Moj-eRačun mreža omogućila je da 15.000 tvrtki u Hrvatskoj eRačune razmjenjuje u podatkovnom obliku

Foto: Press Foto: Press

Što djelovanje Moj-eRačun mreže znači za domaće tvrtke te u kolikoj mjeri će malim, mikro i srednjim tvrtkama promijeniti poslovanje na bolje, otkrio nam je Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun.

Vodeći informacijski posrednik za eRačune, servis Moj-eRačun, inicijator je umrežavanja više od stotinu računovodstvenih sustava u jedinstvenu Moj-eRačun mrežu. Riječ je o Mreži koja korisnicima omogućuje razmjenu eRačuna u podatkovnom obliku pogodnom za automatsku obradu čime daje tvrtkama ne samo veću sigurnost, nego efikasnije poslovne procese i veće uštede kako bi se lakše izdvojili od konkurencije. Uz eRačune, Moj-eRačun Mreža nudi mogućnost i slanja eOpomena i eOdobrenja, a uskoro će iz papirnatog u elektronički oblik pretočiti  i eNarudženice te eOtpremnice. 

Što djelovanje Moj-eRačun mreže znači za domaće tvrtke te u kolikoj mjeri će malim, mikro i srednjim tvrtkama promijeniti poslovanje na bolje, otkrio nam je Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun, direktor programa eRačun 2016. Instituta za ePoslovanje te član Hrvatskog tehničkog odbora za eRačun pri Hrvatskom zavodu za norme.

Što je to Moj-eRačun mreža i koga obuhvaća?

Servis Moj-eRačun još je prije tri godine započeo s izgradnjom infrastrukture, odnosno mreže koja će svim tvrtkama koje koriste napredne ERP sustave omogućiti jednostavno slanje i primanje eRačuna i to ne samo u slikovnom obliku, već i podatkovnom XML obliku pogodnom za automatsku obradu, što uostalom i je cilj eRačuna. Moj-eRačun mreža direktno obuhvaća proizvođače računovodstvenih programa (ERP-ova) , konkretno njih nešto više od 70, a trenutno je u fazi integracije još otprilike toliko, tako da će u narednim mjesecima Moj-eRačun mreža obuhvaćati oko 120 ERP proizvođača, odnosno sustava. Samim time, Moj-eRačun mreža indirektno obuhvaća i sve korisnike tih ERP-ova, tako da možemo reći da  je tu uključeno više od 15.000 aktivnih korisnika, a ta brojka iz dana u dan raste. Ipak, moram ovdje naglasiti da tvrtke koje nemaju ERP ili koriste ERP-ove koji nisu usklađeni s današnjicom te nisu integrirani u Moj-eeRačun mrežu, također mogu slati i primati eRačune preko Moj-eRačun mreže.

Kako se javila ideja o povezivanju svih ovih ERP proizvođača u Mrežu? Koje probleme Mreža rješava za krajnjeg korisnika?

U Hrvatskoj je velika većina tvrtki, njih čak 98 posto, u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki. Te tvrtke žele štedjeti, biti efikasne i napredne. One jednostavno i brzo usvajaju nove tehnologije, ako u njima vide pogodnost za sebe, te su puno otvorenije prihvatiti rješenja koja im s jedne strane nude veću sigurnost, a s druge efikasnije poslovne procese i veće uštede kako bi se lakše izdvojili od konkurencije. Na tragu te premise, servis Moj-eRačun izgradio je Moj-eRačun mrežu. 

Moj-eRačun mreža rješava nekoliko problema svojim korisnicima. Prvi je da im omogućuje slanje eRačuna putem Mreže, bilo da su korisnici nekih od ERP sustava ili svoje račune izrađuju u Wordu ili Excelu. Time štede znatna financijska sredstva već pri samoj izradi te distribuciji i arhiviranju računa. 

