Koje su hrvatske mobilne poslovne aplikacije najpopularnije?

Autor: Bernard Ivezić , 20. veljača 2013. u 22:00
Marko Kovač (PIXSELL)

U anketi Poslovnog dnevnika uvjerljivo prvo mjesto među mobilnim aplikacijama zauzeo je Salespod.

Istražujući koje su najuspješnije ili pak najbolje poslovne mobilne aplikacije izrađene u Hrvatskoj našli smo se u problemu. Nismo, naime, mogli pronaći niti jedno svježe i relevatno istraživanje na tu temu pa smo napravili kratku anketu među direktorima deset najuspješnijih domaćih proizvođača takvih aplikacija. A gotovo svi koji su se odlučili sudjelovati u anketi, istaknuli su među tri najbolje poslovne mobilne aplikacija razvijene u Hrvatskoj samo jednu, Salespod.

Zlatna medalja za inovacija
Tomislav Car, direktor Infinuma, tvrtke koja je napravila aplikacije poput Erste mBankinga, najbrže rastuće mbanking aplikacije u Hrvatskoj koja je u deset mjeseci banci povećala promet u tom segmentu za sedam milijuna eura, ili pak koja je izradila mobilnu aplikaciju za The Image Grupe koja obradi 20 milijuna slika godišnje na 40 kruzera diljem svijeta, naveo je samo jednu, Salespod. “Ne mogu se napamet sad više ničega sjetiti za što sigurno znam da je dobro”, kaže Car, koji, kao niti ostali direktori, nije smio navoditi aplikacije iz vlastite proizvodnje. Tomislav Bronzin, direktor Citusa, tvrtke koja je lani na Međunarodnoj izložbi inovacija ARCA sa svojim rješenjem Conference@Net Kinect dobila zlatnu medalju za softversku inovaciju izdvojio je mobilno bankarsko rješenje koje su razvili Logosoft/Asseco, zatim mParking sustav koji se koristi u Zagrebu i Salespod. “Prvo bi izdvojio eBanking od Logosofta/Asseca koji koriste Zaba i PBZ, a koji je po meni uvjerljivo najbolja poslovna aplikacija koju poslovni ljudi, osobito u malim tvrtkama, svakodnevno koriste, zatim mParking i potom Salespod, koji je vrlo korisna aplikacija za prodaju na terenu, temeljena na odličnoj ideji i realizaciji”, pojašnjava Bronzin. Domagoj Pavlešić, direktor tvrtke Dizzy koja radi s Microsoftom i 3M-om, izdvojio je ShoutEm, mBanking Erste banke i Salespod. “Izdvojio bih ShoutEm kao najpopularnije rješenje iz Hrvatske. Sviđa mi se mBanking aplikacija Erste banke koja omogućava slikanje računa i konačno Salespod, koji vjerujem da ne moram posebno predstavljati”, kaže Pavlešić. Marko Kovač, direktor tvrtke Mobilna informatika koja je razvila Salespod, ističe da im je to jedini proizvod.

Proizvod i za geekove
“Ponosan sam na našu iPhone i Android mobilnu aplikaciju, kao i na backoffice web sustav. Kad kažem ‘ponosan’ posebno mislim na način na koji smo uspjeli spojiti kompleksnost namjene i jednostavnost korisničkog sučelja, jer Salespod uspješno koriste ljudi koji prvi puta u ruci drže pametni telefon, ali u njima uživaju i tvrdokorni geekovi”, navodi Kovač. Dodaje da prema njegovim informacijama najveći broj tvrtki u Hrvatskoj za poslovnu upotrebu još uvijek koristi Microsoftovu platformu Windows Mobile i to verzije 6.x. Ta su rješenja raširena u tvrtkama koje se bave distribucijom i unaprijeđenjem prodaje. “Međutim, mjesto Windows Mobilea prilično brzo zauzima Android i očekujem da tijekom ove godine preuzme vodstvo u poslovnom segmentu”, kaže Kovač. Navodi da dio tvrtki koristi iPhone i iPad uređaje, ali da njihova visoka cijena predstavlja veliku prepreku za šire korištenje. Slični dojam ima direktor Citusa Tomislav Bronzin koji također kao najrašireniju mobilnu platformu u poslovnom svijetu ističe Windows Mobile. “Želim naglasiti da ne mislim na ovu novu platformu Windows Phone, nego stariju Windows Mobile koja je vrlo stabilna platforma, te koja u odnosu na Android, iOS, pa čak i Windows Phone, ima praktično sve funkcionalnosti koje trebaju u poslovnoj primjeni. Uz to je dugi niz godina na tržištu, ima ih raznih vrsta uređaja i nisu previše skupi”, kaže Bronzin.

Uređaji za zaposlenike
U svijetlu budućnost Windows Phone platforme vjeruje također direktor tvrtke Dizzy Domagoj Pavlešić koji kaže da je jedna veća tvrtka nedavno kupila nekoliko stotina Windows Phone uređaja za svoje zaposlenike. T. Car upozorava da ne treba još zanemariti ni BlackBerry. “Rekao bih da BlackBerry i iPhone su negdje podijeljeni po popularnosti u poslovnim svijetu, te očekujem da će iPhone biti glavni”, kaže Car.

Istraživanje

Mobitel i na poslu i kod kuće
Prema istraživanju Deloittea više od polovice korisnika mobitela u Hrvatskoj isti uređaj upotrebljava i na poslu i u slobodno vrijeme. Najpopularniji pametni mobitel u Hrvatskoj je iPhone (21 posto), Samsungove modele koristi njih 20 posto, Nokiju 17 posto, Sony Ericsson 15 posto, HTC 10 posto, LG 6 posto i BlackBerry 3 posto.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Mislim da bi Store4 trebao biti na popisu :/
http://app.ingeniumweb.hr/

New Report

Close