Google i Facebook započeli zračnu bitku za korisnike

Autor: Ante Pavić , 15. travanj 2014. u 22:01
Našli novi način za širenje ionako velike potrošačke baze/REUTERS

Google je nedavno kupio Titan Aerospace, proizvođača bespilotnih letjelica na solarni pogon.

Američke visokotehnološke kompanije započele su zračnu bitku za korisnike.

Google je nedavno objavio da je kupio Titan Aerospace, proizvođača bespilotnih letjelica na solarni pogon kako bi odgovorio na izazov Facebooka koji je sličnu kompaniju kupio nešto ranije. Budući da se predviđa da će civilni razvoj bespilotnih letjelica donijeti internet u svaki kutak zemalja s nerazvijenom infrastrukturom, bio je to logičan potez Googlea koji već neko vrijeme istražuje mogućnost da korisnicima pomoću balona osigura pristup internetu. Riječ je o projektu Loon koji preddviđa da baloni na velikim visinama šalju internetske signale na zemlju.

 

20milijuna

dolara Facebook je platio britansku Ascentiju

U u Googleu smatraju da će im Titan iz Novog Meksika s 20 zaposlenih dobro doći da upotpuni taj program. Facebook je također bio zainteresiran za kupnju Titana, ali se odlučio na proizvođača letjelica iz britanske Ascentie kojega je platio oko 20 milijuna američkih dolara. Google, s druge strane, nije htio reći za koju je cijenu kupio Titan, osim što je u priopćenju šturo ponovio kako Titan i Ggoogle dijele optimizam da će potencijali tehnologije donijeti boljitak svijetu. "Atmosferski sateliti mogli bi doprinijeti pružanju internetskog pristupa milijunima ljudi te pomoći u rješavanju drugih problema, poput pružanja pomoći u slučaju katastrofa i ekološke štete poput krčenja šuma", poručuju iz Googlea.

Iako često spominju altruizam, Google i Facebook žele proširiti ionako već široku potrošačku bazu. Cilj obje moćne kompanije je očit: žele proširiti internet na brojnu svjetsku populaciju koja još uvijek nema pristup globalnoj mreži. Pri tome svatko od njih nastupa s različitim poslovnim strategijama. Google je nedavno preuzeo Nest, proizvođača tehologije za tzv. pametne kuće i tvrtku za robotiku Boston Dynamics. Facebook je, pak, potrošio 17 milijardi dolara na preuzimanje društvene mreže WhatsApp te dvije milijarde dolara na proizvođača opreme za virtualnu stvarnost. Obje kompanije zaključile su da stvaranje potrebne infrastrukture za njihove proizvode u nerazvijenim dijelovima svijeta neće ići željenom brzinom pa su potražili alternative s neba. Tako je počela utrka za proizvođačima bespilotnih letjelica koje je Amazon, kao prva veća civilna kompanija, prva uvela u poslovanje zaključivši da bi mu mogli dobro doći za stvaranje profita. Amazon razvija svoju liniju bespilotnih letjelica koje bi kroz pet godina trebale biti općeprihvaćen alat za dostavu krajnjim korisnicima, što je izazvalo podsmijeh u skeptičnom dijelu javnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close