Fil Rouge Capital uložio 1,25 milijuna eura u 25 startupa

Autor: Bernard Ivezić , 03. rujan 2019. u 09:53
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Najviše startupa u generaciji, od kojih će svaki na račun svoje tvrtke registrirane u Hrvatskoj dobiti po 50.000 eura, bavi se marketingom, turizmom i transportom.

Mjesec i pol dana otkako je započeo s radom, prvi hrvatski fond rizičnog kapitala Fil Rouge Capital ubrizgao je još 9,4 milijuna kuna u domaći startup ekosustav. Nakon osam milijuna kuna investicije u startup Top Digital Agency (TDA), fond je sada predstavio i prvu generaciju svog akceleracijskog programa "Fil Rouge Capital Summer 19 Accelerator" u kojem je okupio za hrvatske prilike rekordnih 25 startupa.
Svaki od njih dobio je investiciju od 50.000 eura ili ukupno 1,25 milijuna eura. Sredstva će startupi primiti na poslovni račun svojih tvrtki registriranih u Hrvatskoj što je za hrvatske prilike također presedan, jer dosad uvjet za investicije nije bio da se sredstva mogu isplatiti isključivo u Hrvatskoj.

Stevica Kuharski, partner i voditelj skauta u Fil Rouge Capitalu jako je zadovoljan startupima koji su ušli u prvu generaciju akceleratora.

"Prva generacija timova pokazuje potencijal ideja i osnivača za ubrzani rast i razvoj, a naši resursi su im na raspolaganju kako bi potvrdili i ojačali svoje poslovne modele i planove konvertirali u rezultate, a sloboda upravljanja i razvoja ostaje na njenim osnivačima, na njima je da pokažu kako će uz našu pomoć postati uspješni", kaže Kuharski.

Najviše startupa koji su ušli u akcelerator, njih osam, djeluju u području marketinga gdje su pronašli svoje niše unatoč dominaciji Googlea i Facebooka. Tako je startup Influee razvio platformu za suradnju s top brendovima, koja omogućuje preciznije mjerenje i praćenje 'influencer' marketinga i marketinških kampanja, a SendBee backend rješenje za optimizaciju marketinških kampanja. Zatim tu je i PlayerQuant, koji svoj prostor vidi u reinterpretaciji načina na koji korisnici danas konzumiraju video igre poput Fortnitea. Nadalje, tu je i Worcon, platforma koja povezuje radionice i naručitelje alata, zatim Equinox, koji omogućuje plasiranje interaktivnog i dinamičnog sadržaja proširene stvarnosti pa startup Beyond Seen Screen koji razvija Shazam za televiziju, KinaKviz koji radi dnevnu 15-minutna online televizijska igra koja kombinira mobilne igre i TV te studio Mobile Games Development koji razvija mobilne igre i već ima nekoliko desetaka tisuća aktivnih korisnika.

Tri startupa, koja su ušla u Fil Rougeov akcelerator bave se rješavanjem problema u najjačoj industriji u Hrvatskoj, turizmu. To su DGRoops, koji razvija platformu za grupna putovanja u suradnji s putničkim agencijama i hotelima, zatim Floornap, koji se vidi kao cjenovni konkurent Airbnb-u u segmentu ispod 15 eura po osobi po noćenju pa NOM NOM, koji razvija digitalne menije za ugostitelje i konačno Albatross, koji je osmislio dasku za napuhavanje koja radi na električni pogon i kojoj kao kupce vidi tvrtke koje se bave najmom opreme za surfanje na rijekama, jezerima i moru.

Dio startupa je u transportu, području koje se tek počinje digitalno transformirati. Tako Froc razvija napredne sjedalice za djecu, Sklopp koji je razvio pametni putni kovčeg koji se vertikalno puni po policama pa startup Foodin koji je osmislio rješenje koje pojednostavnjuje nabavku zdravih namjernica te KIIMO, koji je osmislio peer-to-peer sustav dostave baziran na ekonomiji dijeljenja. Ostali startupi bave se rješavanjem problema u zakupu stanova, menadžmentom, mačevanjem, upravljanjem dokumentima i održivom proizvodnjom.

"Rana faza razvoja startupova vrlo je delikatna i treba potporu iskusnijih igrača na tržištu, a pored novca, Fil Rouge Capital nudi upravo to, mrežu iskusnih mentora i kontakte u industrijama relevantnih za start-upove", zaključuje Kuharski.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close