se dalje provode u globalnom modelu, najviše na tržištima istočne Europe, Azije, Bliskog Istoka, Afrike i Južne i Središnje Amerike.

Ako mislite da je pronalaženje ovakvih uspješnih poslovnih ideja preveliki zalogaj, trebali biste znati da su braća Samwer pravi online gurui, a mogu se pohvaliti prodajom Alando-a eBayu za 50 milijuna dolara 1999. godine te također sličnu prodaju Jambe VeriSign-u za 250 milijuna dolara, koja se dogodila 5 godina kasnije. Štoviše, bili su poduzetnici koji su vjerovalni u globalni uspjeh Facebook-a 2008 – dok je većina drugih mislila da je Zuckerbergova ideja bila cyber besmislica mladog štrebera koja nikada neće zaživjeti.

Za Foodpandu, s ciljem da postane najjača svjetski sustav za naručivanje, osnivači Rocket Internet-a oformili su tim specijalsta koji uključuje Ralfa Wenzela kao CEO-a (Ralf je također radio za braću Samwer u Jambi) i Benjamina Bauera kao CMO-a. “Ralf i ja upoznali smo se u Foodpandi, na isto mjesto doveo nas je Rocket Internet. Ja imam iskustva u marketingu, a Ralf ima iskustva u prodaji i vođenju", kaže Bauer čiji je prethodni posao bio pronalaženje i otkupljivanje start-upova u Silicijskoj dolini.

Preko 7 mora i 7 planina

Prvo tržište u kojem je izvršeno testiranje bio je Singapur te ubrzo nakon što se Foodpanda pokazala pouzdanom, pala je odluka o selibdi u prihvatljivije gnijezdo za start-upove. “Prije godinu dana, odlučili smo preseliti naše središte u Berlin. Tada je kompanija zapošljavala samo 10 ljudi, a u ovom trenu zapošljava više od 700 ljudi”, kaže karizmatični Benjamin Bauer, CMO Foodpande. Zašto baš Berlin? Uz činjenicu da je Njemačka njihova domovina, Berlin se pokazao savršenom okolinom za multikulturalne poslove. “Berlin nam nudi brzo pronalaženje i komunikaciju s mladim talentima diljem svijeta. Njihova je odgovornost izmjenjivati znanje između zemalja, s ciljem da bi nove države dobile svo znanje već iskusnih država”, objašnjava Wenzel.

Danas je Foodpanda dostupna u 38 zemalja i planira svoje proširenje u bliskoj budućnosti. S ciljem otvaranja novih podružnica u drugim državama, kompanije je privukla investitore u dva kruga, u iznosu od 28 milijuna dolara, novac koji je investiran u službu za korisnike, tehničke troškove podružnica i zapošljavanje novih ljudi u Europi, Bliskom Istoku, Africi i Južnoj i Središnjoj Americi. Nedavno, na račun Foodpande pristiglo je 20 milijuna dolara stranih investitora, s ciljem proširenja u 40 država do kraja proljeća.

Cijeli posao je pomno osmišljen od strane "potkovanih" šefova iz Berlina, ali najveći entuzijazam dolazi od lokalnih menadžera iz svake države u kojoj je Foodpanda prisutna. "Lokalni menadžeri dolaze sa znanjem različitih grana, neki dolaze iz industrije, kao npr. tehnologije, online ili marketinga. Ali mi želimo ljude s poduzetničkim duhom koji će graditi uspješan posao, koji također poznaju lokalno tržište iz kulturalnog aspekta", objašnjava Wenzel.

Ideja online naručivanja hrane nije nova. Postoji dugo prije nego je Rocket Internet investirao u nju i kompanije kao Just Eat ili Delivery Hero nastavljaju s uspjehom. Međutim, CEO ne čini se zabrinut ovim aspektom. “Najveća konkurencija su nam offline tj. telefonske narudžbe, na koje otpada 95% narudžbi. Stoga, nijedna kompanija se ne bi trebala bojati svoje online konkurencije, već bi se trebali bojati količine offline narudžbi. Mi imamo način kako mi osvajamo tržište, a oni svoje. U stvarnosti, mi se borimo protiv letaka u poštanskim sandučićima”, objašnjava Wenzel. U principu, online "igrači" obično se ne preklapaju u državama u kojima već rade. Još uvijek postoje znakovi direktne konkurencije u lovu na korisnike: “Mi smo prisutni u više država nego oni; mi se želimo proširiti i postati najveća globalna tvrtka povezana s hranom”, kaže Foodpandin CMO. Neuobičajeno za start-upove, Foodpanda se ističe svojom briznom rasta i proširenja na globalnoj razini, zahvaljujući pomoći od Rocket Internet-a.

Kako je biti u zagrljaju Foodpande?

Na našim područjima, sve što dolazi iz Njemačke smatra se kvalitetnim. Foodpanda to i dokazuje. Iako je Foodpanda ONLINE servis za naručivanje hrane, svojim korisnicima I partnerskim restoranima pružaju podršku svakodnevno od 9 do 23 sata. Foodpanda je zamišljena kao puno više od običnog servisa za posredovanje pri naručivanju hrane. Osim što planira okupiti sve kvalitetne restorane na jednom mjestu, ovaj internetski div restoranima pruža mogućnost sudjelovanja u marketinškim aktivnostima, uključujući online I offline kampanje.”

Komentirajte prvi

New Report

Close