MSAN s eKupi cilja na 800 milijuna kuna prometa

Hrvatsko tržište online trgovine je jako nerazvijeno, kaže Irena Langer-Breznik, potpredsjednica Uprave M SAN grupe/FOTOLIA Hrvatsko tržište online trgovine je jako nerazvijeno, kaže Irena Langer-Breznik, potpredsjednica Uprave M SAN grupe/FOTOLIA

WEB trgovac eKupi, kojem je lani kao najveći konkurent na našem tržištu 'iskočila' Agrokorova Abrakadabra, lani je ostvario prihod od 188 milijuna kuna.

Najveća online trgovina u Hrvatskoj želi u idućih nekoliko godina učetverostručiti svoj prihod na sto milijuna eura. EKupi u sastavu M SAN grupacije, kojem je lani kao najveći konkurent na našem tržištu "iskočila" Agrokorova Abrakadabra, lani je ostvario prihod od 188 milijuna kuna ili 25 milijuna eura.

Irena Langer-Breznik, potpredsjednica Uprave M SAN grupe i članica Uprave eKupi kaže da su u prvom tromjesečju ove godine na eKupi.hr imali rast od 28 posto te da u 2017. očekuju promet od 230 mil. kuna. "Sve su te brojke još male i uvjerena sam da kroz nekoliko godina može raditi godišnji promet na razini do 800 milijuna kuna", kaže. Pojašnjava da se svi podaci odnose na prihode u Hrvatskoj. Za regiju financije ne konsolidiraju na razini grupe, već u svakoj zemlji on posluje samostalno u okrilju M SAN grupacije.

No, dodaje da su manji nego u Hrvatskoj. Kaže da s brendom eKupi drže prvo mjesto u online prodaji u Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori i Makedoniji, dok u Srbiji drže drugo do treće mjesto. Iz svega priloženog eKupi je u Hrvatskoj dosegnuo tržišni plafon pa tvrtka daljnji razvoj vidi u povećanju ukupne online maloprodaje. Langer-Breznik zato ističe da joj konkurencija nisu druge online trgovine već one fizičke. Štoviše, naglašava da bi željela vidjeti više online trgovina na domaćem tržištu te da čak pomažu državnim institucijama kako bi se brže prilagodili EU zakoni hrvatskom zakonodavstvu i ubrzao razvoj e-trgovine.

"Hrvatsko tržište online trgovine je jako nerazvijeno i zato mi nije ključna konkurencija na webu, već gledam da netko tko bi kupio televizor u fizičkoj trgovini to učini online, na eKupi", kaže Langer-Breznik. Navodi da se u Hrvatskoj najviše 1% maloprodaje radi webom, a informacije da je riječ i do 4% smatra netočnim. "Naša interna istraživanja pokazuju da je u Hrvatskoj jedan posto maloprodaje online i dodatna dva posto koja se rade online su prodaja karata i kladionice. Jako zaostajemo za regijom", tvrdi.

Prema podacima M SAN-a, tržište online maloprodaje u Hrvatskoj vrijedi 130 milijuna eura i čini jedan posto ukupne maloprodaje. U Mađarskoj je ono 1,12 milijardi eura i čini 2,7 posto tamošnjeg maloprodajnog tržišta, a u Austriji 7,5 milijardi eura i 5,7 posto maloprodajnog tržišta. "Glavni razlog su premala ulaganja u online u Hrvatskoj", zaključuje Langer-Breznik.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!