Kad telekom postane mobilna aplikacija

Autor: Bernard Ivezić , 13. ožujak 2019. u 22:00
U fokusu kompanija iz branše je kreiranje novog korisničkog iskustva/Fotolia

Dva najveća operatera ne natječu se samo sa središnjim aplikacijama kojima grade novo korisničko iskustvo već i kroz niz posebnih aplikacija.

Otkako je Facebook ponudio chat i mobilne razgovore u jednoj aplikaciji, a to zatim postao standard u komunikaciji bilo je očito da će postojeći telekomi morati pronaći odgovor. Budućnost, pokazalo se, nije toliko u kopiranju Facebooka, koliko u novom korisničkom iskustvu postojećih telekoma – telekomu kroz mobilnu aplikaciju ili stanju u kojem telekom postane mobilna aplikacija. Dva najveća operatera u Hrvatskoj, Hrvatski telekom i A1 Hrvatska, u tom su smislu otišli najdalje.

U A1 Hrvatska, koji je nedavno najavio da u cijelosti mijenja paradigmu poslovanja i želi kompletnu svoju ponudu imati kroz mobilnu aplikaciju, kažu da su u protekle tri godine s partnerima ili u vlastitoj inicijativi razvili niz komercijalnih mobilnih aplikacija i prototipa.

"Aplikacija Moj A1 središnje je mjesto interakcije kompanije s korisnicima. Uz već postojeće funkcionalnosti jednostavnog upravljanja računima, detaljnog uvida u potrošnju u svakom trenutku, brze i jednostavne obnove računa, ponudu dodatnih opcija i paketa prilagođenih osobnim potrebama, digitalno korisničko iskustvo nedavno je dodatno obogaćeno s dvije nove self-care funkcionalnosti – digitalnim tehničarem i praćenjem statusa zahtjeva", kažu u A1.

Dodaju da uz Digitalnog tehničara korisnici mogu brzo i jednostavno detektirati problem na fiksnoj usluzi i riješiti ga bez čekanja i nepotrebnih poziva, a Status mojih zahtjeva korisniku omogućava pregled svih postavljenih zahtjeva prema A1 Hrvatska te informaciju u kojem su statusu i kada će biti riješeni.

Unaprijeđene verzije
U HT-u, koji je najveći na tržištu, kažu da novo korisničko iskustvo svojim korisnicima već neko vrijeme grade kroz Moj Telekom i Moj Telekom Poslovni online sučelje. Ono je isprava bilo dostupno kroz web na laptopu, ali i tabletu i mobitelu. No, sad je dostupno i kroz istoimenu mobilnu aplikaciju. "Potpuno nova Moj Telekom aplikacija, koja je funkcionalno i arhitekturno drugačija od prethodne verzije lansirana je u listopadu prošle godine. Nova aplikacija je puno brža, dizajn je vrlo jednostavan i pregledan, a posebna novost je plaćanje unutar aplikacije u samo nekoliko klikova", kažu u HT-u.

Dodaju da nova aplikacija nudi i mogućnost aktivacije dodatnih opcija i usluga koje će im povećati korisničko zadovoljstvo te, u slučaju poslovnih korisnika, pomoći u digitalizaciji poslovanja. Navode da aplikacija nudi i jednostavnu aktivaciju raznih opcija, praćenje potrošnje, ali i mogućnost aktivacije besplatnog MojT gigabajta internetskog prometa svaki mjesec. K tome, kroz ovu se uslugu može prijaviti smetnje, kao i pratiti njihovo rješavanje u realnom vremenu. Dva najveća operatera ne natječu se samo sa središnjim aplikacijama kojima grade novo korisničko iskustvo već i kroz niz posebnih aplikacija.

U A1 Hrvatska kažu da mobilnu budućnost vide i u aplikacijama kao što su Smartica, koja služi za digitalna plaćanja i validaciju putnih karata u javnom gradskom prijevozu. Zatim kroz aplikaciju Mobilni hotel za upravljanje digitalnim iskustvom hotelskog gosta koja može poslužiti i kao digitalni ključ za ulaz u sobe i ostale sadržaje u sklopu hotela. "Razvili smo i nekoliko prototipa poput mobilne aplikacije koja koristi proširenu stvarnost, tzv. augmented reality, za pronalazak predmeta u prostoru ili inovativne aplikacije za snimanje razgovora za brokere i druge telefonske transakcije", kažu u A1 Hrvatska.

U HT-u ističu primjer Magenta 1 ponudu, koja kroz jedinstvenu platformu objedinjuje sve usluge korisnicima. 

Jedinstvena platforma
"Riječ je o jedinstvenoj platformi koja, u slučaju poslovnih korisnika, objedinjuje ne samo sve fiksne i mobilne telekomunikacijske usluge, već i informatičke usluge i opremu potrebnu za rad svakog poduzeća. Tako poduzeća mogu u potpunosti digitalizirati svoj ured na jednome mjestu, što znatno olakšava i ubrzava samo poslovanje", kažu u HT-u.

Dodaju i primjer usluge za elektroničke razmjene dokumenata (EDI), koja omogućuje smanjenje papirnog poslovanja i značajne uštede u poslovanju. U ponudu smo uveli i Hotelsku aplikaciju, mobilnu aplikaciju koja pruža gostima hotela mogućnost da na jednostavan i brz način – putem svog mobilnog telefona – pristupe hotelskim sadržajima i ponudama, rezerviraju termine u restoranu ili wellnessu, lociraju hotel i druge važne lokacije, naruče poslugu u sobu ili čišćenje sobe", zaključuju u HT-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close