Google: Tanku ponudu koristi konkurencija iz EU

Autor: Bernard Ivezić , 25. rujan 2013. u 22:00
Googleov potrošački barometar otkrio je navike hrvatskih kupaca/FOTOLIA

Čak 96% kupaca turističkih atranžmana informira se on-line, no čak dvije trećine hrvatskih privatnih iznajmljivača nemaju web stranicu.

Google tvrdi da u Hrvatskoj postoji veliki potencijal razvoja internetske trgovine i da je to razlog što su se neki europski igrači odlučili upravo na takav način ući na tržište. Joško Mrndže, direktor Googlea za jadransku regiju, kaže kako je u Sloveniji zahvaljujući trgovcima kao što je  Mimovrste on-line trgovina u pojedinim segmentima dvostruko  snažnija nego u Hrvatskoj.

Istraživanje Googleov potrošački barometar pokazalo je da potrošači u Hrvatskoj internet smatraju glavnim izvorom informacija prije nego što krenu u kupovinu. "Postoji velika mogućnost razvoja za cijelu e-trgovinu u Hrvatskoj i to se ne odnosi samo na trgovce, poput trgovačkih lanaca, već na sve tvrtke koje mogu pronaći interes u prodaji putem interneta", kaže Mrndže. Googleov potrošački barometar pokazao je da 96 posto kupaca turističkih aranžmana i drugih turističkih proizvoda i usluga takve informacije doznaje preko interneta. Slijedi tehnologija, o kojoj se prije prije kupnje putem interneta informira 92 posto potrošača u Hrvatskoj koji su obavili neku kupnju u posljednjih 12 mjeseci.

Slijede mediji u najširem smislu, uključujući kinoulaznice, o kojima se prije kupnje preko interneta informira 85 posto potrošača. Kod automobilskih proizvoda to je 78 posto, kod maloprodaje 68 posto, prehrambenih proizvoda 59 posto i financija 57 posto.Mrndže ističe da uzrok zašto u Hrvatskoj nije razvijena internetska trgovina više ne treba tražiti kod potrošača. Ističe da je Hrvatska sa 66 posto populacije on-line po tom pokazatelju među najrazvijenijim državama u Europi. Nizozemska je na vrhu sa 95 posto populacije on-line, nešto ispred Hrvatske je Slovenija sa 74 posto, iza je Srbija sa 59 posto. Najlošije stoji Bugarska sa 51 posto populacije on-line."Problem je velikim djelom u nedostatku ponude. Kad smo istraživali turizam, u kojem internet ima veliku ulogu pri informiranju potrošača, otkrili smo da polovicu turističkih kapaciteta čine mali iznajmljivači, a njih čak dvije trećine nema ni web stranicu", upozorava Mrndže.

Zbog nedostatka ponude neki su segmenti okrenuti samo fizičkoj kupnji. Čak i u turizmu 40 posto potrošača na kraju uslugu kupi u klasičnom prodajnom mjestu. U tehnologiji je taj postotak još veći, 73 posto kupaca kupuje u fizičkim trgovinama.Googleovo istraživanje uključilo je 2600 ispitanika iz Hrvatske koji su koji su dali podatke o kupovnim navikama za 36 vrsta proizvoda podjeljenih u sedam industrija. Mrndže ne skriva da su istraživanje napravili s namjerom da dodatno ojačaju on-line oglašavanje, koje je temeljno poslovanje Googlea u Hrvatskoj, ali i potaknu ponudu novih proizvoda u području e-trgovine. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Ponudu za kompletno programsko riješenje za upravljanje apartmanima, te izradu modernih Web stranica za vlasnike apartmana sa automatskom sinkronizacijom termina iz našeg programa, pogledajte na našim stranicama:
ApartmaniNET[/url]

A da li znaš infromaciju za Srbiju , baš me interesuje . Trenutno sam prijatelju postavio web shop unutar facebooka tako da ljudi uopšte nemoraju da imaju web shop ili sajt da bi prodavali.
Mislim da sve veći broj manjih firmi se odlučuje na ovakav korak jer im je prost i jednostavan ( ali naj bitnije jeftiniji )

koji su EU trgovci prisutni u Hrvatskoj možete provjeriti ovdje[/url].

New Report

Close