Najmodernijom tehnologijom do hit proizvoda koje traže kupci

Autor: Marta Duić , 10. kolovoz 2018. u 07:44
Zvonimir Ladešić, voditelj odjela za razvoj u Zvijezdi/Petar Glebov/PIXSELL

Proizvodnjom kokosove masti i povećanjem D vitamina u Margu Zvijezda prati svjetske trendove i jača poziciju na tržištu.

Zvijezda godišnje na tržište uvodi tri do osam novih proizvoda, a kako kaže voditelj odjela za razvoj u toj kompaniji Zvonimir Ladešić, razvoj proizvoda kreće od ideje. Sektor marketinga i razvoja kreira bazu ideja koja uključuje sva raspoloživa saznanja iz istraživanja tržišta, fokus grupa, sudjelovanja na sajmovima te praćenja trendova i noviteta. Tvrtka trenutno zapošljava 401 djelatnika,  u službi proizvodnje margarina i delikatesa radi ih 83, a u službi proizvodnje jestivih ulja njih 30.

"U novi proizvod krećemo od papira – osmišljava se ideja koju teoretski razradimo, a zatim provodimo probna tzv. pilot testiranja u umanjenim industrijskim postrojenjima. Kad smo zadovoljni prvim pilot probama te uzorke analitički i senzorski testiramo kroz rok trajnosti te paralelno korigiramo svaki nedostatak ako na njega naiđemo. Nakon probnih pilot uzoraka, krećemo u industrijske uvjete da vidimo kako će se ponašati receptura. Kada dobijemo odgovarajuće proizvode iz industrijske proizvodnje, na njima ponovno pratimo rok trajnosti, vršimo senzorske analize, ispitivanja tržišta i fokus grupe kako bismo utvrdili ima li taj proizvod zaista potencijal na tržištu", objašnjava Ladešić. 

Prodaja iznad očekivanja
Zadnji hit proizvod kokosova mast nastala je osluškivanjem potreba potrošača, uz praćenje trendova u prehrambenoj industriji na inozemnim tržištima na kojima je primjetan raste potražnje za kokosovom masti, odnosno proizvodima s dodanom vrijednošću koji za potrošača imaju i zdravstveni benefit. 

"Kako naša poslovna strategija podrazumijeva predvođenje trendova i zadržavanje liderske pozicije na tržištu, tu smo vidjeli svoju priliku. Kokosova mast može se kupiti u svim većim trgovačkim lancima, a prodaja je nadmašila očekivanja, i u Hrvatskoj i u inozemstvu. Zvijezda kokosovu mast zasad izvozi u Sloveniju i BiH, a plan je proširiti plasman i na druga tržišta jer je riječ o proizvodu koji je cjenovno konkurentan. U proizvodnji kokosove masti vidimo veliki potencijal i u nju smo ušli s jasnom vizijom – modernim i traženim proizvodom pridobiti dio potrošača koji dosad nisu bili naši kupci", ističe Ladešić. 

Napominje kako je kokosova mast prava kulinarska zvijezda zbog savršenog omjera masnih kiselina, pri čemu oko dvije trećine njena sastava čine trigliceridi srednje lančanih masnih kiselina koje imaju blagotvorni utjecaj na probavni sustav. Kokosova mast sadrži visoki udio laurinske i kaprilne kiseline koje idu izravno u jetru te služe kao brzi izvor energije, blagotvorno djeluju na srce i krvne žile, kosu i kožu i ubrzavaju metabolizam.

Benefiti za zdravlje
"Odličan je izbor i za sve osobe koje imaju problema s viškom kilograma jer je prava riznica energije, a organizmu istovremeno omogućava da dulje vrijeme održi osjećaj sitosti. Veseli nas što svojim potrošačima još jednom možemo predstaviti moderan proizvod. Kokosova mast u Zvijezdi je nastala kao odgovor na njihove potrebe zbog čega je vrlo brzo postala omiljeni proizvod za prženje, pečenje i isprobavanje tradicionalnih recepata na novi način", ističe Ladešić.

Osim početka proizvodnje kokosove masti, nedavno su povećali i količine vitamina D u novi Margo i tako preduhitrili druge europske proizvođače margarina koji su krenuli istim putem zbog alarmantnih zdravstvenih izvještaja kako svaka sedma osoba na svijetu pati od nedostatka tog vitamina. "Uzimajući u obzir kako je vitamin D topiv u mastima, javno-zdravstvenom problemu hipovitaminizacije pronašli smo praktično rješenje u Margu, namazu kojem su potrošači vjerni više od 35 godina",  kaže Ladešić.

