Hrvatski robot učenike u Americi uči programirati

Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja/Dalibor Urukalović/PIXSELL Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja/Dalibor Urukalović/PIXSELL

Domaći startup dosad je prodao 1500 robota te proizvodnju pripremio za narudžbe od 20.000 komada.

Prvi hrvatski edukacijski robot STEMI na najboljem je putu da postane standardni alat za obrazovanje novih generacija Amerikanaca u STEM područjima - znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici. Domaći startup STEMI, koji je proizveo istoimenog DIY (uradi-sam) šesteronožnog robota, ugovorio je pilot projekt s kompanijom Milestone C iz Connecticuta.

Paralelno, a STEMI se pojavio na Amazonu gdje ga mogu kupiti kupci iz SAD-a i Kanade. Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja, kaže da se pripremaju za širenje na američko tržište.  "Dosad smo ukupno prodali više od 1500 STEMI robota hexapoda, kapacitet proizvodnje doveli smo do te razine da bi za potencijalnog velikog kupca mogli isporučiti 20.000 naših robota i sada radimo na širenju na tri velika tržišta, a to su SAD, Njemačka i Velika Britanija", kaže Trošelj. Dodaje da s kompanijom Milestone C, koju su osnovali inženjeri s diplomama MIT-a i Florida Techa, koji imaju iskustvo u aeronautici, obrazovanju te su k tome u velikom broju i američki veterani, dogovorili da krenu u pilot projekt u četiri tamošnje više-osnovne i srednje škole. "Ne želimo postati dio nacionalnog kurikuluma, već ponuditi cjeloviti proizvod za američke škole koje žele podučavati STEM", kaže Trošelj.

Navodi da će kroz pilot projekt američki partner na postojeću STEMI obrazovnu platformu dodati svoje sadržaje i tako prilagoditi STEMI za američke škole. "Pokaže li se to uspješnim imamo potencijal da se proširimo po školama u Americi i to je razlog zašto smo se pojavili i na Amazonu", kaže Trošelj. Vrijednost ugovora između STEMI-ja i američke kompanije zasad nije poznata. Direktor hrvatskog startupa navodi da je još ni oni točno ne znaju.

 

1000 robota

STEMI prodao u 2018., dvaput više no svih godina prije

"To ćemo moći odrediti tek pri završetku godine kada podvučemo crtu, jer dijelimo zaradu po prodaji zajedničkog programa školama", kaže Trošelj. Iako nije želio ići detaljnije u financije, u cjeniku kompanije Milestone C na njihovim internetskim stranicama navodi se da školama korištenje programa naplaćuju od 1500 do 3000 dolara. No, to su tek osnovne cijene. U to nije uključena članarina od 750 dolara godišnje po školi, zatim korištenje pojedinih obrazovnih modula za škole koje nisu članice od 200 do 1500 dolara pa dodatne cijene za online konzultacije, predavanja itd. Trošelj dodaje da je STEMI-ju ovo partnerstvo važno, jer ne moraju sami ulagati u širenje na tržište SAD-a. "Ovako ne moramo trošiti resurse za upoznavanje i testiranje tržišta te prodaju i implementaciju programa u škole, nego se bavimo našim temeljnim poslovanjem i monetiziramo ono što smo dosad razvili", kaže Trošelj.

Naglašava da mu se suradnja s američkim partnerom sviđa i zato što imaju iste društvene ciljeve. I STEMI i Milestone C, naime, imaju naglašenu želju kroz svoj rad donijeti širu korist društvu. U STEMI-ju pojašnjavaju da je suradnja s Amazonom tek krenula. Trošelj navodi da za početak prodaju testiraju s lagerom od 50 robota, odnosno s investicijom nešto većom od 10.000 eura. Za jaču prisutnost na Amazonu, i to zbog uvjeta koje taj trgovac postavlja za svoj Prime program, naime, nužno je da STEMI ima vlastito skladište u SAD-u.

"Iz naše perspektive suradnja s Amazonom kreće  polako, zasad je testiramo s 50 robota, i usto rješavamo logistiku skladištenja u Americi", kaže Trošelj te dodaje da si u tom smislu nisu trenutačno zadali nikakva posebna očekivanja. "Za nas je ovo test jednog od potencijalnih kanala za plasman našeg proizvoda u Sjevernoj Americi dok ga, primjerice, u Europi vodimo kroz distributere", kaže Trošelj.

Na internetskoj stranici STEMI-ja navodi se da ga u Hrvatskoj prodaju telekom A1 Hrvatska, zatim najveći online trgovac u regiji eKupi te najveći domaći trgovci potrošačkom elektronikom kap što su Svijet Medija, Links, Bazzar.hr i Mikrotron. U STEMI-ju nisu željeli pričati o očekivanjima u ovoj godini. No, rezultati iz prijašnjeg razdoblja ukazuju da im se prodaja ubrzano povećava. STEMI je startao krajem 2015., pokrenuvši Indiegogo kampanju, u kojoj je skupio 36.816 dolara. Do kraja 2017. hrvatski startup prodao je 500 robota, samo lani prodao ih je 1000, a krajem prošle godine izbacio je novu verziju robota i pripremio se za globalno širenje.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve