Ljudi moraju biti središte svake digitalne inicijative

Autor: Vladimir Nišević , 16. svibanj 2016. u 22:00
Moritz Zimmermann

Veliki izazov u kojem EU zaostaje za SAD-om je činjenica da novo doba zahtijeva znatno drugačije razmišljanje i talent.

Upotreba digitalne tehnologije za pojednostavljenje interakcije s građanima može, uz povećanu učinkovitost, dovesti do znatnog smanjenja troškova javne uprave. S druge strane – i male tvrtke se moraju brzo digitalizirati, žele li zadržati konkurentnost, kaže Moritz Zimmermann, stariji potpredsjednik SAP hybris Customer Engagement & Commerce.

Kako digitalizacija može pomoći poslovanju malih i srednjih tvrtki? Iz vašeg iskustva koliko su male tvrtke otvorene novim tehnologijama?
Općenito, male i tvrtke srednje veličine nastoje pronaći nove načine kako povećati prihode, kako na domaćim tržištima, tako i u inozemstvu. Ponude trgovačkih platformi kao što su Amazon, Alibaba i mnoge druge dobro su poznate, a riječ je rješenjima koja pružaju nove načine poslovanja. CEC (Customer Engagement and Commerce) ima vlastiti odgovor za slične ponude. Rješenja Commerce Cloud i Hybris Edge dobra su alternative za male i srednje tvrtke kada su u pitanju cjenovno pristupačne opcije, čak i u javnom sektoru. Tu još nemamo prvog klijenta, međutim, postoji interes za ovaj model kod ljudi iz manjih gradova i općina. 

Digitalizacija poslovanja nešto je što su velike kompanije odavno prepoznale, ali prema vašoj ocjeni, u trenutnoj upravljačkoj strukturi, koriste li menadžeri i vlasnici u dovoljnoj mjeri i na ispravni način podatke s kojima mogu puno lakše upravljati?
U prošlosti je sve bilo povezano s informatikom, nije tajna (prema procjenama analitičke kuće Gartner) da će do 2020. godine poslovna jedinica tvrtke zadužena za marketing (CMO – Chief Marketing Officer) imati veći budžet od IT odjela. Trend je takav da tvrtka mora promijeniti način poslovanja s krajnjim korisnicima i poslovnim parterima. Mora biti učinkovita, relevantna, predvidljiva – na svim kanalima. Mora "pomaknuti" korisnika u središte svih svojih operacija. 

Koliko je digitalizacija važna za razvoj države, a koliko za razvoj velikih urbanih sredina?
Građani su istovremeno i korisnici digitalne tehnologije. Stoga su se njihova očekivanja o tome kako bi trebala izgledati uprava koja dobro funkcionira –  budući da to znatno utječe na njihovo svakodnevni život – u proteklih nekoliko godina znatno izmijenila. Uzevši u obzir da su mnoge državne i gradske uprave suočene s pritiscima štednje, upotreba digitalne tehnologije za pojednostavljenje interakcije s građanima može uz povećanu učinkovitost dovesti do znatnog smanjenja troškova, stvarajući bolje, nerijetko samo-uslužno – orijentirano iskustvo građanina. 

Kada govorimo o digitalnoj ekonomiji, koliko je državna birokratska mašinerija, koja je malo staromodna po tom pitanju, prati? Koliko je u ovom trenutku stanje društva u Europi poticajno za daljnji razvoj digitalne ekonomije?
Ukupno gledano, to je super vruća tema za novu članicu Europske unije koja se sprema ući u  Šengenski režim nadzora granica – za sve zemlje istočne Europe s lošom infrastrukturom, niskim prihodima, visokom nezaposlenosti mladih i obrazovanih ljudi koji pokušavaju naći bolje prilike izvan svoje domovine. U tom smislu, država će dobiti kratkoročne subvencije Europske unije za izgradnju infrastrukture koja će biti na usluzi mladim poduzetnicima i tako više neće gubiti najvrjednije ljudske kapacitete. Jednostavno rečeno, države poput Hrvatske moraju ulagati u održivu strukturu na državnoj razini. 

Prema vašoj procjeni, koliko su europske tvrtke i korisnici otvoreni prema novim digitalnim tehnologijama po pitanju velike količine podataka i slično, te koliko su Amerikanci u tom pogledu u prednosti?
Rekao bih da Europljani u prosjeku zaostaju za Amerikancima negdje od dvije do pet godina. Kako se digitalna revolucija odvija mnogo brže nego prethodne "industrijske revolucije", postoji opasnost da će Amerikanci iskoristiti ovu prednost u svoju korist. 

U Europi je velika priča Industrija 4.0, koliko je SAP uključen na razini Europe u robotizaciju industrije i na koje načine? Može li to biti novi razvoj gospodarstva u kojem Europa može biti brža od Amerike?
4.0 perspektiva: Na SAP Hybris gledamo kao na "blagajnu" za 4.0, koja povezuje točke za uredske,  podatkovno orijentirane, inženjerske, proizvodne inicijative. SAP Hybris će pomoći monetizirati te inicijative pružajući alate, okvire i mogućnosti poput Hybris Billing, kako bi razotkrili nove poslovne modele, približili ih korisnicima te pomogli tvrtkama upravljati svime time na razuman način. Također, u mnogim slučajevima Industrije 4.0 riječ je o razvoju novih podataka i poslovnim ponudama orijentiranim na IT kao nadopuni osnovnih proizvoda. Najčešće je slučaj da i oni zahtijevaju nove monetizacijske modele, prikladne "digitalnim" uslugama. Što se tiče toga tko je bolje pozicioniran – Europa ili SAD? Istina je da Europa ima mnogo širu i znatno inovativniju proizvodnu bazu u ekonomiji. Stoga bi to dugoročno trebalo dati značajnu dugotrajnu prednost. Međutim, veliki izazov u kojem Europa jasno zaostaje za SAD-om je činjenica da novo doba zahtijeva znatno drugačije strateško razmišljanje i talent među radnom snagom, općenito govoreći, više IT vještina. Upravo tu se nalazi veliki rizik za europske tvrtke od strane američkih konkurenata ili novih startupa ako ne prihvate promjene dovoljno brzo. Tvrtka Tesla je sjajan primjer za to.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Neki dan sam predložila DINERS-u da mi na e-mail pošalje ispis otvorenih stavaka ….
rekli su – da ne mogu-….jer nemaju to tako složeno……nema problema,. pišem prigovor i zahtjev Vašoj informatičkoj kući….dajte mi podatke – kome?

Uznemirila se…pa kaj…ako ne znaju napraviti- to da se ispis pošalje na e-mail….. i da ti ga
referent proslijedi – kako onda…

Zaboravih lozinku za on-line… pokušam saznati staru…? sustav je radi…odustajem…

ALi- mogu učiniti slijedeće :_

ZA 15,00 KUNA POSLATI MI ISPIS – POŠTOM !!!??? Ajde……lijepo u ….

EU je već propala samo im to nije nitko rekao. Dok su SAD i Azija krajnje efikasni i spremni na sve, EU je spora, pomalo lijena i razmažena visokom socijalnom sigurnošću, ima averziju prema poduzetništvu i riziku i na kraju vrlo nekreativna. Umjesto da bude efikasna EU je puna nepotrebne administracije na svim razinama a ljudi se ziheraški zapošljavaju u etabliranim kompanijama. Ne talasaj.

To se ne može promijeniti preko noći i zato će SAD i Azija Europu pojesti za doručak, uopće ne vidim načina da se EU obrani Naročito kada prođe TTIP

New Report

Close