Googleov ples odvaja SEO stručnjake od ‘stručnjaka’

Autor: Stjepan Škramić , 20. travanj 2006. u 06:30

Svakih nekoliko mjeseci Googlebotovi, programi koji pretražuju internet, kreću u akciju, a to je vrijeme briga za webmastere

Jedna od prvih stvari koje svatko tko je izradio web-stranicu ima ne umu jest kako biti što bolje rangiran na Googleovoj tražilici. Istraživanja su pokazala da nakon treće stranice, dakle 30 siteova, surferi odustaju od daljnjeg traženja pa je biti pri vrhu Googla itekako važno. Programi koji pretražuju internet, Googlebotovi, koriste se kompliciranim algoritmima pri izračunavanju rejtinga, mjesta koje web-stranica zauzima na Googleovoj tražilici. Stotine uvjeta koji sudjeluju u izračunavanju neprekidno se mijenjaju, usavršavaju, dodaju se novi i slično. Svakih otprilike četiri mjeseca novi Googleovi botovi kreću u akciju, a shodno njihovim nalazima mijenja se poredak web-stranice na tražilici. Ta je operacija među onima koji održavaju web-stranice poznata pod imenom “Googleov ples”, a svaki “ples” dobiva ime poput uragana koji hara Amerikom. Prošloga listopada webom je kružio Jagger i nakon dva tjedna postavio milijarde web-stranica na njihovo mjesto. Ili na mjesto na kojem on “misli” da bi trebale biti. Nakon svakog tog internetskog uragana web-forumi puni su komentara poput: “Zbrisan sam s Googlea, ali paničarit ću tek nakon sljedećeg plesa”. Kako tražilice izračunavaju poredak i kojim se algoritmima služe, to je pitanje na koje pokušavaju odgovoriti tisuće webmastera, a pritom se služe legalnim i (za Google) ilegalnim metodama. Zbog važnosti da se bude pri vrhu oko “web vidljivosti” razvila se prava industrija. U 2005. godini na SEO – Search Engine Optimization optimizaciju siteova za tražilice potrošilo se 1,25 milijardi dolara, 125 posto više nego godinu prije. Za ovu se godinu predviđa porast ulaganja u SEO od 150 posto.

Pad na Googleu vrlo se lako reflektira na pad zarade od online prodaje dobara i usluga. Zato SEO stručnjaci, a osobito “stručnjaci”, pribjegavaju raznim metodama da bi site “digli iz mrtvih”. Tako je primjerice TopRankOnlineMarketing, SEO kompanija iz Minneapolisa, preuredila site Pacific Security Capitala, banke iz Oregona koja je dotad trošila 50.000 mjesečno na online reklamiranje svojih usluga. Nakon SEO intervencije u banci kažu da su na vrhu tražilica za svih 50 njima ključnih riječi. A sada mjesečno plaćaju samo desetinu dotadašnje sume. I dok najbolje SEO kompanije mogu učiniti čuda za vaš site, priučeni stručnjaci mogu ga zauvijek zakopati i učiniti nedostupnim. Korištenje “farmi linkova”, gomile metatagova (riječi koje se ne vide u web-pregledniku, ali opisuju vaš site), korištenje najtraženije riječi na internetu (sex) da bi se privukla pažnja, ubacivanje linkova na site, a da vlasnik to i ne zna itd. svi takvi, ponekad zaista kriminalni pokušaji, posustaju pred svakim novim Googleovim botom.Zbog toga svakih nekoliko mjeseci webmasteri strahuju od novih Gooleovih rezultata, a pokazalo se da oni koji se koriste neprimjerenim metodama‑završavaju tamo gdje i spadaju – na dnu, negdje oko milijarditog mjesta na tražilici. A do njega će surferi teško doći.

Komentirajte prvi

New Report

Close