Kako smjestiti posao na tako malen ekran?

Autor: Bernard Ivezić , 03. listopad 2012. u 22:00
Aplikacija mora biti korisna. To je glavni preduvjet njezine popularnosti i širenja

Cijene se kreću od osam tisuća kuna na više, ovisno o složenosti i vremenu nužnom za pripremu i programiranje

Mobiteli i tableti u posljednjih su godinu dana porastom korisničke baze na više od milijun potencijalnih potrošača iz igračaka prerasli u alat za posao. U Hrvatskoj, prema podacima IAB-a Europe, 800.000 građana internetu pristupa mobitelom i pritom se koriste mobilnim aplikacijama, a još 200.000 to čini koristeći se tabletom.

Poslovni dnevnik razgovarao je s tri poznata domaća proizvođača mobilnih aplikacija, tvrtkama Pet minuta, Infinum i IT4U, o tome što bi o ovom novom alatu trebali znati mali i srednji poduzetnici.Luka Abrus, direktor tvrtke Pet minuta, kaže da male i srednje tvrtke najčešće u svijet mobilnih aplikacija ulaze s jednostavnim aplikacijama koje proširuju njihove web-stranice. "Žele stvoriti novi kanal prodaje i ponuditi dodatnu vrijednost postojećim korisnicima", kaže Abrus. Dodaje da su to uglavnom aplikacije namijenjene potrošačima, među kojima žele podignuti svijest o svojoj tržišnoj marki i svrstati tvrtku među lidere u svojem segmentu. Abrus ističe da je ključno da aplikacija pruži neku vrijednost. "Mora biti uistinu korisna, to je glavni preduvjet za popularnost i širenje", naglašava Abrus.

Stevica Kuharski, direktor tvrtke IT4U, kaže da narudžbu mobilne aplikacije treba shvatiti kao pokretanje novog projekta ili izdvajanje postojećega poslovnog procesa u novu tvrtku. "Naglasak treba staviti na razumijevanje i analizu problema koji će aplikacija riješiti korisniku i tvrtki kako se ne bi lutalo do rješenja jer je u regiji prisutan problem razvoja aplikacija gdje se taj korak preskače", tvrdi Kuharski.Tomislav Car, direktor Infinuma, poduzetnicima preporučuje da razmisle koji dio poslovanja mogu obavljati na terenu, mobilnim uređajem, a koji dio posla koji sada obavljaju na stolnim računalom mogu obavljati tablet uređajem. "Kada počnu tako razmišljati, nove ideje i aplikacije će se rađati same od sebe", smatra Car.

Cijene su, ističe, različite, ovisno o tome prodaju li licencije za gotove aplikacije koje se onda prilagođavaju ili ih moraju raditi iznova. I dok Car ne komentira iznose, Kuharski iz tvrtke IT4U kaže da većinu aplikacija rade prema narudžbi jer ih je teško kategorizirati. Zato naplata ide po satu izrade, a ukupno za pripremljene projekte stoji 8000 kuna za iPhone i još toliko za Android aplikaciju. Luka Abrus pojašnjava da cijenu diktiraju složenost i vrijeme potrebno za izradu aplikacije.  "Te se cijene kreću od dvadesetak tisuća kuna po jednoj platformi", zaključuje Abrus.

Trendovi

Ne dopustite da vas zavara veličina ekrana

"Što se tu ima puno raditi za tako mali ekran", opisuje najčešću prepreku u razumijevanju mobilnih aplikacija u korisnika Stevica Kuharski iz tvrtke IT4U. Luka Abrus iz Pet minuta ističe da tvrtke znaju ignorirati složenost izrade mobilnih aplikacija. Pojašnjava da ne uzimaju u obzir da su razvoj za iPhone i Android, kao dvije najzastupljenije platforme, različite stvari, kao i da aplikaciju treba spojiti s tvrtkinim "back-endom", da prodajne aplikacije moraju imati živu vezu s tvrtkinim bazama podataka i da to treba koordinirati s internim IT-jem.

Komentirajte prvi

New Report

Close