Google predstavlja ‘ubojicu iPhonea’ i kreće u napad

Autor: Tomislav Pili , 03. listopad 2016. u 22:00
Prvi mobitel s brendom internetskog diva/Fotolia

Googleov pametni telefon predstavlja najizravniji udar na segment skupljih mobitela kojim dominiraju Apple i Samsung.

Google danas predstavlja prvi mobitel pod svojim brendom, a radi se tek o jednom od proizvoda kojima namjerava žestoko konkurirati Appleu i Amazonu. Manji model telefona bi se trebao zvati Google Pixel dok će veći ponijeti ime Pixel XL. Kako piše britanski Daily Mirror, telefon će nuditi neograničeni prostor za spremanje fotografija u sklopu aplikacije Google Photos.

 

80posto

svih mobitela isporučuje se s Googleovim Androidom

Bolji od iPhonea
Na telefonu će biti predinstalirana posljednja verzija operativnog sustava Android, a s time dolazi i osobni asistent u obliku aplikacije Allo te aplikacija za videpozive Duo, slična Appleovom Facetimeu. Manji model imat će zaslon od pet inča dok veći model nudi 5,5 inča. Za usporedbu, osnovni iPhone 7 ima zaslon od 4,7 inča, a veći iPhone Plus dolazi također sa zaslonom od 5,5 inča. Međutim, Googleov mobitel trebao bi nadmašiti Appleovu perjanicu i po rezoluciji zaslona, ali i kapacitetu baterije od 2770 mAh. Apple dolazi s baterijom od 1960 mAh. U ponedjeljak mediji još samo nisu znali cijenu i dostupnost Googleova mobitela na pojedinim tržištima.

Predstavljanje Pixela odigrat će se u San Franciscu, piše Financial Times, a označit će do sada najizravniji udar internetskog diva na segment skupih mobitela kojim već godinama dominira Apple te skuplji Samsungovi modeli, pokretani Googleovim Androidom. Iako četiri od pet mobitela koji se trenutno prodaju u svijetu dolazi s Androidom, Apple je praktički "zabezecirao" nišu skupljih mobitela. Osim toga, Apple više zarađuje na svojoj trgovini aplikacija App Store u usporedbi s Googleovim Play Storeom. "Google ne može stajati po strani i dopsutiti da sve bogate oči gledaju samo u Apple", ocjenjuje Geoff Blaber, analitičar u CCS Insightu. Podsjetimo, Google je do prije nekoliko godina imao dva, više-manje neuspješna pokušaja ulaska u proizvodnju i prodaju mobitela. Dok je još posjedovao Motorolu pokušao je sa telefonima iz srednjeg cjenovnog razreda. Također je pokušavao i sa Nexus brendom. No, Pixel će biti prvi proizvod Googleove divizije za hardver, osnovane početkom ove godine. 

 

Dawson Jackdaw

Tehnički detalji bit će manje bitni od modela marketinga i distribucije.

Marketing važniji od tehnike
Kompanija planira promijeniti i model prodaje, također ponukana ne osobitim uspjehom Nexusa. Za razliku od tog telefona koji je prodavan putem interneta, Google Pixel biti će prodavan u suradnji s telekomunikacijskim operaterima kako bi se dosegnulo šire tržište. Prema mišljenju Jana Dawsona, starijeg analitičara Jackdaw Researcha, tehnički detalji novog mobitela "manje su biti od modela marketinga i distribucije", prenosi FT.

Međutim, tijekom ovoga tjedna Google će predstaviti još dva proizvoda. Jedan je zvučnik Home, koji će konkurirati Amazonovu Echou. Radi se u uređaju kojim će se upravljati pomoću glasa, a ta tehnologija biti će temelj i Google Assistanta, najvažnijeg proizvoda kompanije u njezinu nedavnom snažnom ulasku u područje umjetne inteligencije. U svibnju je Google najavio i skoro predstavljanje naočala za virtualnu stvarnost, rivala Facebookovu Oculusu. 

Istraga Bruxellesa

Google dobio i četvrti rok za očitovanje
Google je dobio i četvrto produženje roka, ovoga puta do kraja listopada, kako bi se očitovao na optužbe da je sprečavao tržišno natjecanje, objavila je u ponedjeljak Europska komisija. Bruxelles je u travnju optužio američki tehnološki div da je zahtijevao od proizvođača mobitela predinstaliranje internetskog pretraživača Google Chrome i Search kako bi imali pristup Googleovim aplikacijama. To je narušilo tržišno natjecanje, mišljenja je Komisija. Prvi rok za očitovanje postavljen je na 27. srpnja, ali je Google zatražio (i dobio) još tri produženja roka. Posljednji rok istekao je 20. rujna. Uz to, Europska komisija vodi još dvije istrage protiv Googlea. Radi se o slučaju da je Google preferirao prikazivanje svojih servisa za kupovinu u rezultatima pretraživanja. Za taj se slučaj kompanija treba očitovati do 13. listopada. U istrazi o blokiranju konkurenata u internetskom oglašavanju Google se treba očitovati do 26. listopada. "Google je zatražio dodatno vrijeme kako bi pregledao dokumentaciju", pojasnio je glasnogovornik EK Ricardo Cardoso.

Komentirajte prvi

New Report

Close