Drugi problem koji Moj-eRačun mreža rješava svojim korisnicima je da ne moraju razmišljati na koji će način njihovi kupci zaprimiti eRačun. Moj-eRačun mreža primatelju eRačuna, ako isti ima mogućnost, dostavlja eRačun u podatkovnom obliku,a ukoliko nema tu mogućnost, dostavit će ga u slikovnom (PDF) obliku.

Treći problem koji Moj-eRačun mreža rješava je slanje drugih dokumenata kroz svoju Mrežu, poput eOpomena ili, naglasio bih posebno, eOdobrenja. Koliko vremena, a time i novca, samo danas gube tvrtke čekajući na dobivanje ovjerenih papirnatih odobrenja, dok Moj-eRačun mreža takve stvari svojim korisnicima omogućuje doslovno jednim klikom.

Zamislite samo da ispis, kuvertiranje, slaganje u arhivu, nošenje u tvrtku koja se bavi dostavom kuverti, te čekanje da vaši kupci zaprime vaše računa zamijenite samo jednim klikom. 

Koliko je prosječna ušteda za tvrtku koja je korisnik umreženih ERP sustava, ako joj je i kupac korisnik ERP-a unutar sustava, te kolika je ušteda ako to nije slučaj?

Uštede su velike. Teško je ovdje govoriti u kunu, no generalno gledajući ušteda koju ostvaruje pošiljatelj eRačuna iznosi oko 12 do 15 kuna po računu. Kako toliko, pitate se? Pa dokumentacijski ciklus računa traje 11 godina. Vrijeme koje trošite na njega pri ispisu samo je mali dio vremena koji potrošite u cijelom njegovom papirnatom dokumentacijskom ciklusu. Jeste li ikada svom kupcu radili ispis računa iz arhive? Evo, primjerice, toga kod eRačuna više nema.

Uštede koje ostvaruje kupac, ako je korisnik ERP-a su vrlo velike. Nema više pretipkavanja, pogrešaka pri pretipkavanju, skupog arhiviranja i svih ostalih papirnatih procesa. Ako primatelj ne koristi ERP koji je dio Moj-eRačun mreže, tada će zaprimiti eRačun u slikovnom obliku, ali i tada ostvaruje benefit jer takav račun ne mora stavljati u papirnatu arhivu, već  ga pohranjuje i čuva u eArhivi. Lako dolazi do njega u slučaju pretrage računa, bitno si skraćuje vrijeme koje potroši na baratanje s računom te brojne druge prednosti.

Koji je krajnji cilj Mreže? Koliko je integracija u konačnici očekujete?

Kako sam već naglasio, do sada je u Moj-eRačun mrežu integrirano više od 70 ERP-ova, a do kraja ove godine očekujemo završetak još toliko započetih integracija. Tijekom 2016. godine u planu je još zasigurno 50. Danas ne postoji ozbiljan ERP u Hrvatskoj koji nije integriran ili nije u postupku integracije u Moj-eRačun mrežu. Usporedio bih to s vožnjom automobila. Zamislite da vozite automobil koji ne može ići po autocestama jer je jednostavno proizvođač procijenio da njegovim korisnicima to ne treba. Recite mi, tko će aute tih proizvođača htjeti kupovati?

Osim novih integracija, kakve novitete možemo ubuduće očekivati unutar mreže?

Već sam napomenuo da se kroz Moj-eRačun mrežu već dana ne razmjenjuju samo eRačuni, već i eOpomene te eOdobrenja, a svi ti dokumenti se jednostavno mogu arhivirati u vlastitoj eArhivi ili eArhivi servisa Moj-eRačun. Vrlo skoro naši korisnici će dobiti i mogućnost razmijene eNarudženica, te eOtpremnica, čime ćemo i segmentu mikro, malih i srednjih tvrtki omogućiti potpuno iskorištavanje benefita ePoslovanja koje je do sada bilo rezervirano samo za velike tvrtke.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve