VIDEO: Zaigrajte Tetris na svojoj majici

Foto: YouTube Foto: YouTube

Na ideju da igru „uštrika“ u odjeću došao je Luksemburžanin Marc Kerger koji je dizajnirao majicu na kojoj se igra Tetris.

Legendardna igra koju je prije točno 30 godina izmislio ruski znanstvenik Aleksej Pažitnov ulazi u novo razdoblje. Kao što ne postoji osoba koja je upalila računalo, a ne zna za Tetris, tako bi se nova forma ove popularne igre uskoro mogla naći u modnim katalozima!

Prema pisanju Yahoo-a, na ideju da igru „uštrika“ u odjeću došao je Luksemburžanin Marc Kerger koji je dizajnirao majicu na kojoj se igra Tetris. Da bi ovu zanimljivu ideju sproveo u djelo, Kerger je razvio tehnologiju pomoću koje je spojio 128 LED lampica s hardverom unutar majice. Na prednjoj strani majice se igra, dok su pozadi pravila Tetrisa, ukoliko nekome nisu poznata.

Iako možda ovo nije najluđa ideja za reprodukciju Tetrisa (igralo se čak i na zgradama!), zasigurno će fanovi ove bezvremenske igre sa zadovoljstvom odjenuti majicu i zaigrati koju partiju. Osim majice, potrebne su vam samo četiri AA baterije.  

Komentari (1)
  • Jovan
    Jovan 18:14 21.10.2018.

    Tvorac igre je, 1984. bio ruski znanstvenik Aleksej Pažitnov (Алексей Пажитнов). Pažitnov je radio kao programer u računalnom centru Sovjetske akademije znanosti. Ime “tetris” dolazi od grčkog prefiksa “tetra-” (“četiri”), jer su svi dijelovi sastavljeni od četiri segmenta, i tenisa, Pažitnovljevog omiljenog sporta.

    Tetris je od samih početaka bio predmet spora oko autorskih prava. Godine 1985., nakon što ju je Pažitnov programirao na računalu Electronika 60, a Gerasimov i Pavlovski je prebacili na PC, igra je stekla veliku popularnost u Moskvi, a IBM PC inačica je dospjela do Budimpešte, gdje ju je otkrila britanska softverska kuća “Andromeda”. Prepoznavši potencijalni hit, “Andromeda” je kontaktirala Pažitnova kako bi dobila prava na distribuciju igre, no pregovori su bili neuspješni i “Andromeda” je, i bez programerove dozvole, prava na igru prodala američkoj softverskoj kući “Spectrum Holobyte”, koja je na američkom tržištu naredne godine izdala IBM PC inačicu Tetrisa. Popularnost igre je bila nevjerojatna i izazvala je pomamu kakva je do tada bila rijetko viđena kod računalnih igara.

    Nakon dvije godine borbe oko autorskih prava, “Andromeda” je 1987. uspjela dobiti pravo na distribuciju licence za sva kućna računala. Pojavile su se i verzije igre za tada popularna računala Amigu i Atari.

    Sovjetska vlada se 1988. uključila u borbu oko autorskih prava preko svoje agencije “Elorg” (kojoj je Pažitnov ustupio svoja prava na igru) i uspjela dobiti djelomična prava na distribuciju igre – samo za arkadne strojeve u zabavnim parkovima, te za igraće konzole koje nisu bile proizvedene u Japanu i ručne konzole. Prva prava su prodana Atariju, a druga Nintendu. Nakon što je Atari izdao inačicu Tetrisa za Nintendovu konzolu NES, zvanu TETЯIS: The Soviet Mind Game, Nintendo ih je tužio i uspio dobiti spor, nakon čega je dobio ekskluzivno pravo distribucije za sve kućne zabavne sustave, a Atari je morao povući igru iz prodaje. Drugi značajni uspjeh za Nintendo stigao je s inačicom Tetrisa za ručnu konzolu Game Boy: igra se prodala u nevjerojatnih 3 milijuna primjeraka. Sega je također, pod prijetnjom Nintendove tužbe, povukla “svoj” Tetris za Sega Mega Drive konzolu, prije nego li je uopće stigao u dućane.

    Nakon svih ovih borbi za autorska prava, najmanje novca je dobio sam Aleksej Pažitnov. Padom “željezne zavjese” 1991. godine, Pažitnov je odselio u SAD, gdje je 1996. zajedno s Hankom Rogersom osnovao tvrtku “Tetris Company”, kako bi se domogao dijela prava od prodaje igre, što mu je uspjelo tek djelomično. Danas je Pažitnov uspješan dizajner logičkih igara, s desetogodišnjim stažem u Microsoftu, koji je napustio 2005. godine kako bi se okušao u samostalnim projektima.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve