Integrirani javni prijevoz koji će smanjiti potrebu za automobilima

Autor: Antonija Alar , 17. studeni 2015. u 22:00
Bicikl je opet u modi/Marijan Sušenj/PIXSELL

Energetska učinkovitost posebno je izražena u mjeri elektromobilnosti gdje je grad već uspostavio car-sharing električnih vozila za zaposlenike gradske uprave i poduzeća.

Priznanja nam svima puno znače jer kad se vratimo u svoje lokalne prilike gdje se svaki pomak proglasi hirom gradske uprave, ova će nas nagrada i manifestacija podsjetiti da nas ima više. Nagradu smo dobili za najveći projekt grada Koprivnice čiju vrijednost prepoznaje sve više građana što znači da smo podigli svijest o zdravom i održivom načinu života", kazao je prilikom preuzimanja nagrade za najbolju praksu u kategoriji Pametnija mobilnost zamjenik gradonačelnice Koprivnice, Mišel Jakšić.

Nagradu je predala veleposlanica Kraljevine Nizozemske Ellen Berends. Koprivnica se na natječaj Poslovnog dnevnika prijavila s projektom Civitas Dyn@mo,  najvećim i najzahtjevnijim projektom u kojemu Koprivnica sudjeluje kao partner. Projekt je uključen u FP7 – 7, koji je glavni instrument Europske unije za financiranje znanstvenih istraživanja i razvoja, a koji je usmjeren na razvoj najučinkovitijih mjera prometne održivosti na osnovi elektromobilnosti i planiranja održivog gradskog prometa. 

 

Jakšić

Vrijednost našeg projekta prepoznaje sve više građana

Prva u elektromobilnosti
Ovim projektom Koprivnica je postala predvodnica elektromobilnosti u Hrvatskoj. Uz strateško planiranje projekt je usmjeren i na rješavanje nedostatka javnog prijevoza koji je česti problem manjih gradova u Hrvatskoj. Posebnu inovativnost predstavljaju električni autobusi čije je tržište i baza servisa još nerazvijeno u Hrvatskoj. Energetska učinkovitost posebno je izražena u mjeri elektromobilnosti gdje je grad već uspostavio car-sharing električnih vozila za zaposlenike gradske uprave i poduzeća te razvio infrastrukturu brzih punionica za električna vozila u gradu koje su izgrađene u partnerstvu HEP-ELEN programa te su dostupne za sve građane i posjetitelje grada.

Punionica se služi s pet električnih, jednim hibridnim i jednim plug in hibridnim vozilom koji su u okviru projekta osigurani za dvjesto zaposlenika gradske uprave i gradskih tvrtki, čime će se postići smanjenje emisija stakleničkih plinova za 27 posto, a smanjit će operativni troškovi vozila za 24 posto. Brze punionice dostupne su za upotrebu svim građanima, čime se potiče korištenje električnih vozila na tom području. Mjerom elektromobilnosti nastojao se riješiti tržišni problem električnih vozila na ovom prostoru, kao i nedostatak uspješnih primjera na području države, čime je ova mjera poticaj ostalim gradovima te ohrabruje tvrtke koje se bave proizvodnjom i servisom električnih i hibridnih vozila da pristupe hrvatskom tržištu.

Mjera već pokazuje rezultate u vidu povećanja broja električnih vozila u Koprivnici u vlasništvu građana i poduzeća. Koprivnica će razviti prvi sustav javnog prijevoza koji će povezati različite mogućnosti regionalnog javnog prijevoza (željeznički i autobusni prijevoz) i novi javni prijevoz u samom gradu. To će biti prvi integrirani javni prijevoz u gradovima slične veličine u regiji. Sustav će se sastojati od integrirane usluge regionalnih prijevoznika s izborom inovativnih i atraktivnih novih načina putovanja kao što su električni autobus i gradske željeznice zajedno sa sustavom bicikala za studente sveučilišnog kampusa. 

Inovativne usluge
U sklopu ove mjere istražit će se različite intermodalne kombinacije kako bi se postiglo najbolje rješenje i osigurao nesmetani protok putničkog i teretnog prijevoza. Istražit će se inovativne usluge poput javnog prijevoza koji će funkcionirati na poziv, zajedničkog prijevoza te sustav zajedničkog korištenja automobila. Dizajn integriranog sustava putničkih karata doprinijet će efikasnijem protoku putničkog prometa i oblikovati rješenja koja su osobito privlačna mladim dinamičnim ljudima koji traže djelotvornije oblike mobilnosti. A kroz CBC Hrvatska-Mađarska projekt Bicycle oasis uspostavljen je i Sustav javnih bicikala koji obuhvaća sedam terminala s ukupno 60 bicikala. Jedan od terminala nalazi se uz željeznički kolodvor te čini dodatnu ponudu javnog prijevoza.

Povezivanjem ovih mogućnosti, kao i uvođenjem prve eksperimentalne linije gradskog autobusa smanjuje se problem nedostatka javnog prijevoza. Sustav bi se trebao dalje razvijati, koji bi uz dodavanje novih linija obuhvatio i okolna naselja, smanjujući time potrebu za korištenjem osobnih vozila. Novim planom održive urbane mobilnosti direktno je obuhvaćeno pedeset tisuća ljudi, a svi građani Koprivnice imat će pristup novom javnom prijevozu, koji će u svojoj pokusnoj fazi biti besplatan. Svima je dostupan i sustav javnih bicikala koji već sada bilježi više od tisuću korisnika, a petsto korisnika kampusa ima pristup zajedničkom sustavu pedalac bicikala.

Komentirajte prvi

New Report

Close