U proteklih pedesetak godina u Zvijezdi su razvili desetke vrsta margarina, a najpoznatije su linije Margo (od 1981) i Omegol, a mazivost Marga oplemenili su maslacem. Tim potezom napravili su kombinaciju koja je na tržištu zbog visoke cijene maslaca vrlo brzo postala pravi hit, a Ladešić poručuje da nastavljaju i dalje kontinuirano raditi na novim okusima margarina i majoneza i na potpuno novim proizvodima poput kokosove masti. 

Moderan pogon
Proizvodnja margarina odvija  se u tri smjene u pogonu koji je nedavno moderniziran uz sufinanciranje Europske unije. Vrijednost je investicije 29 milijuna kuna, za što su odobrena sredstva iz EAFRD-a u iznosu od 14.5 milijuna kuna, dok je ukupna investicija u modernizaciju i ostalih procesa iznosila 50 milijuna kuna.  Ladešić objašnjava kako je novi pogon efikasniji u proizvodnji uz smanjenje troškova energije u proizvodnom procesu . 

Investicijom je uloženo u nabavku novih strojeva za pakiranje tvrdih i mazivih margarina, kao i modernizaciju sustava ledene vode što je omogućilo smanjenje gubitaka energije korištenjem novih izolacijskih materijala i suvremenije opreme. Svakih sat vremena iz Zvijezdina pogona margarina na zagrebačkom Žitnjaku izađe 15.000 komada Marga.  Zvijezda godišnje proizvede  19 milijuna komada boca ulja, 14 milijuna komada tvrdih margarina, 12 milijuna komada Margo, 20 milijuna komada majoneze i sedam  milijuna komada kečapa. "Tržište maslaca i margarina iznosi između 9 i 10 tona, a za razliku od maslaca, cijena margarina nije rasla i stabilna je u posljednjih pet godina.

Cijena maslaca vrhunac je dostigla u jesen prošle godine, kad je iznosila i 90 kn/kg, a u zadnjih nekoliko mjeseci pada, ali i dalje je 40-ak posto viša nego prosjek 2016 godine. Što se tiče prosječne cijene mazivih margarina, ona posljednjih godina iznosi 24 do 26 kn/kg, a za tvrde margarine 20 do 22 kn/kg. Zbog pristupačne cijene margarina te činjenice da je margarin biljnog podrijetla i kao takav bogat nezasićenim zdravim masnoćama, ne sadrži kolesterol i  gluten, ne čudi činjenica da se više od  64% Hrvata odlučuje na kupnju margarina˝, pohvalio se Ladešić.  

Izvozni uspjesi
Glavna izvozna tržišta Zvijezde su zemlje regije, poglavito Bosna i Hercegovina i Slovenija na kojima je kompanija tradicionalno prisutna već dugi niz godina. Prisutni su na dvadesetak tržišta, najvećim dijelom u Europi i Sjevernoj Americi. Uz zemlje regije, tvrtka je ove godine ostvarila rast na gotovo svim izvoznim tržištima, a nedavno su napravili i iskorak plasmanom proizvoda na nova tržišta.  "U Grčkoj smo plasirali kokosovu mast i intenzivno radimo na širenju asortimana pod Margo i Omegol brendom.

U Njemačkoj smo prisutni na etno tržištu preko šest manjih retailera i distributera te njihovu bazu polako povećavamo tako da se naši proizvodi mogu pronaći u gradovima od Münchena i Stuttgarta pa sve do Hamburga. Krajem 2017. godine u Kanadu je otišla testna isporuka od pola kontejnera robe pod Zvijezda brendom. Tržište je dobro prihvatilo veći dio asortimana i kod sljedeće isporuke, koju trenutno dogovaramo, fokus stavljamo na majonezu i margarine koji su pokazali najveći potencijal.

Što se tiče Austrije, u prvom kvartalu 2018. pustili smo prvu isporuku, s fokusom na majonezu i kečap u 11 trgovina u Beču u užoj okolici. Dugoročni cilj je jače istupiti u najbliže susjedne zemlje poput Italije, Makedonije, Bugarske, Rumunjske, gdje ozbiljni kontakti i interes za suradnjom već neko vrijeme postoje, ali i prekomorskim zemljana poput Izraela gdje nas kao vide kao respektabilnog i pouzdanog dugoročnog partnera prvenstveno u segmentu ulja", zaključuje Ladešić.

Komentirajte prvi

New Report

Close